Tutorial_SURFCAM_Toczenie.pdf

(1492 KB) Pobierz
Microsoft Word - Tutorial SURFCAM Toczenie.doc
SURFCAM
Podstawy – Toczenie
436738188.024.png 436738188.025.png
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona 2
Wprowadzenie
Ten zeszyt ęwiczeı pokazuje sposób pracy programu SURFCAM. Zostanie utworzony
kompletny projekt opracowania obróbki czħĻci do toczenia, od etapu rysowania geometrii,
wyboru technologii, wyboru narzħdzia, symulacji projektu aŇ do generowania kodu sterujĢcego
obrabiarkĢ NC.
JeŇeli jeszcze nie uruchomiłeĻ programu SURFCAM zrób to teraz.
Przygotowanie Geometrii
W tym projekcie rozstanie wykonana czħĻę przedstawiona poniŇej.
Ustawienie Osi
Wybierz Narz ħ dzia| O Ļ | Tokarka ĺ rednica aby przełĢczyę tryb wprowadzania
współrzħdnych na tryb długoĻę Z – Ļrednica D.
436738188.026.png 436738188.027.png
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona 3
Ustawienie Warstwy
Teraz kliknij na przycisk Warstwa . PokaŇe siħ okno z listĢ wszystkich warstw znajdujĢcych siħ
na rysunku. ZostanĢ utworzone 2 warstwy – warstwa konturu czħĻci oraz warstwa materiału.
Kliknij przycisk Nowy a nastħpnie wprowadŅ nazwħ warstwy Kontur Cz ħĻ ci i wpisz Nr
Referencyjny 10 i wybierz OK . Warstwa #10 zostanie dodana.
Kliknij przycisk Nowy ponownie i wprowadŅ nazwħ warstwy Materiał i wpisz Nr Referencyjny
20 i wybierz OK . Warstwa #20 zostanie dodana.
Ustaw Warstw ħ #10 jako AktywnĢ ( C ). Geometrie które za chwilħ narysujesz zostanĢ
narysowane na tej warstwie. Nastħpnie wybierz OK .
Rysowanie konturu cz ħĻ ci
Wybierz menu Utwórz| Linia| Ci Ģ g
a nastħpnie Utwórz elementy liniowe aby
rysowaę ciĢg linii.
436738188.001.png 436738188.002.png 436738188.003.png 436738188.004.png
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona 4
JesteĻ proszony o wskazanie poczĢtku linii. Wybierz sposób wprowadzenia z klawiatury
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=10 Z=0 i wybierz OK .
Pierwszy punkt linii został wprowadzony. Teraz jesteĻ proszony o wskazanie punktu koıca
linii. Wybierz przycisk
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=30 Z=0 i wybierz
OK .
Została narysowana pierwsza linia. MoŇesz uŇyę ikony Dopasuj aby dopasowaę skalħ
wyĻwietlania do aktualnego rysunku.
Program prosi o podanie kolejnego punktu koıcowego. Wybierz przycisk
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=30 Z=-32 i wybierz OK a nastħpnie Dopasuj .
W taki sam sposób wprowadŅ pozostałe punkty koıcowe ciĢgu linii:
D = 25 Z = -32
D = 25 Z = -38
436738188.005.png 436738188.006.png 436738188.007.png 436738188.008.png 436738188.009.png 436738188.010.png 436738188.011.png 436738188.012.png 436738188.013.png 436738188.014.png 436738188.015.png
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona 5
D = 30 Z = -38
D = 30 Z = -45
D = 50 Z = -45
D = 50 Z = -51
D = 0 Z = -51
Po wprowadzeniu ostatniego punktu naciĻnij Gotowe a nastħpnie Dopasuj.
Wybierz z menu Utwórz| Linia funkcjħ Pozioma
JesteĻ proszony o wprowadzenie punktu, przez który bħdzie przechodzię linia pozioma.
Wybierz uchwyt
a nastħpnie kliknij na liniħ blisko jej koıca:
436738188.016.png 436738188.017.png 436738188.018.png 436738188.019.png 436738188.020.png 436738188.021.png 436738188.022.png 436738188.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin