Kolokwium 2
1. Które z podanych strategii zalicza się do strategii ofensywnych:
a) Strategia lidera
b) Strategia wycofywania się
c) Strategia żniw
d) Strategia niszy
2. Rozszerzanie działalności przedsiębiorstwa w oparciu o własny potencjał to:
a) Dywersyfikacja zewnętrzna
b) Dywersyfikacja koncentryczna
c) Dywersyfikacja wewnętrzna
d) Dywersyfikacja konglomeratowa
3. Wysoka atrakcyjność sektora oraz silna przewaga konkurencyjna są charakterystyczne dla:
a) Dywersyfikacji podtrzymującej
b) Dywersyfikacji inwestycyjnej
c) Dywersyfikacji schodzenia z branży
d) Dywersyfikacji pokrewnej
4. Strategię dyferencjacji polega na różnicowaniu produktu w oparciu o:
a) Koszty stałe
b) Właściwości produktu
c) Unikalność produkcji
d) Niezawodność wyrobu
5. Nisza rynkowa może mieć charakter:
a) Geograficzny
b) Rynkowy
c) Specjalizacyjny
d) Wąskich specjalizacji wytwórczych
6. Strategie w oparciu, o które budowana jest przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa to:
a) Strategia przywództwa kosztowego ( wiodącej pozycji kosztowej )
b) Strategia dywersyfikacji
c) Strategia inwestowania
d) Strategie zróżnicowania
7. Do typowych strategii ekspansji zalicza się:
a) Strategia penetracji
c) Strategia rozwoju rynku
d) Strategia rozwoju produktu
Ad 8. Strategia wiodącej pozycji kosztowej związana jest z :
a) Oferowaniem wyrobów po stosunkowo niższych cenach
b) Podwyższaniem atrakcyjności cenowej substytutów
c) Podwyższaniem barier wejścia do sektora
d) Minimalizacją kosztów wytwarzania
Ad 9. Strategia przywództwa kosztowego może objawiać się ryzykiem:
a) Obniżenia rentowności sektora
b) Naśladownictwa
c) Podwyższania ceny wyrobu
d) Fetyszyzacji kosztów
Ad 10. Ryzyko w strategii dyferencjacji ( zróżnicowania ) obejmuje:
a) Zbyt dużą różnicę kosztową między konkurentami stosującymi strategię przywództwa kosztowego a firmą zróżnicowaną
b) Naśladownictwo ze strony potencjalnych konkurentów
c) Małą różnicę kosztów między firmami stosującymi dwie różne strategie
Zmniejszenie zapotrzebowania klientów na wyroby zróżnicowane
krukwik