Plan pracy 3 lut.doc

(334 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo - dydaktycznej w grupie 3-4-latków

 

TYDZIEŃ IV – V – FERIE ZIMOWE – BAWMY SIĘ

 

Cel główny: Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.

 

Cel pośredni: rozwijanie ekspresji ruchowej, mowy, spostrzegawczości; doskonalenie umiejętności rozpoznawania kształtów, określania cech przedmiotów

 

„Zimowe piosenki” – zabawy ruchowe – dzieci utrwalają treść poznanych piosenek o tematyce zimowej, uczestniczą w zabawach ruchowych do tych piosenek, ilustrują treść ruchem

 

„Zabawy z balonikiem” – rozwijanie ekspresji ruchowej – dzieci utrwalają umiejętności odróżniania kierunków ( przed, za, z boku, do góry), uczestniczą w ćwiczeniach oddechowych

 

„Zabawy kota” – rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej, muzycznej i plastycznej – dzieci rozwiązują zagadkę, uczestniczą w zabawie do piosenki „Kotki dwa”, reagują odpowiednim ruchem na określony sygnał dźwiękowy, uczą się robić „koci grzbiet”, improwizacja ruchowa z kłębkiem wełny

 

„Czarodziejski worek” – doskonalenie umiejętności rozpoznawania kształtów niektórych przedmiotów – dzieci uczestniczą w zabawie, na podstawie dotyku odgadują co to jest, nazywają i sprawdzają; słuchają wiersza J.Tuwima „Idzie Grześ przez wieś”

 

„Bawimy się i liczymy” – porównywanie liczby przedmiotów metodą łączenia ich w pary – dzieci przeliczają przedmioty w zakresie 5, utrwalają pojęcie „para”, wypełniają karty pracy

 

„Co to jest? Zagadki” – kształcenie umiejętności określania charakterystycznych cech przedmiotów – dzieci rozwiązują zagadki słuchowe i wzrokowe, wskazują odpowiedź przedstawioną na obrazku, określają położenie schowanego przedmiotu za pomocą przyimków „pod, za, na, w, przed, między, obok”

 

„Zabawy kołowe ze śpiewem” – rozwijanie poczucia rytmu – dzieci uczestniczą w różnych zabawach, śpiewają, tańczą, ilustrują treść ruchem, utrwalają zabawy nowe

 

„Czym się różnią?” – rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności dokonywania najprostszych operacji umysłowych, np. porównywanie-zauważanie różnic – dzieci rozwijają spostrzegawczość na podstawie różnic między zabawkami, uczestniczą w zabawie ruchowej „Króliki” z elem. Skoku podpartego, wykonują zadania na karcie pracy

 

„Zabawy na śniegu” – rozmowa przy ilustracjach, rozwijanie procesów myślowych, zachęcanie do dłuższych wypowiedzi – dzieci znają zabawy na śniegu, opowiadają o nich, wiedzą, jakie przedmioty niezbędne są do jazdy z górki, na lodzie, jazdy po śniegu. Wychodzą do ogrodu przedszkolnego, bawią się na śniegu

 

„Moje ulubione bajki” – rozwijanie mowy – dzieci opowiadają o swoich ulubionych bajkach, tworzą zdania, potrafią nazwać bohaterów swoich bajek, samodzielnie tworzą ilustrację do bajki, którą najbardziej lubią. Oglądają wybraną bajkę z kasety video. Odgadują tytuły bajek przedstawionych przez nauczyciela na ilustracjach

 

I i III część dnia:

• Zabawy w kącikach tematycznych

• Układanie budowli z klocków

• Lepienie z plasteliny

• Kolorowanie obrazków

• Zabawy integracyjne

• Czytanie wierszy i opowiadań

• Zabawy przy muzyce

• Śpiewanie piosenek przedszkolnych

• Utrwalanie wierszy

• Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej

 

Zabawy ruchowe:

• Zabawy poranne opracowanie własne

• Robienie śladów na śniegu, szukanie śladów ptaków

• Zabawa orient.porz. „Ptaszki w karmniku”

• Zabawa z elem. Skoku i podskoku „Spłoszone wróbelki”

• Zabawy na placu przedszkolnym: lepienie bałwana

 

Pomoce dydaktyczne: płyty CD, odtwarzacz CD, baloniki, tamburyno, kłębki wełny, zabawki o różnych kształtach, karty pracy, liczmany, ilustracje przedstawiające zabawki, przedmioty, ilustracje przedstawiające zabawy na śniegu, kartki, kredki, ilustracje bajek, kaseta video

 

Technologia informacyjna:

• Program wychowania przedszkolnego K.Nowak –Grobelska

• Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K.Wlaźnik

• Podstawa programowa

• Przewodnik metodyczny „Czterolatek”

• M.Niemycki „365 zagadek”

• J.Tuwim „Idzie Grześ przez wieś”

• A.Bojakowska „Scenariusze zajęć w przedszkolu”

 

LUTY

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

1. Podejmowanie i realizowanie różnych zadań zespołowych, wspólne rozwiązywanie problemów.

2. Odkrywanie otaczającego świata w sposób wielozmysłowy i aktywny

3. Słuchanie utworów literackich, oglądanie przedstawień teatralnych, ocenianie postaw bohaterów

4. Dostrzeganie i rozumienie związku człowieka z przyrodą

5. Znajomość owoców i warzyw

6. Interesowanie się kosmosem

7. Rozróżnianie i nazywanie przedmiotów codziennego użytku

8. Swobodne wypowiadanie się w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami

9. Próby porządkowania i klasyfikowania znanych przedmiotów i zjawisk

10. Ustne opisywanie przedmiotów, ludzi, obrazów

11. Słuchanie literatury dziecięcej

12. Uczestniczenie w zabawach ruchowo-graficznych

13. Posługiwanie się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni

14. Składanie pociętych obrazków w całość

15. Porównywanie liczebności zbiorów

16. posługiwanie się umiejętnością liczenia, w zakresie indywidualnych możliwości umysłowych

17. Słuchanie różnorodnej muzyki towarzyszącej dziecku w różnych momentach dnia

18. Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych

19. Doznawanie radości tworzenia poprzez zabawy z plamą

20. Mycie owoców i warzyw przed spożyciem i rąk przed jedzeniem

21. Ubieranie się w zależności od warunków atmosferycznych i sytuacji

 

TYDZIEŃ I - KOSMOS

Podstawa programowa: Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczanie radości odkrywania.

 

Cel główny: przybliżenie wiadomości o kosmosie, zachęcanie do rozważań, czy kosmos zamieszkują inne niż ludzie istoty żyjące, zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy; rozwijanie sprawności manualnej; przybliżenie wiadomości o gwiazdach i gwiazdozbiorach; porównywanie liczebności zbiorów; przybliżenie wiadomości na temat kosmonautów; stymulowanie rozwoju mowy dzieci

 

„Kosmos i planeta Ziemia” – słuchanie opowiadania S.Schimmel „Dzieci Ziemi- pamiętajcie” – dzieci poznają określenie Układ Słoneczny, przyglądają się planszy przedstawiającej Układ Słoneczny, uczestniczą w zabawie dydaktyczno-ruchowej „Krążące planety”, słuchają opowiadania, wypowiadają się na jego temat, tworzą kompozycję „Ziemia-zielona planeta”

 

„Spotkanie z przybyszami kosmosu” – opowieść ruchowa – tworzenie nazw mieszkańców przez analogię, uczestniczą w zabawie ruchowej połączonej z ćwiczeniami wyobraźni „Przybysz z obcej planety”, biorą udział w opowieści ruchowej przy muzyce relaksacyjnej „Wyprawa na nieznaną planetę, słuchają piosenki „Ziemia-zielona wyspa”, uczestniczą w ilustracji ruchowej do tej piosenki

 

„Dzień i noc” – słuchanie wiersza „Halo, to mówi Ziemia” – dzieci wypowiadają się na temat Ziemi, uświadomienie dzieciom, że Ziemia to kula, słuchają wiersza, poznają globus, uczestniczą w zabawie dydaktycznej z wykorzystaniem globusa oraz lampki „Jak powstaje dzień, a jak noc”, tworzą wydzierankę z żółtego papieru „Nasze słoneczka”

 

„Niebo pełne gwiazd” – ćwiczenia graficzne z gwiazdkami – dzieci oglądają teatrzyk sylwet na podstawie wiersza E.Szelburg-Zarembiny „Idzie niebo” , rozmawiają na temat zachowania się ptaków, łączą gwiazdki liniami na dużym arkuszu papieru, uczestniczą w zabawie ruchowej rozwijającej wyobraźnię i wyczucie przestrzeni „Tworzymy gwiazdozbiory, porównują liczebność zbiorów „Kolorowe gwiazdki”

 

„Bawimy się w kosmonautów” - ćwiczenia logopedyczne „Czy mnie słyszysz?” – dzieci uczestniczą w zabawach słowno-muzycznych, śpiewają na określonych sylabach, kończą słowa, które rozpoczął nauczyciel, , kolorowanie rysunków ufoludka

 

I i III cześć dnia:

• „Co wiemy o kosmosie?” – oglądanie w małych zespołach książek o kosmosie

• „Rakieta” – puzzle

• Zabawy ruchowe, ze śpiewem

• Zabawy konstrukcyjne

• Ćwiczenia graficzne „Małe i duże rakiety”

• Słuchanie rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem”

• Rozmowy nt kosmosu

• Zabawy rozwijające spostrzegawczość i umiejętność współdziałania w zespole

• Odszukiwanie takich samych obrazków

• Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność rozpoznawania muzyki szybkiej i wolnej

• Zagadki rysunkowe

• Słuchanie wiersza A.H.Murgrabi „Księżycowa piosenka”

• Plastelinowy księżyc – zabawy z plasteliną

• Zabawy rozwijające twórcze myślenie

• Ćwiczenia spostrzegawczości i sprawności manualnych

• „Kosmonauta” – puzzle

• Nauka rymowanki

• Rozwiązywanie zagadek

• Zabawy w kącikach tematycznych

 

Zabawy ruchowe:

• „Start rakiety” – z elem wyskoku

• Zestaw zabaw ruchowych porannych nr XIX

• „Przybysz z obcej planety” – z elem orient porz.

• „Dzień i noc” z elem orient.porz.

• Zabawa ruchowa z rymowanką „Kosmonauta”

 

Pomoce dydaktyczne: książki o kosmosie, obrazek rakiety – puzzle, plansza przedstawiająca Układ Słoneczny, opaski z obrazkami planet, klocki, kolorowe gazety, nożyczki klej kartki jasnozielone w kształcie koła, tamburyno, płyty Cd, sylweta postaci Ufoludka, koperta z kartonikami z elementami rysunków przybyszów kosmosu, muzyka relaksacyjna, sylwety słońca i księżyca, zagadki rysunkowe, globus, lampka stojąca, paski żółtej bibuły, papier kolorowy plastelina, zdjęcia księżyca w różnych fazach, wykropkowane rysunki słońca i księżyca, obręcze, kartki z narysowanym kołem, sylwety do wiersza „Idzie niebo”, zdjęcia wybranych gwiazdozbiorów, paski papieru z wzorem do układania gwiazdek, gwiazdki, duży arkusz papieru, pocięte na części obrazki kosmonauty, kartonowe pudła w różnych rozmiarach, przybory gimnastyczne, gazety, folia aluminiowa, sznurki, bibuła, taśma klejąca, worki foliowe, muzyka marszowa, zagadki, obrazki z rozwiązaniami zagadek, karty pracy, książka „Czterolatek”

 

Technologia informacyjna:

• Program wychowania przedszkolnego K.Nowak –Grobelska

• Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K.Wlaźnik

• Podstawa programowa

• Przewodnik metodyczny „Czterolatek”

• M.Niemycki „365 zagadek”

S.Schimmel „Dzieci Ziemi-pamiętajcie”

Wiersz „Halo, tu mówi Ziemia”

A.H.Murgrabi „Księżycowa piosenka”

E.Szelburg –Zarembina „Idzie niebo”

Książki o kosmosie

Ksiązki o kosmonautach

Encyklopedia Kosmosu

 

TYDZIEŃ II – ZWIERZĘTA Z OGRODU ZOOLOGICZNEGO

 

Podstawa programowa: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie

 

Cel główny: zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi; zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem ogrodu zoologicznego oraz żyjącymi w nim zwierzętami; porównywanie wyglądu wybranych zwierząt; przybliżanie ich zwyczajów; przybliżenie sztuki cyrkowej, zwrócenie uwagi na tresurę zwierząt;

 

„Czy znamy te zwierzęta?” – słuchanie opowiadania nauczyciela na podstawie utworu M.Buczkówny „Moje zwierzęta” – dzieci uważnie słuchają opowiadania, rozmawiają wspólnie z nauczycielem na temat występujących w opowiadaniu zwierząt ze zwróceniem uwagi na ich wygląd i zachowanie; uczestniczą w zabawie plastycznej „Dziwne zwierzaki” rozdmuchując farbę na kartce w różnych kierunkach

 

„W ogrodzie zoologicznym” – teatrzyk sylwet według B.Lewandowskiej „W zoo” – dzieci oglądają teatrzyk, poznają mieszkańców ogrodu zoologicznego, rozmawiają na temat przedstawienia, poznają znaczenie słów „ogród zoologiczny”, wyszukują na ilustracji zwierząt, o których była mowa w utworze; osłuchanie z wierszem R.Kujawskiego „Muzykalny słoń”, zapoznanie dzieci z instrumentem – trąbką, uczestniczą w zabawie „Nasze trąbki”

 

„Rozpoznajemy zwierzęta” – słuchanie opowiadania J.Brierley „Słonica i królik” – dzieci omawiają postępowanie zwierząt występujących w utworze; wiedzą, że nie należy dokuczać mniejszym i słabszym od siebie; uczestniczą w zabawie dydaktycznej „Małe i duże zwierzęta”; wspólnie z nauczycielem wykonują makietę „Nasze zoo”

 

„Zabawy zwierząt” –opowieść ruchowa „Spacer przez dżunglę” - dzieci oglądają teatrzyk sylwet na podstawie utworu W.Chotomskiej „Hipopotam lubi błoto”, dzieci wypowiadają się na temat zwierząt występujących w utworze, uczestniczą w zabawie dydaktycznej „Liczymy zwierzęta”, przeliczają w zakresie 4

 

„Bawimy się w cyrk” – ćwiczenia logopedyczne „Orkiestra” – dzieci powtarzają za nauczycielem odgłosy strojenia głosu i instrumentów, wybierają sobie przedmioty, na których podejmują próbę gry, odgadują dźwięki wybranych instrumentów, uzupełniają karty pracy

 

I i III część dnia:

Oglądanie w małych zespołach książek z serii „Małe i duże”, „Wielkie koty”, „Dziwne stworzenia”, „W wodzie i na lądzie” wyd. Toront Publications INC

Nazywanie zwierząt przedstawionych na ilustracjach, porównywanie ich wyglądu

Cwiczenia spostrzegawczości „Co nie pasuje?”

Zabawy słowne

Zabawy graficzne „Szukamy ukrytych zwierząt”

Ilustracja ruchowa wiersza L.J.Kerna „Wąż”

Uzupełnianie kart pracy

Wyszukiwanie określonych obrazków zwierząt

Zabawy integracyjne

Zabawa pantomimiczna „W zoo”

Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach egzotycznych

Słuchanie wiersza.Badalskiej „Cyrk”

Zabawy językowe

Zabawy w dowolnych kącikach zabaw

Zabawy przy stoliczkach, rysowanie, lepienie z plasteliny, układanie puzzli

 

Zabawy ruchowe:

Zestaw zabaw ruchowych porannych nr XX

„Zatańcz z misiem” zab. z elem. Orient. Porz.

„Jedziemy do zoo” zab. z elem. Orient.porz.

„Słonie i papugi” z elem. Czworakowania

„Odszukaj parę” z elem. Orient.porz.

„zwierzęta do zwierząt” z elem. Orient. Porz.

„Kangurki” z elem. Podskoku

 

Pomoce dydaktyczne: ilustracje do wiersza „Moje zwierzęta”, zabawka miś, muzyka o zmiennym charakterze, zakryte obrazki zwierząt, farby, kartki, słomki, obrazki dziwnych zwierząt, krążki, obrazek trąbki, nagranie gry na trąbce, gazety, szarfy lub opaski z obrazkami papug i słoni, muzyka w wysokim i niskim rejestrze, tamburyno, obrazki zwierząt egzotycznych, książka „Czterolatek”, zdjęcia zwierząt wycięte z kolorowych gazet, pudełka po produktach spożywczych, klocki, klej, piłeczka, karta pracy, kontury węża narysowane na papierze, poplątane liny, krążki, sylwety teatrzyku, szarfy w czterech kolorach, cztery obręcze, figury geometryczne, zagadki, rysunki zwierząt-rozwiązań zagadek, kolorowe czasopisma ze zwierzętami, zwierzątko maskotka, klej

 

Technologia informacyjna:

• Program wychowania przedszkolnego K.Nowak –Grobelska

• Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K.Wlaźnik

• Podstawa programowa

• Przewodnik metodyczny „Czterolatek”

• M.Niemycki „365 zagadek”

• M.Buczkówna „Moje zwierzątko”

• Książki o zwierzętach egzotycznych „Świat zwierząt”

• L.J.Kern „Wąż”

• R.Kujawski „Muzykalny słoń”

• B.Lewandowska „W zoo”

• M.Lorek „W zoo”

• J.Brierley „Słonica i królik”

• W.Chotomska „Hipopotam lubi błoto”

• Nagranie C.Saint-Saensa „Karnawał zwierząt”

• W.Badalska „Cyrk”

• Album „Zwierzęta egzotyczne”

• „Bon czy ton” Grzegorz Kasdepke

 

TYDZIEŃ III – DBAMY O ZDROWIE I URODĘ

 

Podstawa programowa: Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.

 

Cel główny: kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą; czystość w najbliższym otoczeniu; podkreślanie roli właściwego odżywiania się; rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich; uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby; podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi

 

„Chcemy być czyści” – teatrzyk sylwet na podstawie utworu A.Kuhn-Cichockiej „Żeby nie było brudasów” – dzieci oglądają przedstawienie, wypowiadają się na temat bohaterów przedstawienia, uczestniczą w zabawie ruchowej „Małe czyścioszki”, bawią się przy piosence „A to ci uciecha”

 

„Dbamy o czystość wokół nas” – opowiadanie nauczyciela na podstawie utworu Cz.Janczarskiego „Przed podwieczorkiem” – dzieci słuchają opowiadania, oceniają zachowanie prosiaczka, wiedza że sprzątanie to ciężka praca i każdy powinien dbać o czystość w najbliższym otoczeniu oraz sprzątać po sobie; uczestniczą w zabawie z „odkurzaczem” – rozpoznają po dotyku jaki dotknęli przedmiot

 

„Zdrowo się odżywiamy” - słuchanie wiersza M.Witewskiej „Witamy” – dzieci uczestniczą w zabawie dydaktycznej „Gotujemy zupę”, nazywając poszczególne warzywa włożone do garnka, ; słuchają wiersza, wypowiadają się na temat „Co musimy jeść, aby być zdrowi?”

 

„Pamiętamy o naszych zębach” – teatrzyk na podstawie utworu W.Chotomskiej „Kino w łazience” – dzieci wypowiadają się na temat przedstawienia, występujących postaci i ich roli w utrzymaniu zdrowia naszych zębów; uczestniczą w zabawie dydaktycznej „Zdrowy i chory ząbek”

 

„Wiem, kto mi pomoże, kiedy zachoruję” – słuchanie wiersza S.Kossuth „Chory miś” – dzieci wypowiadają się na temat zachowania bohaterów wiersza, rozwiązują zagadki słuchowe „Co wolą nasze uszy?”; uczestniczą w spotkaniu z pielęgniarką, rozmawiają na temat „Kto mi pomaga, kiedy jestem chory?”

 

I i III część dnia:

• Zabawa dydaktyczna „Co jest w worku?”

• Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i koncentrację uwagi „Chodzi sroczka”

• Wyszukiwanie przedmiotów na rysunku do utrzymywania czystości

• Ćwiczenia spostrzegawczości „Czym się różnią obrazki?”

• Uzupełnianie kart pracy

• Zabawa dydaktyczna „Co jest z sadu, co z ogrodu?”

• Oglądanie rysunków, określanie, co jest słodkie

• Zagadki rysunkowe

• Zabawa rozwijająca sprawność manualną „Nasze przybory do mycia zębów”

• Zabawa „Czy można ochronić się przed chorobami?”

• Zabawa „Ubieramy Jasia”

• Odrysowywanie kształtów

• Ćwiczenia koncentracji, pamięci wzrokowej

• Zabawy ruchowe, kołowe, ze śpiewem

• Zabawy w kącikach tematycznych

• Zabawy dowolnym materiałem konstrukcyjnym

 

Zabawy ruchowe:

• Zestaw zabaw ruchowych porannych nr XXI wg W.Sherborne

• „Lustra” zab. ruchowo-naśladowcza

• „Małe czyścioszki” z elem. Orient.porz.

• „Odszukaj swoje koło” z elem. Orient. Porz.

• „Zamiatamy podłogę” z elem. Rywalizacji

• „Sałatka owocowo-warzywna” z elem. Orient. Porz.

• „sprzątamy śmieci” z elem. Skłonu

 

Pomoce dydaktyczne: karty pracy, przybory służące do utrzymania czystości, nagrania muzyki relaksacyjnej i o zmiennym tempie, sylwety do teatrzyku, obrazek łazienki, zagadki o przyborach toaletowych, obręcze, tamburyno, opaska ze sroczka, pudełko, przybory do utrzymania porządku, pudło z zabawkami z Sali przedszkolnej, zmiotki, szufelki, szczotki na kiju, kule z gazet, odkurzacz, rolki po papierze toaletowym, bibuła, papier kolorowy, arkusz brystolu, koła do mapy pojęciowej, chustka, klej, obrazki posprzątanego i nie posprzątanego pokoju, pisaki, rysunek z przedmiotami służącymi do utrzymania czystości; obrazki owoców lub warzyw, zestaw do ćwiczeń klasyfikacyjnych dla każdego dziecka, przybory do mycia zębów, opaski z rysunkami: kubków, szczotek i past w różnych kolorach i wzorach, obrazki różnych słodyczy, sylwety dwóch zębów: zdrowego i chorego, kolorowe szarfy, kontury kubka, szczotki, pasty; sylweta chłopca wycięta z kartonu, pudło, zestaw odzieży letniej i zimowej, szaliki, nagranie dźwięków przyjemnych i nieprzyjemnych dla naszych uszu, muzyka o zróżnicowanym natężeniu, rekwizyty związane z zawodem lekarza, kolorowe kartki, farby, patyczki higieniczne, kartki z postaciami ubranymi odpowiednio i nieodpowiednio, karteczki ze schematycznymi rysunkami

 

Technologia informacyjna:

• Program wychowania przedszkolnego K.Nowak –Grobelska

• Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K.Wlaźnik

• Podstawa programowa

• Przewodnik metodyczny „Czterolatek”

• M.Niemycki „365 zagadek”

• T.Fiutowska „Chodzi sroczka”

• A.Kuhn-Cichocka „Żeby nie było brudasów”

• D.Chauvel , Ch.Noret „Zabawy relaksacyjne dla przedszkolaków”

• Cz.Janczarski „Przed podwieczorkiem”

• M.Szyszko „Odkurzacz”

• M.Witewska „Witamy”

• S.Kossuth „Chory miś”

• Encyklopedia zdrowia

• „Moja pierwsza encyklopedia” Parouche

„Bon czy ton” Grzegorz Kasdepke

 

MARZEC

 

TREŚCI PROGRAMOWE:

 

1. Podejmowanie działań na rzecz klasy i przedszkola.

2. Słuchanie utworów literackich.

3. Obserwowanie zmian zachodzących w krajobrazie i szacie roślinnej w zależności od pory roku.

4. Interesowanie się warunkami potrzebnymi do wzrostu roślin (woda, światło, gleba, powietrze).

5. Kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych.

6. Obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów.

7. Próby porządkowania i klasyfikowania znanych przedmiotów, zjawisk.

8. Ustne opisywanie przedmiotów, obrazków.

9. Próby zapamiętywania wierszyków dziecięcych.

10. Udział w ćwiczeniach artykulacyjnych.

11. Udział w zabawach słownych.

12. Uczestniczenie w zabawach ruchowo-graficznych.

13. Posługiwanie się słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni.

14. Składanie pociętych obrazków w całość.

15. Posługiwanie się umiejętnością liczenia.

16. Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości przedmiotów, grubości, wysokości.

17. Słuchanie różnorodnej muzyki.

18. Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

19. Wyciszanie się, odprężanie-relaksacja.

20. Doznawanie radości tworzenia.

21. Samodzielne obsługiwanie się w pomieszczeniach sanitarnych.

 

TYDZIEŃ I – MARCOWA POGODA

 

Podstawa programowa: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.

 

Cel główny: zachęcanie do obserwacji zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia; poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych (deszcz); rozpoznawanie różnorodnych warunków pogodowych; zapoznanie ze zjawiskiem tęczy, wyjaśnienie, jak ono powstaje; zapoznanie z pierwszymi oznakami wiosny

 

„W marcu jak w garncu” – opowiadanie z wykorzystaniem ilustracji – dzieci uważnie słuchają opowiadania „Marcowy sp...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin