Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II
Prowadzący: Karolina Gaca
Data:23.03.2011
Klasa: II c
Temat: Witamy wiosnę
Cele dydaktyczne:
· doskonalenie czytania tekstu z podziałem na role;
· utrwalenie dzielenia w zakresie 30;
· doskonalenie umiejętności układania zadań tekstowych;
· rozwijanie sprawności manualnych;
· rozwijanie umiejętności czytelniczych;
· doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
Cele operacyjne:
Uczeń:
· układa rozsypankę wyrazową;
· czyta tekst z podziałem na role;
· rozumie czytany tekst;
· mnoży liczby w zakresie do 30;
· samodzielnie lub w grupie układa zadanie tekstowe do podanego przykładu;
· wykonuje „gaik”
Metody: słowne (instrukcja), obserwacja, działania praktyczne, praca z książką, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt ćwiczeń do matematyki „Nowe już w szkole 2, część III”, bibuła, nożyczki, klej, gałązki, wstążeczki, rozsypanka wyrazowa, tekst piosenki „Gość z Afryki”.
Przebieg zajęć
Układanie rozsypanki wyrazowej :„Ptaki wracające z ciepłych krajów są dla nas symbolem wiosny”. Sprawdzenie, odczytanie i wklejenie do zeszytu.
Nauczyciel rozpoczyna zdanie, dziecko je kończy.
Wiosna jest.......
Oczekuję wiosny, bo ...........
Lubię wiosnę ponieważ ............
Wiosną najbardziej lubię ..............
Głośne czytanie poznanego poprzedniego dnia tekstu „Magiczne ogrody” z podziałem na role. Ocena czytania przez nauczyciela.
Uczniowie w grupach układają zadania tekstowe (o tematyce wiosennej) do podanych przez nauczyciela przykładów. Następnie uczniowie układają zadania tekstowe indywidualnie.
Rozwiązywanie dodatkowych zadań tekstowych nr 16 lub 19 (dla osób chętnych).
Uczniowie próbują śpiewać wraz z nauczycielem i gestykulować powtarzając za nim, następnie samodzielnie śpiewają piosenkę.
Uczniowie wykonują „gaik”, staropolski symbol witania wiosny. Ocena przez nauczyciela.
Mini-sprawdzian z mnożenia w zakresie do 20.
Załączniki:
· rozsypanka wyrazowa
· przykłady działań
· piosenka „Gość z Afryki”
Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela będącego opiekunem praktyki:
.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................
makina