Konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy II 23.03.doc

(34 KB) Pobierz
Konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy II

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II

 

 

Prowadzący: Karolina Gaca

Data:23.03.2011

Klasa: II c

Krąg tematyczny: W marcu jak w garncu

 

Temat: Witamy wiosnę

 

Cele dydaktyczne:

 

·         doskonalenie czytania tekstu z podziałem na role;

·         utrwalenie dzielenia w zakresie 30;

·         doskonalenie umiejętności układania zadań tekstowych;

·         rozwijanie sprawności manualnych;

·         rozwijanie umiejętności czytelniczych;

·         doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

 

 

Cele operacyjne:

 

Uczeń:

·         układa rozsypankę wyrazową;

·         czyta tekst z podziałem na role;

·         rozumie czytany tekst;

·         mnoży liczby w zakresie do 30;

·         samodzielnie lub w grupie układa zadanie tekstowe do podanego przykładu;

·         wykonuje „gaik”

 

Metody: słowne (instrukcja), obserwacja, działania praktyczne, praca z książką, burza mózgów

 

Formy pracy: indywidualna, grupowa

 

Środki dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt ćwiczeń do matematyki „Nowe już
w szkole 2, część III”, bibuła, nożyczki, klej, gałązki, wstążeczki, rozsypanka wyrazowa, tekst piosenki „Gość z Afryki”.

 

Przebieg zajęć

 

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć

Układanie rozsypanki wyrazowej :„Ptaki wracające z ciepłych krajów są dla nas symbolem wiosny”. Sprawdzenie, odczytanie i wklejenie do zeszytu.

 

  1. Zapisanie tematu zajęć: „Witamy wiosnę”.

 

  1. Zabawa słowna –„Niedokończone zdania”

Nauczyciel rozpoczyna zdanie, dziecko je kończy.

Wiosna jest.......

Oczekuję wiosny, bo ...........

Lubię wiosnę ponieważ ............

Wiosną najbardziej lubię ..............

      

  1. Sprawdzenie ewaluacji zajęć

Głośne czytanie poznanego poprzedniego dnia tekstu „Magiczne ogrody” z podziałem na role. Ocena czytania przez nauczyciela.

 

 

  1. Układanie zadań tekstowych

Uczniowie w grupach układają zadania tekstowe (o tematyce wiosennej) do podanych przez nauczyciela przykładów. Następnie uczniowie układają zadania tekstowe indywidualnie.

 

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych

Rozwiązywanie dodatkowych zadań tekstowych nr 16 lub 19 (dla osób chętnych).

 

  1. Nauka piosenki „Gość z Afryki”

Uczniowie próbują śpiewać wraz z nauczycielem i gestykulować powtarzając za nim, następnie samodzielnie śpiewają piosenkę.

 

  1. Tworzenie „gaiku” za pomocą gałązek, wstążek i bibuły

Uczniowie wykonują „gaik”, staropolski symbol witania wiosny. Ocena przez nauczyciela.

 

  1. Sprawdzenie ewaluacji zajęć

Mini-sprawdzian z mnożenia w zakresie do 20.

 

 

Załączniki:

 

·         rozsypanka wyrazowa

·         przykłady działań

·         piosenka „Gość z Afryki”

 

 

 

 

Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela będącego opiekunem praktyki:

.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin