pl1.doc

(73 KB) Pobierz
cele poznawcze

cele poznawcze          

                           

 

                               cele

                   motywacyjne

dostrzeganie postaw godnych naśladowania

świadome wybieranie tekstów kultury

przestrzeganie zasad etyki w posługiwaniu się językiem polskim

ocenianie agresji słownej, wulgaryzmów oraz kłamstwa i nieuczciwości w cytowaniu

uświadomienie związków z rodziną, regionem, narodem i cywilizacją europejską

duma z dokonań najwybitniejszych przedstawicieli regionu i kraju

uświadomienie zasad panujących we właściwych relacjach międzyludzkich /prawo, tolerancja, szacunek, reagowanie na zjawiska niepożądane/

wyrobienie właściwej postawy wobec innych ludzi, różnych zjawisk społecznych oraz wobec siebie samego

planowanie swojego rozwoju, dostrzeganie własnych sukcesów i porażek, samoocena, odpowiedzialność za swój indywidualny rozwój

pogłębianie w uczniu optymizmu, aktywności życiowej, motywacji do działania, wiary w swoje możliwości

wyciąganie wniosków po uprzedniej analizie informacji zawartych w tekście kultury II/6

A. Fredro „Zemsta” kl. II ; O. Tokarczuk „Czas domu” + Z. Herbert „Dom” + Cz. Miłosz „Dom nad Issą” kl. II /podr./

Rodzaje/gat. literackie –kl. I,II,III/;

W. Markowska „Mity Greków i Rzymian” fragm. /mity teogeniczne i kosmogeniczne/ - program naucz. -  kl. I

A. F. Modrzewski „ O prawach” kl. I /program naucz./

R. Kapuściński „Cesarz” fragm.. kl. III /podr./

W. Potocki „Nierządem Polska stoi” kl. I /program naucz./

 

Biblia /konflikt i przebaczenie – ks. Rodzaju; kl. III/

Biblia /konflikt i przebaczenie – ks. Rodzaju; kl. III/

 

 

poznawanie wybranych osiągnięć kultury regionalnej, narodowej i światowej oraz związków między nimi  II/8

„Pieśń o Rolandzie” /fragm.../ - kodeks rycerza kl.I

„Z legend o królu Arturze…” kl. I /program naucz./;

Z. Nienacki /mieszkaniec Warmii/ - seria:„Pan Samochodzik” kl.I /propozycja własna/

Z. Herbert – cykl utworów o Panu Cogito  /we wszystkich  podr. kl. I, II i III – GWO/

S. Lem „Bajki robotów” – wybór opowiadań kl. I, II, III /program naucz./

H. Sienkiewicz „Krzyżacy” kl. II fragm.. /program naucz./;

K. I. Gałczyński „Kronika Olsztyńska” fragm. kl. II

A. Mickiewicz „Bajki” kl. I /nie ma w podr./nie ma w podr.

A. Fredro „Zemsta” kl. II;

Ezop „Bajki” wybór /program naucz./ - kl. I – nie ma w podr.;

Poezja M. Zientary – Malewskiej, Erwina Kruka /tu: też publicystyka E. Kruka w „Gazecie Olsztyńskiej”/

A. Mickiewicz „Pan Tadeusz” fragm.. ks. I /program naucz./ - kl. II

Owidiusz  „Przemiany”  fragm.. kl. I /program naucz./

A. Kamiński „Kamienie na szaniec” kl.II

A. Mickiewicz - ballada „Świtezianka” kl. I /program naucz./; Poniedziałkowy Teatr Telewizji /propozycja własna/

S. Żeromski „Syzyfowe prace” kl. II

wypowiadanie się na temat związków między kulturą rodzimą a innymi kręgami kulturowymi II/8

H. Sienkiewicz „Latarnik” /program nauczania/ kl. II

 

S. Lem „Wielkie lanie” kl. III /podr./

F. Rabelais „Beczka Diogenesa” kl. II /podr./

 

H. Sienkiewicz „Latarnik” kl. II /program nauczania/

I. Krasicki „Żona modna” kl. II /program naucz./

M. Hłasko „Okno” kl. I /podr./

Ezop „Bajki” wybór /program naucz./ - kl. I – nie ma w podr.

J. Parandowski „Przygody Odyseusza” fragm... kl. II /program naucz./

czytanie różnych tekstów kultury na poziomie dosłownym, przenośnym i symbolicznym I/1

- Biblia /konflikt i przebaczenie – ks. Rodzaju; kl. III/;

- pojęcie kontrastu, antytezy

K. I. Gałczyński „List z fiołkiem” kl.II /podr./

 

  J. Swift „U Liliputów” fragm.. kl. III /program naucz./

- pojęcia: sens symboliczny /kl. III/ i metaforyczny /kl.I,II/, realizm, fantastyka /kl.I,II/ symbol-alegoria /kl. III/; L. Kołakowski „Jak Gyom został starszym panem” kl. II /podr./

I. Krasicki „Bajki” kl. II

W. Golding „Władca much” fragm. kl. III /program naucz./ - nie ma w podr.

Cz. Miłosz „Przypowieść o maku” kl. I /podr./

Biblia /fragm.. – ks. Rodzaju; kl. I/

Pojęcie groteski i ironii /kl.I,II,III/; Cervantes „Don Kichot” fragm. kl.I; W. Gombrowicz „Ferdydurke” /fragm.. kl. II /podr./

dostrzeganie w tekstach kultury środków perswazji i manipulacji I/2

A. Słonimski „Szkoła brzydoty”+ S. Mrożek „Półpancerze praktyczne” kl. III /podr./

S. Mrożek „Wesele w Atomicach” kl. II /program naucz./

Rodzaje/gat. literackie – kl. I,II,III/ ; S. Mrożek „Szczęśliwe wydarzenie” kl. I /podr./

 

Publicystyka ogólnopolska oraz regionu /Podstawa progr./ - Warmia i Mazury

 

 

 

 

 

stosowanie zasad organizacji tekstu II/4

 

J. Tischner „Józek Bryjka z Ochotnicy” kl. II /podr./

H. Sienkiewicz „Krzyżacy” fragm.. kl. II /program naucz./

 

B. Leśmian „Dusiołek” kl.I /podr./

 

 

A. Mickiewicz „Lilije” kl. I /program nauczania/

 

 

 

tworzenie spójnego oraz poprawnego pod względem logicznym i składniowym tekstu na zadany temat II/4

A. Kamiński „Kamienie na szaniec” kl. II

J. Iwaszkiewicz „Poziomka” kl. I /podr./

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin