styczeń- luty.pdf

(421 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Zintegrowany rozkład materiału nauczania i wychowania dla klasy III
STYCZEŃ-LUTY
Obszary
edukacji
Temat
dnia
polonistyczna
matema-
tyczna
przyrodnicza społeczna
plastyczna
i medialna
muzyczna
techniczna
wychowanie
fizyczne
i kultura
osobista
Przewidywane osiągnięcia
uczniów
Integralny ośrodek tematyczny: I. Puka Nowy Rok
- wypowiada się w formie
kilku zdań
- czyta z podziałem na role
- bogaci słownictwo o cechy
bohatera
- wyraża emocje poprzez
scenki dramowe
- określa czas czasowników,
nie używając terminologii
- pisze z pamięci wyrazy z h
- dokonuje obliczeń
kalendarzowych
- poznaje zwyczaje innych
krajów
- zapisuje dźwięki na
pięciolinii
- śpiewa melodię
na podstawie zapisu
nutowego
- wykonuje prace techniczne
według własnego pomysłu
- biega na dystansie 30 i 40
metrów
Dzień 1.
Barani
skok
Dłuższe wielo-
zdaniowe wypowiedzi
uczniów związane
z powitaniem Nowego
Roku. Słuchanie
wzorowego czytania
przez nauczyciela baśni
Na Nowy Rok – na
barani skok z polece-
niem zwrócenia szcze-
gólnej uwagi na
działania głównego
bohatera
Klimka. Czytanie
z podziałem na role
wybranych fragmentów
tekstu. Bogacenie
słownictwa o wyrazy
– cechy bohatera.
Przedstawianie scenek
dramowych:
„Panowanie nocy",
„Pokonanie nocy".
Określanie czasu cza-
sowników
– bez terminologii.
Wyrazy
z ch i h. Pisanie
z pamięci wyrazów z h.
Obliczenia
kalenda-
rzowe.
Kwartał.
Stosunek uczniów
do polskich
zwyczajów
związanych z powi-
taniem Nowego
Roku. Budzenie
ciekawości
poznawczej. Nowy
Rok w różnych
krajach świata.
Czytanie
rytmiczne tekstu
w podanym
metrum.
Utrwalanie zapisu
dźwięków na
pięciolinii.
Śpiewanie
melodii według
zapisu nutowego.
Wykonanie
rekwizytu
„czarna chusta
nocy" –
inspirowanego
utworem
literackim.
Zwrócenie
uwagi, że
realizowanie
autorskiego
pomysłu jest
gwarancją
oryginalności
dzieła.
Wykorzystanie
materiałów
z tkanin
i papieru.
Bieg na
dystansach
30-, 40--
metrowych ze
startu
wysokiego.
Dzień 2.
Sierotka
- uważnie słucha czytanego
tekstu
Słuchanie baśni
O dwunastu
Obliczenia
kalenda-
Zmiany
zachodzące
Następstwa
czasowe pór roku
Kolorowanie
obrazka
Słuchanie
przykładów
1
870163306.048.png 870163306.059.png 870163306.070.png 870163306.072.png 870163306.001.png 870163306.002.png 870163306.003.png 870163306.004.png 870163306.005.png 870163306.006.png 870163306.007.png 870163306.008.png 870163306.009.png 870163306.010.png 870163306.011.png 870163306.012.png 870163306.013.png
 
- ustala czas i miejsce akcji
w utworze
- wyodrębnia wydarzenia
i postaci
- czyta tekst
- stosuje różne formy tego
samego czasownika
- dokonuje obliczeń
kalendarzowych
- dostrzega zmiany
zachodzące w przyrodzie
i następstwa czasowe pór
roku i miesięcy
- wie, jak zachować się
w miejscu publicznym
- koloruje obrazek według
kodu
- wie, co to są barwy lokalne
- słucha różnych rodzajów
muzyki
i miesiące miesiącach. Ustalanie
czasu i miejsca wyda-
rzeń. Wyodrębnianie
postaci
i zdarzeń. Indywidualne
czytanie fragmentów
tekstu na dany temat.
Postaci prawdopodobne
i fantastyczne.
Wydarzenia prawdopo-
dobne i fantastyczne.
rzowe.
w przyrodzie
związane
z porami roku.
i miesięcy.
Zachowanie
uczniów w filhar-
monii, w dyskotece
itd.
według
podanego
kodu. Barwy
lokalne.
muzyki
klasycznej,
dyskotekowej
i jazzowej.
Dzień 3.
Przedsta-
wiamy
baśń
O dwuna-
stu mie-
siącach
- odgrywa role w insce-
nizacji
- redaguje zaproszenie
- zna zasady pisania
zwrotów grzecznościo-
wych
- rozpoznaje rzeczowniki
- posługuje się kalendarzem
- współdziała w zespole
- wykonuje ozdobne
zaproszenie
- bezpiecznie posługuje się
narzędziami
- doskonali umiejętności
lekkoatletyczne
Inscenizacja
improwizowana na
podstawie utworu
O dwunastu
miesiącach. Redagowa-
nie wypowiedzi
w formie zaproszenia.
Wyrazy pisane wielką
literą (tytuły utworów,
zwroty grzecznościowe
itd.).
Rozpoznawanie rze-
czowników na podsta-
wie pytań: kto? co?
Praktyczne posługi-
wanie się kalenda-
rzem. Kolejność
miesięcy, pór roku.
Zachęcanie do
wystąpień pub-
licznych. Współ-
działanie w zespole
w celu zre-
alizowania
określonego
zadania.
Wykonanie
zaproszenia na
przedstawienie.
Ozdabianie
przedmiotu
według
własnego
pomysłu.
Bezpieczne
posługiwanie
się nożyczkami
i dziurka
-czem.
Wykonanie
kalndarza.
Gry i zabawy
kształtujące
umiejętności
lekkoatle-
tyczne.
II. Zmieniamy się z każdym rokiem
Dzień 1.
Kiedy
byliśmy
mali
Określanie nastroju
utworu Słonie plus
komary. Wyszukiwa-
nie naj-
śmiesz-
niejszego fragmentu
tekstu. Czytanie
z podziałem na role
wybranych fragmentów.
Dodawanie
liczb typu
25 + 16.
Rosnę i się
rozwijam.
Pierwsze
zęby.
Pierwsze
kroki.
Pierwsze
słowo.
Dostrzega-
nie zmian
zachodzą-
cych w człowieku
(wygląd,
zachowanie,
obowiązki,
zaintereso-
Nauka piosenki
Bo ja mam brata.
Muzyka
wykonywa-
na solo, w duecie,
w chórze. Rodzaje
głosów ludzkich:
sopran, alt, tenor,
Nauka ko-
złowania piłki
koszykowej –
ćwiczenia
i zabawy
w parach.
- określa nastrój utworu
- wyszukuje odpowiednie
fragmenty w tekście
- czyta tekst z podziałem na
role
- używa czasowników
w różnych czasach bez
stosowania terminologii
- dodaje liczby dwucyfrowe
2
870163306.014.png 870163306.015.png 870163306.016.png 870163306.017.png 870163306.018.png 870163306.019.png 870163306.020.png 870163306.021.png 870163306.022.png 870163306.023.png 870163306.024.png 870163306.025.png 870163306.026.png 870163306.027.png 870163306.028.png
 
Burza mózgów: Czy
zmiany dotyczą tylko
wyglądu człowieka?
Konkurs: Kto odgadnie
najwięcej znaczeń
wyrazów ze Słowniczka
Bobasa? Czasownik –
czas teraźniejszy,
przeszły i przyszły (bez
terminologii).
Badanie
zmian
w wyglądzie
(obserwacja
twarzy
w lusterku).
wania itd.).
bas.
z przekroczeniem progu
dziesiątkowego
- jest świadomy zmian
w wyglądzie i zacho-
waniu człowieka
- zna słowa piosenki
- zna rodzaje głosów
ludzkich
- odpowiada na pytania
- czyta tekst z odpowiednią
intonacją
- redaguje kilkuzdanio-
wą wypowiedź na dany
temat
- zna wyrazy o przeciwnym
znaczeniu
- zna zasady pisowni
wyrazów z ó wymiennym
- zna budowę szkieletu
ludzkiego
- rozumie znaczenie
spożywania produktów
mlecznych dla zdrowia
człowieka
- wykonuje pracę plastyczną
- bezpiecznie posługuje się
sprzętem gospodarstwa
domowego
Dzień 2.
Rosnę jak
na droż-
dżach
Rozmowa
dotycząca
pytań
zawartych
w wierszu
Będę
dorosły. Indywidualne
czytanie utworu z od-
powiednią intonacją.
Przekształcanie zwrotek
– zadawanie pytań przez
dziewczynkę. Burza
mózgów: Być
dorosłym(ą) to znaczy...
Redagowanie kilku-
zdaniowej wypowiedzi
na temat Gdy będę
dorosfy(a)... Wyrazy
o przeciwnym zna-
czeniu. Porównania.
O wymienne w czasow-
nikach, np. rósł – rosła
Tajemnice
ludzkiego ciała.
Rusztowanie
ciała. Części
ciała. Budowa
i rola szkieletu
W czym
jesteśmy
podobni,
a czym się
różnimy.
Znaczenie
spożywania mleka
i produktów mle-
cznych dla
prawidłowego
wzrostu organizmu.
Badanie jadłospisu
pod kątem
spożywania mleka
i produktów
mlecznych (w ciągu
tygodnia).
Wyciąganie
wniosków.
Portret
malarski „Ja
za dwa-
dzieścia lat".
Cechy cha-
rakterystyczne
wyglądu.
Malowanie
farbami pla-
katowymi.
Wystawa
w galerii
klasowej.
Utrwalenie słów
i melodii piosenki
Bo ja mam brata.
Wykonanie
koktajlu
mleczno-
bananowego
według
podanej
instrukcji.
Przestrzeganie
zasad
bezpieczeństwa
podczas obsługi
miksera.
3
870163306.029.png 870163306.030.png 870163306.031.png 870163306.032.png 870163306.033.png 870163306.034.png 870163306.035.png 870163306.036.png 870163306.037.png 870163306.038.png 870163306.039.png 870163306.040.png 870163306.041.png 870163306.042.png
 
Dzień 3.
Moje
urodziny
- przewiduje treść tekstu na
podstawie ilustracji
- dokonuje oceny postę-
powania bohatera utworu
literackiego
- wyszukuje odpowiednie
informacje
w tekście
- przedstawia swoje emocje
za pomocą dramy
- redaguje kilkuzdanio-
wą wypowiedź na dany
temat
- rozpoznaje rzeczowniki
i czasowniki
- dodaje liczby dwucyfrowe
z przekroczeniem progu
dziesiątkowego
- dostrzega zmiany
zachodzące w człowieku
z biegiem lat i wyciąga
wnioski
- potrafi wyrażać swoje
uczucia
- śpiewa piosenkę solo
i chóralnie
wykonuje proce techniczne
i ozdabia je według
własnego pomysłu
- wykonuje rzuty
i chwyty kółkiem ringo
Przewidywania uczniów
na podstawie ilustracji
w podręczniku doty-
czące tekstu Urodziny.
Słuchanie utworu czy-
tanego przez
nauczyciela.
Zestawienie treści opo-
wiadania z przewidy-
waniami uczniów.
Ocena pomysłu babci.
Wyszukiwanie infor-
macji w tekście na dany
temat. Swobodne
wypowiedzidotyczące
przeżyć podczas
własnych uroczystości
urodzinowych. Scenki
dramowe: „Urodziny" –
realizowane środkami
werbalnymi i pozawer-
balnymi. Redagowanie
kilkuzdaniowej
wypowiedzi o swoich
urodzinach. Rozpozna-
wanie rzeczowników
i czasowników
Dodawanie
liczb typu
25 + 16.
Zmiany
zachodzące
w człowieku
z biegiem lat.
Mierzenie
wzrostu.
Wyciąganie
wniosków.
Dostrzeganie zmian
zachodzących
w człowieku od
wczesnego
dzieciństwa do
starości. Zmiany
w wyglądzie,
zachowaniu, obo-
wiązkach,
zainteresowaniach.
Wyrażanie uczuć na
różne sposoby.
Śpiewanie
piosenki Bo ja
mam brata solo
i chóralnie.
Wykonanie
pamiętnika
według
podanych
wskazówek.
Ozdabianie
przedmiotu
według
własnego
pomysłu. Różne
rodzaje
materiałów
(karton, ko-
lorowy papier,
ścinki tkanin
itd.). Oszczędne
gospodarowanie
materiałem.
Gry i zabawy wyrabiające
umiejętność rzutu
i chwytu ringo.
4
870163306.043.png 870163306.044.png 870163306.045.png 870163306.046.png 870163306.047.png 870163306.049.png 870163306.050.png 870163306.051.png 870163306.052.png 870163306.053.png 870163306.054.png 870163306.055.png 870163306.056.png
III. Niezwykły świat czarów
- uważnie słucha czytanego
tekstu
- dostrzega elementy
humorystyczne
w utworze literackim
- czyta z podziałem na role
- wymyśla dalszy ciąg
opowiadania
- czyta cicho ze zrozu-
mieniem
- rozpoznaje rzeczowniki
i czasowniki
- dodaje liczby dwucyfrowe
z przekroczeniem progu
dziesiątkowego
- potrafi radzić sobie
w sytuacji porażki
- czyta tekst w określonym
rytmie
- wykonuje prace techniczne
według podanej instrukcji
- wykonuje rzuty do celu
stałego i ruchomego
Dzień 1.
Czaro-
dziejskie
zaklęcia
i sztuczki
Słuchanie
I części utworu Malutka
Czarownica z polece-
niem zwrócenia uwagi
na kłopoty bohaterki
opowiadania. Rozmowa
dotycząca przyczyny
nieudanych sztuczek.
Elementy humory-
styczne w utworze.
Czytanie wybranych
fragmentów tekstu z po-
działem na role.
Wypowiedzi uczniów
dotyczące marzenia
Malutkiej Czarownicy.
Wymyślanie dalszego
ciągu opowiadania.
Drama: „Czarodziejskie
zaklęcia". Przepis na
udaną magiczną
sztuczkę. Test spraw-
dzający rozumienie
czytanego utworu.
Rozpoznawanie rze-
czowników i czasowni-
ków.
Dodawanie
liczb typu
25 + 16.
Różne sposoby
spędzania wolnego
czasu. Rozwijanie
czytelnictwa.
Twórcze pomysły
na zabawne
sztuczki i czary.
Radzenie sobie
w sytuacji porażki.
Czytanie tekstu
w określonym
rytmie
z zastosowaniem
wartości rytmicz-
nych:
(J – ćwierć- nuta,
o cała nuta, –
pauza...)
Słuchanie
piosenki
Bierzemy się. za
czary.
Wykonanie
„cudownego
krążka".
Przestrzeganie
instrukcji
działania.
Staranne
wykonanie
przedmiotu
gwarancją
sukcesu.
Gry i zabawy z piłkami –
rzuty jed-
norącz i oburącz do celu
stałego i ruchomego.
5
870163306.057.png 870163306.058.png 870163306.060.png 870163306.061.png 870163306.062.png 870163306.063.png 870163306.064.png 870163306.065.png 870163306.066.png 870163306.067.png 870163306.068.png 870163306.069.png 870163306.071.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin