Logo.pdf
(
115 KB
)
Pobierz
82275549 UNPDF
13
kwietnia
2008
Grafika komputerowa – Zajęcia praktyczne
LOGO
- graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie
informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie
symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga Unii Europejskiej) jakiejś idei,
pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli
spełniające rolę znaku informacyjnego.
Głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot
poprzez:
•
przyciągnięcie uwagi oglądającego formą graficzną wyróżniającą to logo z otoczenia,
a następnie
•
powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę
graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.
Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest
ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego
podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może
jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem
(np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub
stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać
wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie
skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.
Od strony formalnej logo powinno być schematycznym, ale starannie opracowanym
rysunkiem, i może składać się
•
tylko z logotypu (stylizacji literowej)
•
tylko z elementu graficznego będącego symbolem
•
lub też zawierać połączenie obu tych rzeczy.
Logo ma być przede wszystkim czytelne i łatwo rozpoznawalne, i dlatego powinno mieć
niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów. Oprócz wersji podstawowej
logo powinno mieć również wersje: pionową (lub poziomą), konturową (obrysową),
monochromatyczną (do druku półtonami jednej farby), oraz całotonalną (np. do druku farbą
złotą w postaci
apli)
.
W języku potocznym słowa logotyp i logo są błędnie traktowane jako
synonimy
. Termin logo
jest nadrzędny wobec logotypu, aczkolwiek w konkretnym przypadku logo może się składać
wyłącznie z logotypu.
1
13
kwietnia
2008
Grafika komputerowa – Zajęcia praktyczne
LOGOTYP
– w
grafice
reklamowej
i zagadnieniach
marketingowych
jest to element
logo
składający się wyłącznie ze
znaków pisarskich
, stanowiący nazwę lub
slogan
firmy,
organizacji, idei itp., napisany określonym
liternictwem.
W języku potocznym logotyp jest błędnie traktowany jako synonim logo, aczkolwiek
w szczególnych przypadkach (wcale nierzadko) logo może składać się wyłącznie z logotypu.
Przykładem jest logotyp
Centrali Produktów Naftowych
, składający się z
białej
litery
N
wpisanej między
pomarańczowe
litery
C
i
P.
2
Plik z chomika:
cristopolos
Inne pliki z tego folderu:
Typy i formaty fontów.pdf
(109 KB)
przyklady.rar
(3075 KB)
Logo.pdf
(115 KB)
Jak_stworzyc_system_identyfikacji_wizualnej_firmy.pdf
(58 KB)
Gatunki papieru.pdf
(165 KB)
Inne foldery tego chomika:
Angielski-Password 12345
AUDIO-VIDEO-ELEKTRONIKA
automa.tics
DOKUMENTY
EDUKACJA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin