adaptacja przepustnicy skoda felicia.txt

(3 KB) Pobierz
Wykasuj b�edy. Najlepiej VWtool.Sprawd� czy za mocno linka od gazu nie jest naci�gni�ta. 
To jest instrukcja z VAGA osbi�cie do "u�ytku domowego"poleca Vw Tool 
Aby prawid�owo przeprowadzi� procedur� adaptacji przepustnicy, musz� zosta� spe�nione nast�puj�ce warunki: 
> Brak b��d�w a pami�ci sterownika silnika. 
> Napi�cie akumulatora przynajmniej 11.5 V 
> Przepustnica w pozycji: "Bieg ja�owy" (noga z gazu). 
> Przepustnica czysta! 
> Wy��czone urz�dzenia elektryczne pobieraj�ce du�� ilo�� energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, o�wietlenie zewn�trzne) 
> Temperatura p�ynu ch�odz�cego pomi�dzy 5 a 95ºC 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJN� LINK� GAZU 
(ale bez zaworu regulacji biegu ja�owego): 
Zap�on w��czony, silnik nie pracuje! 
[Wyb�r] 

[01 - Silnik] 

[Bloki pomiarowe - 08] 

Wybierz grup� "098" (lub grup� "001" w niekt�rych pojazdach wyposa�onych w sterowniki SIMOS 
i Marelli np. silniki ADY i AEE). 
[Id�!] 

[Prze��cz na Nastawy - 04] 

Po prze��czaniu na Nastawy podstawowe w g�rnym, prawym polu ekranu pojawi si� informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie si� proces adaptacji. Mo�na b�dzie r�wnie� us�ysze� prac� przepustnicy i zauwa�y� jak zmieniaj� si� pewne warto�ci wy�wietlane przez program VAG-COM. 
System nale�y pozostawi� w nastawach podstawowych przez oko�o 30 sekund, po czym mo�na ponownie prze��czy� na : 

[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWY�SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKA� PEDA�U GAZU I SILNIK NIE MO�E BY� URUCHOMIONY. 



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC� DBW 
(Sprawd� czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protok� KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, g�rnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niekt�re przyk�ady pojazd�w, w kt�rych sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T 
Zap�on w��czony, silnik nie pracuje! 
[Wyb�r] 

[01 - Silnik] 

[Bloki pomiarowe - 08] 

Wybierz grup� "060". 
[Id�!] 

[Prze��cz na Nastawy - 04] 

Po prze��czaniu na Nastawy podstawowe w g�rnym, prawym polu ekranu pojawi si� informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie si� proces adaptacji. Mo�na b�dzie r�wnie� us�ysze� prac� przepustnicy i zauwa�y� jak zmieniaj� si� pewne warto�ci wy�wietlane przez program VAG-COM. 
System nale�y pozostawi� w nastawach podstawowych przez oko�o 30 sekund, po czym mo�na ponownie prze��czy� na : 

[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWY�SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKA� PEDA�U GAZU I SILNIK NIE MO�E BY� URUCHOMIONY. 



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNIC� DBW (protok� KWP-2000) 
(Sprawd� czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protok� KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, g�rnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niekt�re przyk�ady pojazd�w, w kt�rych sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg. 

Zap�on w��czony, silnik nie pracuje! 
[Wyb�r] 

[01 - Silnik] 

[Nastawy podst. - 04] 

Wybierz grup� "060". 
[Id�!] 

Na g�rze ekranu powinna pojawi� si� informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk: 

[ON/OFF/Dalej] 

Powinien pojawi� si� komunikat: Nastawy podstawowe: ON. 

Po prze��czaniu na Nastawy podstawowe w g�rnym, prawym polu ekranu pojawi si� informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie si� proces adaptacji. Mo�na b�dzie r�wnie� us�ysze� prac� przepustnicy i zauwa�y� jak zmieniaj� si� pewne warto�ci wy�wietlane przez program VAG-COM. 
System nale�y pozostawi� w nastawach podstawowych przez oko�o 30 sekund, po czym ponownie klikn��: 

[ON/OFF/Dalej] wy��czaj�c w ten spos�b Nastawy podstawowe. 

Na g�rze ekranu powinna pojawi� si� informacja: Nastawy podstawowe: OFF 
[Gotowe, powr�t] 
PODCZAS WYKONYWANIA POWY�SZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKA� PEDA�U GAZU I SILNIK NIE MO�E BY� URUCHOMIONY
Zgłoś jeśli naruszono regulamin