Prowadź melodio ma....pdf

(42 KB) Pobierz
Prowad melodio ma
„Prowad ź melodio ma…”
Cel: Rozwój zdolności muzycznych, utrwalenie piosenek poznanych na wcześniejszych
zbiórkach, wstęp do stworzenia śpiewnika druŜyny.
Lp.
Temat
Co robimy
Czas
(min)
Co potrzeba
1
Obrzędowe rozpoczęcie
Rozpalenie
Świeczkowiska,
zaśpiewanie
„DruŜynowego”
3
-
2
Wstęp
Wstęp do zbiórki.
2
-
3
Quiz „Jeden z czterech”
Zasady quizu: patrz
załącznik.
10
pytania
4
Zabawa „Dyrygent”
Potrzebnych jest trzech
ochotników. Opuszczają
oni harcówkę i po chwili
wchodzą po kolei. Zastają
pozostałych harcerzy w
kółku, wykonujących te
same ruchy (ruchy cały
czas się zmieniają).
Zadaniem ochotników
jest odgadnięcie, który
harcerz jest dyrygentem –
pokazuje dany ruch
pierwszy.
5
-
5
Nauka piosenki
Nauka piosenki
6
teksty
6
Piosenkowe kalambury –
przygotowanie.
KaŜda z grup losuje
tytuły piosenek. Zadanie
polega na przygotowaniu
inscenizacji danej
piosenki tak, by pozostałe
grupy mogły zgadną o
jaki tytuł chodzi.
6
-
7
Piosenka znana
Piosenka znana
3
-
8
Przedstawienie
kalamburów.
Jedna grupa przedstawia
inscenizacje piosenek.
Pozostałe grupy odgadują
jaki tytuł chodzi.
5
-
9
Głosowanie w liście
przebojów.
KaŜdy harcerz wypisuje
na karteczce trzy tytuły
swoich ulubionych
piosenek. Tworzona jest
lista przebojów druŜyny.
Ulubione piosenki znajdą
się w śpiewniku druŜyny.
3
-
10
Powtórzenie nauczonej
Powtórzenie nauczonej
3
-
125255135.006.png 125255135.007.png 125255135.008.png 125255135.009.png 125255135.001.png 125255135.002.png
piosenki.
piosenki.
11
Podanie wyników
Podanie wyników „listy
przebojów”, zaczynając
od najniŜszego miejsca,
zaśpiewanie ulubionych
piosenek.
10 - 15
-
12
Sprawy organizacyjne.
Patrz: kalendarz
5
-
13
Obrzędowe zakończenie.
Zaśpiewanie
„Przemijania”, świeczka,
krąg.
7
Czas ł ą czny: ok. 75 minut + ok. 10 minut sprawy porz ą dkowe
ZAŁ Ą CZNIK:
Punkt 3 „Jeden z czterech”. Gra odbywa się w grupach lub zastępach. KaŜdy zastęp to jeden
„zawodnik”, mający dwie szanse. Pierwsza odpowiada grupa z numerem jedne. Po poprawnie
udzielonej odpowiedzi wyznacza następnego pytanego. JeŜeli odpowiedź jest zła, grupa traci
szanse. Pytania dotyczą zawartości róŜnych piosenek (np. „Gdzie błyska zielona skra?” Odp.
„W dąbrowy gęstym listowiu’). Po stracie wszystkich szans grupa odpada. Gra toczy się do
momentu, gdy zostanie jedna grupa. Czas na odpowiedź: 10 sekund.
125255135.003.png 125255135.004.png 125255135.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin