Plan_kierunkowy_WSZiP_kl_1.doc

(1824 KB) Pobierz
PLAN KIERUNKOWY DO PODRĘCZNIKÓW

Wesoła Szkoła i przyjaciele. Edukacja wczesnoszkolna w klasie 1

 

ROZLICZANIE GODZIN POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJI W ODNIESIENIU DO NPP

na rok szkolny 20010/11

Plan kierunkowy do cyklu podręczników ”Wesoła Szkoła i przyjaciele klasa 1

numer dopuszczenia 18/1/2009  i  18/2/2009

 

Plan kierunkowy wytycza kierunek pracy uczniów wiążąc ogólne cele motywacyjne i ogólne cele poznawcze ze strukturami materiału nauczania. To cele kształcenia powinny decydować, jaki materiał nauczania powinien być wykorzystany do ich osiągania.

 

Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w całościowym rozwoju tak, by na miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z sobą, ludźmi i przyrodą.

Cele poszczególnych edukacji:

Edukacja polonistyczna

1.              Kształcenie umiejętności komunikowania się (edukacja językowa)

2.              Przygotowanie dziecka do odbioru dzieła literackiego (edukacja literacka)

3.              Rozbudzanie u dziecka twórczej ekspresji słownej

 

Język obcy realizujemy

1.              Kształcenie umiejętności komunikowania się (edukacja językowa)

2.              Rozbudzanie u dziecka twórczej ekspresji słownej

3.     Przygotowanie dziecka do mediacji interkulturowej (edukacja kulturowa)

Edukacja matematyczna

1.  Kształcenie umiejętności ilościowego, relacyjnego, schematycznego ujmowania, opisywania, przedstawiania i przekształcania rzeczywistości.

Edukacja przyrodnicza

Systematyczne, coraz dogłębniejsze poznawanie i rozumienie przyrody w jej różnych aspektach i związkach przyczynowo-skutkowych i probabilistycznych.

Edukacja społeczna

1.   Budowanie przez dziecko pozytywnego obrazu siebie w relacji z innymi ludźmi,

2.  Wrastanie w świat struktur społecznych i kultury.

Edukacja plastyczna

1.   Rozwijanie spontanicznej ekspresji plastycznej dziecka,

2.   Przygotowanie dziecka do odbioru dzieła plastycznego.

Edukacja muzyczna

1.   Stwarzanie dziecku okazji do spontanicznej, odtwórczej i twórczej ekspresji muzycznej,

2.    Stwarzanie okazji do rozwoju uzdolnień i nabywania umiejętności muzycznych,

3.     Przygotowanie do odbioru i przeżycia dzieła muzycznego.

 

Zajęcia techniczne

1.    Kreowanie świadomego, odpowiedzialnego użytkownika techniki poprzez oswajanie go z językiem techniki i jej wytworami;

2.    Kształcenie umiejętności ogólnotechnicznych, przydatnych w życiu;

3.    Kreowanie przyszłego wytwórcy techniki, poprzez rozwijanie jego wyobraźni, zainteresowań i dostarczenie odpowiedniej do wieku wiedzy technicznej.

Wychowanie fizyczne

1.     Zapewnienie dziecku miejsca, czasu i warunków do radosnej, twórczej ekspresji ruchowej;

2.     Wykształcenie nawyku wykonywania ćwiczeń utylitarnych, rekreacyjnych i sportowych oraz zrozumienia ich znaczenia dla rozwoju i zdrowia człowieka;

3.       Uświadomienie dziecku komunikacyjnej strony ruchu – przy pomocy gestu, mimiki, ruchu można wyrazić siebie i opisać świat.

Zajęcia komputerowe

1.     Umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie podstawowym;

2.      Znajomość zasad bezpiecznego korzystania z komputera, ze szczególnym uwzględnieniem internetu.

Etyka

1.     Zapoznanie z wybranymi rodzajami wartości;

2.     Pomoc w zgłębieniu ich istotnych cech;

3.       Pomoc w dostrzeganiu pozytywnych konsekwencji stosowania omawianych wartości w życiu codziennym;

4.      Rozbudzanie motywacji do pozytywnych działań i zachowań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczegółowy rozkład materiału i siatka godzin

 

Edukacja wczesnoszkolna realizowana w formie kształcenia zintegrowanego obejmuje następujące obszary edukacyjne: edukację polonistyczną, społeczną, przyrodniczą, muzyczną, plastyczną, matematyczną, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe i wychowanie fizyczne. Siatka godzin przeznaczona na realizację poszczególnych edukacji w klasie I wygląda następująco:

 

Obszary edukacyjne

Liczba godzin tygodniowo

31 tygodni

I półrocze 16tyg.

II półrocze 15 tyg.

ed. polonistyczna

5

155

80

75

ed. społeczna

2

62

32

30

ed. przyrodnicza

ed. muzyczna

2

62

32

30

ed. plastyczna

zaj. techniczne

ed. matematyczna

4

124

64

60

wych. fizyczne

4

124

64

60

zaj. komputerowe

1

31

16

15

razem

18

558

288

270

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2010/ 2011 trwał będzie 35 tygodni. Rozkład materiału opracowany jest na 31 tygodni, pozostały czas przewidziany jest na powtórki, wycieczki, dostosowanie tempa pracy do możliwości uczniów itp. Nauczyciel musi zaplanować sobie wykonanie zadań w czasie realizacji przydzielonego mu planu zajęć.

 

Zintegrowany rozkład materiału nauczania i wychowania dla klasy I

 

WRZESIEŃ – PAŹDZIERNIK

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin