Wieża Snów 07 (jesień 2005).pdf
(
8836 KB
)
Pobierz
numer7werI.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
Kobiety
i erotyka
w grach fabularnych
Magia erotyczna
Czarownice
Dżamira il alham
Femme Fatale
Kobiety jako gracze
Bajka o mężnej Marie-Katerinie
trzy przygody
teksty do systemów fantasy,
postapokaliptycznych, SF i grozy
opowiadania
w publicystyce gościnnie
Andrzej Pilipiuk
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #7
© 2005 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnes@poczta.fm
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
stałe działy
wstępniak
Minęły wakacje i spotykamy się w kolejnym numerze Wieży Snów. Zmiany
– zapowiadane już wcześniej – zaczynają wchodzić w życie. Pierwszym, co
rzuca się w oczy nowy skład pisma. Podobny wygląd najprawdopoodbniej za-
chowamy w kolejnych numerach, ale cały czas będziemy się starali, by Wieża
Snów wyglądała jak najbardziej profesjonalnie i zawierała jak najlepsze teksty
(ale banały piszę, prawda?).
Ankieta czytelnicza, którą przeprowadziliśmy tuż przed ukazaniem się
numeru, przyniosła wiele niespodzianek i przyczyni się do dalszych zmian.
W dniu, w którym piszę te słowa oddanych zostało ponad 150 głosów.
Pod wpływem sugestii czytelników oraz ankiety, dział „temat numeru” (te-
raz „temat przewodni”) zyskał nieco inną formę, która będzie z numeru na nu-
mer ewoluować. Pojawiły się „Wieści”, gdzie donosimy o najciekawszych (na-
szym zdaniem) wydarzeniach, a na ostatniej stronie zamieszczamy zapowiedzi
polskich wydawnictw na najbliższy kwartał.
W przyszłości postaramy się rozbudować działy przygód i publicystyki,
zgodnie z sugestią ankietowanych, a w Krypcie pojawi się wiecej niewielkich,
ale konkretnych pomysłów.
Tyle o zmianach i przyszłości. Czas powiedzieć kilka słów o numerze, który
macie przed sobą. Temat przewodni to „Kobiety i erotyka”, stąd teksty o magii
erotycznej, czarownicach, graczach płci żeńskiej. Wśród przygód i artykułów
swoiste pożegnanie z Inkluzem – pozwoliłem sobie zamieścić moje publikowa-
ne wcześniej w Inkluzie dwa teksty. Oba rozszerzyłem i poprawiłem.
Na koniec przepraszam za problemy z naszą stroną. Z powodu niedziałania
domeny 1k20.net przez pewien czas strona kwartalnika była niedostępna, ale
dzięki redakcji serwisu Moorhold wstaliśmy na nogi. Przepraszam wszystkich
i przypominam, że adres
www.wiezasnow.prv.pl
jest zawsze aktualny. Przepra-
szam też subskrybentów powiadomienia, którzy dostali niektóre informacje
zdecydowanie w zbyt wielu kopiach.
Zapraszam do wyrażania opinii o tekstach w
nowym systemie oceniania
,
który sprawdził się już przy poprzednim numerze, nie bójcie się też kontaktu
z redakcją – czekamy na wszelkie opinie, nie gryziemy, choć zdarza nam się
odpowiadać na maile z ogromnym opóźnieniem. Przypominam, że na
naszym
forum
m
ożna prowadzić polemikę z autorami tekstów i ilustracji, ponarzekać
albo coś pochwalić. Życzę miłej lektury.
n u m e r 7 j e s i e ń 2 0 0 5
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnes@poczta.fm
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Jakub „Qba” Kasper
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
-=baca=-,
Paweł „Cronos” Branecki
,
Bulkers,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Kenn
,
Jarosław „beacon” Kopeć
,
Przemysław „Gerion” Kusiakiewicz
,
Borys „Plenty” Makowski,
Tomasz „Feanor” Mihilewicz
,
Multidej
,
Nolron,
Mateusz „Jaskier” Pitulski
,
Paweł „Saem” Sasko
,
Jarosław „Tadeopulous” Smolar,
Paweł „gilbert” Światek,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
Marcin „Kroghul” Górecki
,
Przemysław„Mr. UnDead” Horoszkiewicz,
Jakub „Qba” Kasper
,
Wojciech „Gulash” Ośliźlok,
Kinga „Hollow” Spiczko,
Wojciech „Arth’is” Sułek,
Michał „Tomb” Żółtowski
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold
,
1k20.rpg.pl
,
Aleja Fantasy
,
Athel Loren
,
Autorskie Forum,
Avatarae
,
DragonLady.pl
,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme Nights,
Fantasy Forever,
Forum RPG,
Galeria Hollow
,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS
,
Imperium Ashnod,
Inkluz
,
Insimilion
,
Ogień i Lód
,
Karczma RPG,
Kislev.prv.pl,
Klan Mrocznego Miecza,
Konpiracja
,
Królestwo Szarego Smoka
,
Krypta XIII
,
Kryształy Czasu,
magorya
,
Middenheim
,
Mystery of the Ring,
Nieboracy,
Samaetry Town
,
Starcraft RPG,
Strażnicy Starych Praw,
Trihex
,
Unreal Fantasy
,
Wiedźmin
,
Zielona Wieża
Tomasz Kucza
Witam wszystkich!
Kolejny numer, kolejna porcja tekstów do różnych systemów, tekstów ogól-
nych oraz jak zwykle kolejna zmiana formy graficznej, podobno tym razem
na stałe, ale ciężko stwierdzić czy MaGness czegoś nowego nie wymyśli i nie
wprowadzi w numerze ósmym. Kontynuując nową świecką tradycję również
ten numer ma temat przewodni, którym są kobiety i erotyka w grach fabular-
nych. Stałe działy literatury, recenzji oraz humoru nie wzięły urlopów bezpłat-
nych i stawiły się na swych dotychczasowych miejscach zwarte i gotowe, a do-
datkowo pojawił się dział Wieści, który zawiera najciekawsze i najważniejsze
wieści ze światka RPG, jakie pojawiły się od czasu poprzedniego numeru.
W ostatnich kilku miesiącach pojawiło się też kilka anglojęzycznych darmo-
wych systemów rozpowszechnianych przez Internet. Staraliśmy się zamiesz-
czać na stronie „Wieży Snów” informacje i odnośniki do nich, a w kolejnym
numerze powinny się już pojawić pierwsze recenzje, bo wbrew pierwszemu
wrażeniu amatorszczyzny niektóre są bardzo ciekawe.
I jeszcze odezwa do wszystkich. Ściąganie „Wieży Snów” zajmuje kilka mi-
nut, w tym czasie można
wypełnić ankietę
dotyczącą między innymi zawartości
pisma. Jest to najważniejszy sposób, w jaki każdy czytelnik może wpływać na
to, co zobaczy w kolejnym numerze. Dla nas wyniki owej ankiety są bardzo
ważne, więc zachęcam do
oceniania artykułów
i brania udziału w dyskusjach
na forum internetowym.
A jak na razie życzę wszystkim miłej lektury, z nadzieją, że znajdą coś cie-
kawego dla siebie.
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2005 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Driada
wsparta
o wiekowe drzewo
w Brokilonie lub innym
magicznym lesie
zagościła na naszej
okładce namalowanej
przez
Jakuba Kaspra
.
Piotr A. Nowakowski
Kraków, 7 października 2005
Wieża Snów #7
3
spis treści
Garść wieści I
Temat przewodni
►
Grupa Samaetry Town wydała grę planszową
Elizeus
, w której gracze wcielają się w „be-
zosobowe bóstwa biorące udział w Wojnie
Żywiołów”. Gra została objęta patronatem
Wieży Snów.
21
MAGIA EROTYCZNA
Jarosław „tadeopulous” Smolar
„Magia dotyka każdej dziedziny życia,
szczególnie w systemach fantasy. Nie może
być inaczej i w erotyce, stanowiącej nie-
odzowną część życia każdego bohatera.”
►
Koreańczycy budują
robota wojennego
za 32
miliony dolarów. Projekt finansuje rząd Ko-
rei Południowej. Maszyna będzie wyposażona
w sześć lub siedem odnóży z kołami, będzie
posiadała różne rodzaje broni, sterowaniem
zajmie się sztuczna inteligencja (albo zdalnie
człowiek). Całość ma przypominać… konia.
Jednocześnie w Japonii powstał komercyjny
bojowy egzoszkielet mechwarrior
Land Wal-
ker
o prędkości… 1,5km/h wyprodukowany
przez firmę Sakakibara-Kikai. Cena to tylko
350 tyś. dolarów.
►
Konkurs październikowy
w sklepie Rebel po-
zwala wygrać ciekawe nagrody, w tym plan-
szowego Warcrafta, czy Labirynt. Wprawdzie
trzeba odpowiedzieć na pytania, ale raczej
nie należą do super trudnych.
25
CZAROWNICE
Przemysław „Gerion” Kusiakiewicz
Artykuł o czarownicach w grze Magus.
„Krąg Saluquas powstał w cieniu wewnętrz-
nych Szkół Imperialnych, czarownice te są
więc na usługach trzynastki półbogów, sy-
nów Ranagola, spełniając niezmiernie waż-
ną rolę w polityce Imperium.”
Przygody
9
SIWA MGŁA
Tomasz Kucza
„Mgła otuliła jeźdźców białym całunem jak
kapłan okrywający ciało zmarłego. Senność
ogarniała ludzi i zwierzęta. Konie stąpały
wolno, kopyta zapadały się w piasku aż po
pęciny. Trakt wiódł płytkim żlebem o brze-
gach porośniętych gęsto krzewami.”
►
Philips wyprodukował ubranie połączone ze
zintegrowanymi
diodami LED
, które może
służyć jako kolorowy ekran. W przyszłości za-
miast pasków komiksowych i haseł będziemy
mogli na koszulkach oglądać filmy i (brr…)
reklamy. Kto oglądał serial „Ziemia: Ostat-
nie Starcie” na pewno zainteresuje się innym
gadżetem Philipsa –
rozwijanym ekranem
z papieru elektronicznego, który jako żywo
przypomina komunikatory z serialu. Niestety
jest czarno-biały i wolno przełącza obraz.
13
FARMA
Bulkers
„No to jak będzie, wybierzecie się ze mną,
co? Czysty interes. No, a o tym, że to nie-
bezpieczne tereny są, to ja mówić chyba
nie muszę. Bywają tu dzikie psy o sporych
kłach, czasem coś ciekawie pomutuje, a i
na gangersów można trafić.”
►
VirtuSphere
to komercyjny produkt, który
może stać się niedługo odpowiednikiem star-
trekowego holodeka. Kula w której można
chodzić, skakać, biegać, strzelać, a wszystko
w wirtualnych okularach – pozwala przenieść
nas w niemal idealną wirtualną rzeczywi-
stość. Nie działa oczywiście zapach i dotyk.
Ale kto wie, może w przyszłości.
Na stronie
można zobaczyć filmy z działania urządze-
nia.
Literatura
56
PYŁ
Nolron
„Czerń oplotła zegar, mocno ściskając me-
talowe wskazówki, płynęła wolniej niż
piórko na wietrze, dochodziła do komody
i jak dym obmacywała świeczniki i książki.
Smakowała każdej rzeczy, jaka stanęła jej
na drodze.”
►
Zakończył działalność – po 70 numerach – ma-
gazyn internetowy
Inkluz
.
Część dawnej re-
dakcji zajęła się tworzeniem nowego czaso-
pisma –
Nawia
– poświęconego kulturze RPG.
►
Serwis 1k20.net po długiej przerwie wraca do
życia pod nową nazwą
1k20
, nowym tymcza-
sowym adresem (
1k20.rpg.pl
) oraz zmienio-
nym profilem.
Publicystyka
85
UCIECZKA
Andrzej Pilipiuk
„Byłem dziwnym dzieciakiem. Komputer
czy wideo zwisały mi równo – marzyła mi
się własna willa, koniecznie z basenem, do
tego garaż z zabytkowa karetą (!? Czemu
właśnie karetą? – czyżby odzywała się krew
po jakichś przodkach?).”
►
Dla wszystkich twórców i miłośników syste-
mów autorskich powstało nowe forum wy-
łącznie o grach autorskich –
autorskie.fora.
pl
. Na forum warsztat, prezentacje syste-
mów, dyskusje o nowych grach.
[źródła:
Nowa Gildia
,
RPG Wieści
,
Poltergeist
]
4
Wieża Snów #7
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
7
53
Kalejdoskop: Rekompilacja
-=baca=-
Jak czerpać pomysły na przygody z… grafów.
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
L
ITERATURA
P
RZYGODY
55
Wierszydła
Borys „Plenty” Mak
ows
ki
56
Pył cz. I
Nolron
Opowiadanie w alternatywnej Polsce gry Zmierzch.
64
Władca Pierścienic
Paweł „Saem” Sasko
65
Srebrny
Borys „Plenty” Mak
ows
ki
66
Różaniec
Paweł „Saem” Sasko
68
Kameleo
Renata „Ashnod” B
ur
sa
69
Tu i teraz
Paweł „Saem” Sasko
71
Pochodnia
Paweł „Saem” Sasko
73
Antonowy Sen
Wojciech „Arth’is”
Sułe
k
Opowiadanie z drugiego miejsca konkursu Warhammerowe-
go organizowanego przez Exodus RPG i Unreal Fantasy.
9
Siwa Mgła
dowolny
Tomasz Kucza
Przygoda w urojeniach zagubionego chłopca.
13
Farma
apokalipsa
Bulkers
Neuroshimowy scenariusz dla rangersów.
19
Uwolnić Władcę Ciemności
fantasy
Kenn
Trzecia część epickiej kampanii do Aphalonu.
T
EMAT
PRZEWODNI
21
Magia erotyczna
dowolny
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Zaklęcia i uroki sfery erotycznej.
24
Seksism, szowinizm itp.
felieton
Piotr A. Nowakowski
25
Czarownice w świecie Magusa
fantasy
Przemysław „Gerio
n” Kusiakiewi
cz
Opis archetypu nietypowych dla innych gier fantasy kobiet
obdarzonych mocą.
27
Dżamira il alham
fantasy
P
REZENTACJE
Przemysław „Gerio
n” Kusiakiewi
cz
Dżadyjska czarownica, opis postaci.
29
Femme Fatale
groza
79
Niezwykłe Przygody Galaktycznych Akwizytorów
Kamil „ja-prozac”
Węgrzynowi
cz
81
nibykonkurs
Tomasz Kucza
81
SHOSA
Jarosław „Beacon”
Kop
eć
82
Zagadka Dzikiej Wyspy
Tomasz Kucza
Paweł „Gilbert” Świ
ate
k
Kobieca postać ze Świata Mroku.
32
Kobiety jako gracze
felieton
Borys „Plenty” Mak
ows
ki
34
Bajka o mężnej Marie-Katherine
fantasy
Wojciech „Prozac”
Anuszczy
k
Postać do dowolnego systemu fantasy, ze wskazaniem na
dark fantasy (pierwotnie przeznaczona do Monastyru).
A
RTYKUŁY
R
ECENZJE
83
Siódmy miecz
35
Smoczy rodowód
dowolny
książka
83
Przygody fryzjera damskiego
książka
Borys „Plenty” Mak
ows
ki
Przekrojowy artykuł o smokach w różnych kulturach.
37
Imperial
83
Waiting for Cousteau
muzyka
84
Sny kota Warłapa
książka
sf
84
George and Dragon
film
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Opis korporacji z Kronik Mutantów.
41
Jabaga
84
Star Wreck: In the Pirkinning
film
dowolny
P
UBLICYSTYKA
Jaskier
Niebezpieczny staruszek do Wiedźmina albo dowolnego in-
nego systemu, niekoniecznie fantasy.
42
Londyńskie korporacje
alternatywa
85
Ucieczka
Andrzej Pilipiuk
86
Człowiek, to brzmi dumnie
Pestilence
87
Dylemat Nieboraków
Jarosław „Beacon”
Kop
eć
Paweł „Cronos” Bra
nec
ki
Korporacje w Londynie z punktu widzenia gry Zły, przydat-
ne prezentacje firm i reguł, którymi się rządzą.
47
Zielarz
fantasy
Renata „Ashnod” B
ur
sa
48
Morhen Sadhyb
fantasy
S
TAŁE
DZIAŁY
Tomasz Kucza
Spojrzenie w przyszłość świata Wiedźmina wraz z opisem
jak wykorzystać pomysł w innych grach.
50
Karczemne charaktery
humor
88
Skrzywiona Wieża
90
Krypta
Autobus, Kudłaty Patrol, Siostry w zbrodni, Pas kurtyzany, Zarys
nieboraczej przygody, Sztuczne Oko, Salome ze wschodu, Edgar
i Marita, Zaraza, Bohaterzy, Małpka, Ukochana żona, Potwór z Głę-
bin
95
Plany wydawnicze
95
W następnych numerach
95
Z ostatniej chwili
Jarosław „Beacon”
Kop
eć
Grupka NPC z gotowymi pomysłami na przygody do Niebo-
raków.
K
RONIKA
51
Boska faza i pielucha doświadczeń
-=baca=-
Wieża Snów #7
5
Plik z chomika:
dalia77
Inne pliki z tego folderu:
Wieża Snów 12 (zima-wiosna 2007).pdf
(11261 KB)
Wieża Snów 11 (jesień 2006).pdf
(13524 KB)
Wieża Snów 10 (lato 2006).pdf
(7484 KB)
Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf
(8788 KB)
Wieża Snów 08 (zima 2006).pdf
(7325 KB)
Inne foldery tego chomika:
Best of Dragon magazine
CD- Action
Dragon's Cavern
Magia i miecz
Tawerna RPG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin