DANE TECHNICZNE SILNIK.pdf

(393 KB) Pobierz
C5 - B1BB7FP0 - Dane techniczne : Silnik
Page 1 of 4
DANE TECHNICZNE : SILNIK
WTRYSK EW10D
1. Identyfikacja
Rysunek : B1BP1WMD
" a" Typ.
"b" Oznaczenie zespołu .
"c" numer fabryczny (produkcyjny).
2. Dane techniczne
Silnik z wtryskiem benzyny
Oznaczenie silnika EW10DL4
Kod typu RLZ
Pojemność skokowa (cm3) 1998
Średnica x skok 85 x 88
Stopień sprężania 11,4/1
Moc maksymalna(CEE) 103 kw przy 5500 obr/min
Moc maksymalna (KM DIN) 143 KM DIN
Moment maksymalny (C.E.E.) 19,2 daNm przy 4250 obr/min
Moment maksymalny (DIN) 20 kGm
Norma dotycząca usuwania zanieczyszczeń L4
Paliwo
Bezołowiowa super, LO 95 i 98
Katalizator
Tak
System wtrysku
Wtrysk bezpośredni wielopunktowy pod wysokim ciśnieniem
producent
SIEMENS
Typ
SIRIUS 81
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1BB7FP0&refaff=B1BB7FP0
2012-05-16
828332388.014.png 828332388.015.png 828332388.016.png
 
C5 - B1BB7FP0 - Dane techniczne : Silnik
Page 2 of 4
3. Głowica
3.1. Uszczelka głowicy
Uszczelka głowicy metalowa wielowarstwowa.
Rysunek : B1DP183D
" d" Strefa oznakowania.
"e" Strefa oznakowania.
Wymiar nominalny Wymiar naprawczy
Strefa oznakowania : "d" 1-4
2-4-5
2-4-5
Strefa oznakowania : "e" -
R1
R2
Grubość uszczelki
0,8 mm
1,1 mm 1,4 mm
producent : MEILLOR
3.2. Śruby mocujące głowicę
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1BB7FP0&refaff=B1BB7FP0
2012-05-16
828332388.001.png 828332388.002.png 828332388.003.png
 
C5 - B1BB7FP0 - Dane techniczne : Silnik
Page 3 of 4
Rysunek : B1DP16FC
A : Grubość podkładki okrągłej = 4 ± 0,2 mm .
X : Długość nowych śrub od płaszczyzny przylegania łba = 144,5 ± 0,5 mm.
PILNE : Nie używać ponownie śrub głowicy których długość jest większa niż 147 mm mm.
3.3. Dokręcanie śrub mocujących głowicę
Rysunek : B1DP05BC
PILNE : Wykonać następujące czynności : Kolejno każdą śrubę w kolejności od 1 do 10. Poluzowanie :
Postępować w kolejności odwrotnej (od 10 do 1).
Metoda dokręcania :
Dokręcić wstępnie momentem 1,5 ± 0,1 daNm (kolejność od 1 do 10)
Dokręcić momentem 5 ± 0,1 daNm (kolejność od 1 do 10)
Poluzować o 360° ± 2 ° (kolejność od 10 do 1)
Dokręcić momentem 2 ± 0,25 daNm (kolejność od 1 do 10)
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1BB7FP0&refaff=B1BB7FP0
2012-05-16
828332388.004.png 828332388.005.png 828332388.006.png 828332388.007.png 828332388.008.png 828332388.009.png
 
C5 - B1BB7FP0 - Dane techniczne : Silnik
Page 4 of 4
Dokręcanie kątowe o kąt 285° ± 5° (kolejność od 1 do 10)
UWAGA : Dokręcanie głowicy silnika po naprawie jest zabronione.
4. Rozrząd
4.1. Wałek rozrządu
Oznaczenie wybite na końcu wałka rozrządu (strona rozrządu).
Rysunek : B1EP15ZD
(1) Wałek rozrządu dolotowy.
(2) Wałek rozrządu zaworów wylotowych.
"f" Przewód czujnika położenia wałka rozrządu.
-
Wałek rozrządu dolotowy Wałek rozrządu zaworów wylotowych
Oznaczenie w miejscu "g"
9635495899
963549579A
Oznaczenie charakterystyki podnoszenia C1360
C1359
4.2. Luzy zaworowe w zimnym silniku
Popychacze z hydraulicznym wyrównywaniem luzu i z dźwigienkami jednostronnymi.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=B1BB7FP0&refaff=B1BB7FP0
2012-05-16
828332388.010.png 828332388.011.png 828332388.012.png 828332388.013.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin