Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II
Prowadzący: Karolina Gaca
Data:24.03.2011
Klasa: II c
Temat: Oznaki wiosny
Cele dydaktyczne:
· doskonalenie czytania tekstu z podziałem na role;
· utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi;
· utrwalenie umiejętności mnożenia i dzielenia w zakresie 30;
· doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
· rozwijanie umiejętności czytelniczych;
· doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
Cele operacyjne:
Uczeń:
· układa rozsypankę wyrazową;
· czyta tekst z podziałem na role;
· rozumie czytany tekst;
· mnoży i dzieli liczby w zakresie do 30;
· rozwiązuje zadania tekstowe
· umie rozszyfrować i odczytać zakodowane hasło
· umie wyjaśnić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi
· projektuje kukłę ze słomy
Metody: dyskusja, praca z książką, zajęcia praktyczne, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt ćwiczeń do matematyki „Nowe już w szkole 2, część III”, rozsypanka wyrazowa, karty pracy, farby, kredki, pędzle.
Ułożenie hasła z rozsypanki wyrazowej: „Święto wiosny w naszej klasie”. Sprawdzenie, odczytanie i wklejenie do zeszytu.
Ustalenie odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu:
-Jakie oznaki wiosny dzieci odkryły podczas spaceru?
-Za pomocą jakich zmysłów można odkrywać oznaki wiosny w przyrodzie?
-Dlaczego forsycje nazywa się „złotym deszczem”?
· Popieranie swoich wypowiedzi odpowiednim fragmentem znalezionym w podręczniku.
„W naszej okolicy można znaleźć wiele oznak wiosny. Na gałązkach są już pączki, z których rozwiną się zielone listki. Ptaki wróciły z ciepłych krajów i pięknie śpiewają. Zwierzęta obudziły się z zimowego snu”.
· Opowiadanie przez nauczyciela o zwyczaju topienia marzanny.
· Wykonanie projektu marzanny za pomocą farb lub kredek. Ocena przez nauczyciela.
Każdy uczeń stara się ułożyć choć jedno zdanie opisujące kukłę. Wybrane zdania zostają zapisane na tablicy i przepisane do zeszytu.
Odczytywanie hasła zakodowanego dookoła obrazka. Aby je odczytać należy przeskakiwać co drugą literę. Otrzymane dwa zdania („W marcu budzi się do życia cała przyroda. Jest to znak, że nadchodzi już wiosna”).
· Przypomnienie, co oznacza termin „wymienne”, a co „niewymienne”.
· kolorowanie pól z wyrazami według kodu: z ó wymiennym-na zielono, z ó niewymiennym-na różowo, z rz wymiennym-na żółto, z rz niewymiennym-na niebiesko, z ż wymiennym-na fioletowo, z ż niewymiennym-na czerwono, z h na pomarańczowo, z ch-na brązowo
Rozwiązywanie dodatkowych zadań tekstowych w zakresie dzielenia do 30.(ćwiczenie s. 81, zad. 27 i 31)
Kolorowanie na karcie tylko tych wagoników, na których wynik działania jest równy 6.
Wspólne śpiewanie poznanych piosenek o wiośnie.
Załączniki:
· karty pracy
· „pociąg matematyczny”
· rozsypanka wyrazowa
Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela będącego opiekunem praktyki:
.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................
makina