Logo.pdf

(115 KB) Pobierz
82275549 UNPDF
13 
kwietnia 
2008 
Grafika komputerowa – Zajęcia praktyczne 
 
 
 
 
LOGO - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie
informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie
symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga Unii Europejskiej) jakiejś idei,
pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli
spełniające rolę znaku informacyjnego.
Głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot
poprzez:
przyciągnięcie uwagi oglądającego formą graficzną wyróżniającą to logo z otoczenia,
a następnie
powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę
graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.
Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest
ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego
podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może
jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem
(np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub
stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać
wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie
skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.
Od strony formalnej logo powinno być schematycznym, ale starannie opracowanym
rysunkiem, i może składać się
tylko z logotypu (stylizacji literowej)
tylko z elementu graficznego będącego symbolem
lub też zawierać połączenie obu tych rzeczy.
Logo ma być przede wszystkim czytelne i łatwo rozpoznawalne, i dlatego powinno mieć
niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów. Oprócz wersji podstawowej
logo powinno mieć również wersje: pionową (lub poziomą), konturową (obrysową),
monochromatyczną (do druku półtonami jednej farby), oraz całotonalną (np. do druku farbą
złotą w postaci apli) .
W języku potocznym słowa logotyp i logo są błędnie traktowane jako synonimy . Termin logo
jest nadrzędny wobec logotypu, aczkolwiek w konkretnym przypadku logo może się składać
wyłącznie z logotypu.
 
82275549.001.png
13 
kwietnia 
2008 
Grafika komputerowa – Zajęcia praktyczne 
 
 
 
 
LOGOTYP – w grafice reklamowej i zagadnieniach marketingowych jest to element logo
składający się wyłącznie ze znaków pisarskich , stanowiący nazwę lub slogan firmy,
organizacji, idei itp., napisany określonym liternictwem.
W języku potocznym logotyp jest błędnie traktowany jako synonim logo, aczkolwiek
w szczególnych przypadkach (wcale nierzadko) logo może składać się wyłącznie z logotypu.
Przykładem jest logotyp Centrali Produktów Naftowych , składający się z białej litery
N wpisanej między pomarańczowe litery C i P.
 
 
82275549.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin