Strefa Smierci - Podrecznik Glowny.pdf

(2523 KB) Pobierz
caly.indd
TEKST:
TOMASZ KOŁODZIEJCZAK
&
JACEK BRZEZIŃSKI
GRAFIKA:
ANDRZEJ GRZECHNIK
404897073.026.png 404897073.027.png 404897073.028.png 404897073.029.png 404897073.001.png 404897073.002.png 404897073.003.png 404897073.004.png 404897073.005.png 404897073.006.png 404897073.007.png 404897073.008.png 404897073.009.png 404897073.010.png 404897073.011.png 404897073.012.png 404897073.013.png 404897073.014.png 404897073.015.png 404897073.016.png 404897073.017.png 404897073.018.png 404897073.019.png
Strefa Śmierci
TEKST:
TOMASZ KOŁODZIEJCZAK
&
JACEK BRZEZIŃSKI
GRAFIKA:
ANDRZEJ GRZECHNIK
STREFA-SMIERCI.PL
Odwiedź nas!
Wersję elektroniczną opracowano w 2010 roku.
Autorzy: Jacek Brzeziński, Andrzej Grzechnik i Tomasz Kołodziejczak
udostępnili zawartość niniejszego podręcznika na zasadach licencji
Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska,
pełen tekst licencji znajduje się na końcu niniejszej publikacji.
E-booka przygotowali:
Sebastian Burgemejster, Marcin Dublaszewski, Marzena Grudzińska,
Przemek Ławniczak, Łukasz Jastrzębski, Magnum, Andrzej Oleszak, Michał Szaciłowski
404897073.020.png
1
„Strefa śmierci” jest scenariuszem, którego akcja dzieje się w świecie mrocznej przyszłości. Z uwagi na specyfikę tego świata nie jest on
dostosowany do żadnego z systemów publikowanych już w „Magii i mieczu”. Zamiast tego zawiera podstawy zupełnie odrębnego syste-
mu, stworzonego specjalnie dla tego scenariusza. Poniżej przedstawione są ogólne wskazówki dotyczące prowadzenia gry oraz omówie-
nie zasad. Dokładniejsze informacje znajdują się w samej treści przygody. Ponieważ zasady nie są w żaden sposób wyodrębnione od
reszty scenariusza, więc gracze, którzy chcą w tę przygodę zagrać nie powinni ich czytać.
1: Mistrz gry i zasady
Zasady nie są ważne. Jest to podstawowa reguła, której powinieneś przestrzegać, prowadząc ten scenariusz. Najważniejsze jest to, co opowia-
dasz graczom oraz to, jak oni odgrywają swoje role. Jeśli w którymś momencie uznasz, że reguły nie pasują do tworzonej przez ciebie i twoich
graczy historii, po prostu z nich nie korzystaj. Stanowią one tylko pewne wskazówki, których zadaniem jest uproszczenie ci życia, ale pamiętaj, że
to tylko niezobowiązująca pomoc. Co więcej, możesz również tworzyć własne reguły — takie, które odpowiadają twojemu stylowi prowadzenia.
Jeśli ta przygoda i świat przypadną ci do gustu, będziemy go rozwijać w kolejnych scenariuszach.
Twoim podstawowym zadaniem jako mistrza gry jest stworzenie ciekawej historii, którą opowiadasz swoim graczom. Nie chcę tu wnikać w tajniki
dobrego prowadzenia, bo na ten temat opublikowaliśmy już kilka artykułów — ważne jest, byś zrozumiał, że ten system wymaga nieco innego
podejścia zarówno mistrza gry, jak i graczy do gry — musicie większą uwagę zwracać na odgrywanie swoich postaci (czy też bohaterów nie-
zależnych), opisy swoich działań i wzajemne dialogi, a mniejszą na wyniki rzutów kostkami. W tej grze bardziej liczy się psychologia postaci,
odgrywanie dialogów i nastrojów, niż walka, która prawdopodobnie skończy się porażką graczy.
Ponadto — z uwagi na to, że dysponowaliśmy dość małą ilością miejsca, nie mogliśmy poświęcić go zbyt wiele nie tylko na opisy mechaniki gry,
ale też na szczegółowe sprecyzowanie świata. Dlatego poprowadzenie tego scenariusza wymagać będzie sporego wkładu pracy od mistrza gry
— będzie on musiał dopracować wizję przedstawionego tu świata, samemu rozszerzyć niektóre opisy, rozbudować pewne zdarzenia.
2: Kostki
W „Strefie śmierci” używane są tylko kostki K10 i K100. W zasadzie większość testów, które opisujemy jako procentowe można również
przeprowadzać za pomocą pojedynczej kostki K10, mnożąc po prostu otrzymany wynik przez 10 — zwykle większa dokładność nie jest
1
404897073.021.png 404897073.022.png 404897073.023.png 404897073.024.png 404897073.025.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin