Tutorial_SURFCAM_Toczenie.pdf
(
1492 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Tutorial SURFCAM Toczenie.doc
SURFCAM
Podstawy – Toczenie
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona
2
Wprowadzenie
Ten zeszyt ęwiczeı pokazuje sposób pracy programu SURFCAM. Zostanie utworzony
kompletny projekt opracowania obróbki czħĻci do toczenia, od etapu rysowania geometrii,
wyboru technologii, wyboru narzħdzia, symulacji projektu aŇ do generowania kodu sterujĢcego
obrabiarkĢ NC.
JeŇeli jeszcze nie uruchomiłeĻ programu SURFCAM zrób to teraz.
Przygotowanie Geometrii
W tym projekcie rozstanie wykonana czħĻę przedstawiona poniŇej.
Ustawienie Osi
Wybierz
Narz
ħ
dzia| O
Ļ
| Tokarka
ĺ
rednica
aby przełĢczyę tryb wprowadzania
współrzħdnych na tryb długoĻę Z – Ļrednica D.
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona
3
Ustawienie Warstwy
Teraz kliknij na przycisk
Warstwa
. PokaŇe siħ okno z listĢ wszystkich warstw znajdujĢcych siħ
na rysunku. ZostanĢ utworzone 2 warstwy – warstwa konturu czħĻci oraz warstwa materiału.
Kliknij przycisk
Nowy
a nastħpnie wprowadŅ nazwħ warstwy
Kontur Cz
ħĻ
ci
i wpisz Nr
Referencyjny
10
i wybierz
OK
. Warstwa #10 zostanie dodana.
Kliknij przycisk
Nowy
ponownie i wprowadŅ nazwħ warstwy
Materiał
i wpisz Nr Referencyjny
20
i wybierz
OK
. Warstwa #20 zostanie dodana.
Ustaw
Warstw
ħ
#10
jako AktywnĢ (
C
). Geometrie które za chwilħ narysujesz zostanĢ
narysowane na tej warstwie. Nastħpnie wybierz
OK
.
Rysowanie konturu cz
ħĻ
ci
Wybierz menu
Utwórz| Linia| Ci
Ģ
g
a nastħpnie
Utwórz elementy liniowe
aby
rysowaę ciĢg linii.
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona
4
JesteĻ proszony o wskazanie poczĢtku linii. Wybierz sposób wprowadzenia z klawiatury
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=10 Z=0 i wybierz
OK
.
Pierwszy punkt linii został wprowadzony. Teraz jesteĻ proszony o wskazanie punktu koıca
linii. Wybierz przycisk
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=30 Z=0 i wybierz
OK
.
Została narysowana pierwsza linia. MoŇesz uŇyę ikony
Dopasuj
aby dopasowaę skalħ
wyĻwietlania do aktualnego rysunku.
Program prosi o podanie kolejnego punktu koıcowego. Wybierz przycisk
a nastħpnie wprowadŅ współrzħdne D=30 Z=-32 i wybierz
OK
a nastħpnie
Dopasuj
.
W taki sam sposób wprowadŅ pozostałe punkty koıcowe ciĢgu linii:
D = 25 Z = -32
D = 25 Z = -38
SURFCAM Podstawy – Toczenie
Strona
5
D = 30 Z = -38
D = 30 Z = -45
D = 50 Z = -45
D = 50 Z = -51
D = 0 Z = -51
Po wprowadzeniu ostatniego punktu naciĻnij
Gotowe
a nastħpnie
Dopasuj.
Wybierz z menu
Utwórz| Linia
funkcjħ
Pozioma
JesteĻ proszony o wprowadzenie punktu, przez który bħdzie przechodzię linia pozioma.
Wybierz uchwyt
a nastħpnie kliknij na liniħ blisko jej koıca:
Plik z chomika:
pedagog107
Inne pliki z tego folderu:
fanuc - instrukcja cz.2.pdf
(5576 KB)
fanuc - instrukcja cz.1.pdf
(6650 KB)
Tutorial SURFCAM_Obrbka_3D.pdf
(1447 KB)
Tutorial_SURFCAM_Obrobka_25D.pdf
(1483 KB)
Tutorial_SURFCAM_Toczenie.pdf
(1492 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ◢◤-FILMY POLSKIE
!! DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA
# Krav Maga
## CZAKRA
#### ANIMACJE DO FILMÓW-FILMY
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin