Wieża Snów 07 (jesień 2005).pdf

(8836 KB) Pobierz
numer7werI.indd
FANTASY
SCIENCE - FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR I GROZA
Kobiety
i erotyka
w grach fabularnych
Magia erotyczna
Czarownice
Dżamira il alham
Femme Fatale
Kobiety jako gracze
Bajka o mężnej Marie-Katerinie
trzy przygody
teksty do systemów fantasy,
postapokaliptycznych, SF i grozy
opowiadania
w publicystyce gościnnie
Andrzej Pilipiuk
17665297.051.png
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #7
© 2005 by Łowcy Kynitu
strona: www.wiezasnow. prv.pl
17665297.062.png
stałe działy
wstępniak
Minęły wakacje i spotykamy się w kolejnym numerze Wieży Snów. Zmiany
– zapowiadane już wcześniej – zaczynają wchodzić w życie. Pierwszym, co
rzuca się w oczy nowy skład pisma. Podobny wygląd najprawdopoodbniej za-
chowamy w kolejnych numerach, ale cały czas będziemy się starali, by Wieża
Snów wyglądała jak najbardziej profesjonalnie i zawierała jak najlepsze teksty
(ale banały piszę, prawda?).
Ankieta czytelnicza, którą przeprowadziliśmy tuż przed ukazaniem się
numeru, przyniosła wiele niespodzianek i przyczyni się do dalszych zmian.
W dniu, w którym piszę te słowa oddanych zostało ponad 150 głosów.
Pod wpływem sugestii czytelników oraz ankiety, dział „temat numeru” (te-
raz „temat przewodni”) zyskał nieco inną formę, która będzie z numeru na nu-
mer ewoluować. Pojawiły się „Wieści”, gdzie donosimy o najciekawszych (na-
szym zdaniem) wydarzeniach, a na ostatniej stronie zamieszczamy zapowiedzi
polskich wydawnictw na najbliższy kwartał.
W przyszłości postaramy się rozbudować działy przygód i publicystyki,
zgodnie z sugestią ankietowanych, a w Krypcie pojawi się wiecej niewielkich,
ale konkretnych pomysłów.
Tyle o zmianach i przyszłości. Czas powiedzieć kilka słów o numerze, który
macie przed sobą. Temat przewodni to „Kobiety i erotyka”, stąd teksty o magii
erotycznej, czarownicach, graczach płci żeńskiej. Wśród przygód i artykułów
swoiste pożegnanie z Inkluzem – pozwoliłem sobie zamieścić moje publikowa-
ne wcześniej w Inkluzie dwa teksty. Oba rozszerzyłem i poprawiłem.
Na koniec przepraszam za problemy z naszą stroną. Z powodu niedziałania
domeny 1k20.net przez pewien czas strona kwartalnika była niedostępna, ale
dzięki redakcji serwisu Moorhold wstaliśmy na nogi. Przepraszam wszystkich
i przypominam, że adres www.wiezasnow.prv.pl jest zawsze aktualny. Przepra-
szam też subskrybentów powiadomienia, którzy dostali niektóre informacje
zdecydowanie w zbyt wielu kopiach.
Zapraszam do wyrażania opinii o tekstach w nowym systemie oceniania ,
który sprawdził się już przy poprzednim numerze, nie bójcie się też kontaktu
z redakcją – czekamy na wszelkie opinie, nie gryziemy, choć zdarza nam się
odpowiadać na maile z ogromnym opóźnieniem. Przypominam, że na naszym
forum m ożna prowadzić polemikę z autorami tekstów i ilustracji, ponarzekać
albo coś pochwalić. Życzę miłej lektury.
n u m e r 7 j e s i e ń 2 0 0 5
redaktor naczelny: Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego: Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny: Tomasz Kucza
Witam wszystkich!
Kolejny numer, kolejna porcja tekstów do różnych systemów, tekstów ogól-
nych oraz jak zwykle kolejna zmiana formy graficznej, podobno tym razem
na stałe, ale ciężko stwierdzić czy MaGness czegoś nowego nie wymyśli i nie
wprowadzi w numerze ósmym. Kontynuując nową świecką tradycję również
ten numer ma temat przewodni, którym są kobiety i erotyka w grach fabular-
nych. Stałe działy literatury, recenzji oraz humoru nie wzięły urlopów bezpłat-
nych i stawiły się na swych dotychczasowych miejscach zwarte i gotowe, a do-
datkowo pojawił się dział Wieści, który zawiera najciekawsze i najważniejsze
wieści ze światka RPG, jakie pojawiły się od czasu poprzedniego numeru.
W ostatnich kilku miesiącach pojawiło się też kilka anglojęzycznych darmo-
wych systemów rozpowszechnianych przez Internet. Staraliśmy się zamiesz-
czać na stronie „Wieży Snów” informacje i odnośniki do nich, a w kolejnym
numerze powinny się już pojawić pierwsze recenzje, bo wbrew pierwszemu
wrażeniu amatorszczyzny niektóre są bardzo ciekawe.
I jeszcze odezwa do wszystkich. Ściąganie „Wieży Snów” zajmuje kilka mi-
nut, w tym czasie można wypełnić ankietę dotyczącą między innymi zawartości
pisma. Jest to najważniejszy sposób, w jaki każdy czytelnik może wpływać na
to, co zobaczy w kolejnym numerze. Dla nas wyniki owej ankiety są bardzo
ważne, więc zachęcam do oceniania artykułów i brania udziału w dyskusjach
na forum internetowym.
A jak na razie życzę wszystkim miłej lektury, z nadzieją, że znajdą coś cie-
kawego dla siebie.
© 2005 Łowcy Kynitu
magorya kiedy sny stają się rzeczywistością
Driada wsparta
o wiekowe drzewo
w Brokilonie lub innym
magicznym lesie
zagościła na naszej
okładce namalowanej
przez Jakuba Kaspra .
Kraków, 7 października 2005
Wieża Snów #7
3
17665297.064.png 17665297.065.png 17665297.001.png 17665297.002.png 17665297.003.png 17665297.004.png 17665297.005.png 17665297.006.png 17665297.007.png 17665297.008.png 17665297.009.png 17665297.010.png 17665297.011.png 17665297.012.png 17665297.013.png 17665297.014.png 17665297.015.png 17665297.016.png 17665297.017.png 17665297.018.png
spis treści
Garść wieści I
Temat przewodni
Grupa Samaetry Town wydała grę planszową
Elizeus , w której gracze wcielają się w „be-
zosobowe bóstwa biorące udział w Wojnie
Żywiołów”. Gra została objęta patronatem
Wieży Snów.
21 MAGIA EROTYCZNA
Jarosław „tadeopulous” Smolar
„Magia dotyka każdej dziedziny życia,
szczególnie w systemach fantasy. Nie może
być inaczej i w erotyce, stanowiącej nie-
odzowną część życia każdego bohatera.”
Koreańczycy budują robota wojennego za 32
miliony dolarów. Projekt finansuje rząd Ko-
rei Południowej. Maszyna będzie wyposażona
w sześć lub siedem odnóży z kołami, będzie
posiadała różne rodzaje broni, sterowaniem
zajmie się sztuczna inteligencja (albo zdalnie
człowiek). Całość ma przypominać… konia.
Jednocześnie w Japonii powstał komercyjny
bojowy egzoszkielet mechwarrior Land Wal-
ker o prędkości… 1,5km/h wyprodukowany
przez firmę Sakakibara-Kikai. Cena to tylko
350 tyś. dolarów.
Konkurs październikowy w sklepie Rebel po-
zwala wygrać ciekawe nagrody, w tym plan-
szowego Warcrafta, czy Labirynt. Wprawdzie
trzeba odpowiedzieć na pytania, ale raczej
nie należą do super trudnych.
25 CZAROWNICE
Przemysław „Gerion” Kusiakiewicz
Artykuł o czarownicach w grze Magus.
„Krąg Saluquas powstał w cieniu wewnętrz-
nych Szkół Imperialnych, czarownice te są
więc na usługach trzynastki półbogów, sy-
nów Ranagola, spełniając niezmiernie waż-
ną rolę w polityce Imperium.”
Przygody
9 SIWA MGŁA
Tomasz Kucza
„Mgła otuliła jeźdźców białym całunem jak
kapłan okrywający ciało zmarłego. Senność
ogarniała ludzi i zwierzęta. Konie stąpały
wolno, kopyta zapadały się w piasku aż po
pęciny. Trakt wiódł płytkim żlebem o brze-
gach porośniętych gęsto krzewami.”
Philips wyprodukował ubranie połączone ze
zintegrowanymi diodami LED , które może
służyć jako kolorowy ekran. W przyszłości za-
miast pasków komiksowych i haseł będziemy
mogli na koszulkach oglądać filmy i (brr…)
reklamy. Kto oglądał serial „Ziemia: Ostat-
nie Starcie” na pewno zainteresuje się innym
gadżetem Philipsa – rozwijanym ekranem
z papieru elektronicznego, który jako żywo
przypomina komunikatory z serialu. Niestety
jest czarno-biały i wolno przełącza obraz.
13 FARMA
Bulkers
„No to jak będzie, wybierzecie się ze mną,
co? Czysty interes. No, a o tym, że to nie-
bezpieczne tereny są, to ja mówić chyba
nie muszę. Bywają tu dzikie psy o sporych
kłach, czasem coś ciekawie pomutuje, a i
na gangersów można trafić.”
VirtuSphere to komercyjny produkt, który
może stać się niedługo odpowiednikiem star-
trekowego holodeka. Kula w której można
chodzić, skakać, biegać, strzelać, a wszystko
w wirtualnych okularach – pozwala przenieść
nas w niemal idealną wirtualną rzeczywi-
stość. Nie działa oczywiście zapach i dotyk.
Ale kto wie, może w przyszłości. Na stronie
można zobaczyć filmy z działania urządze-
nia.
Literatura
56 PYŁ
Nolron
„Czerń oplotła zegar, mocno ściskając me-
talowe wskazówki, płynęła wolniej niż
piórko na wietrze, dochodziła do komody
i jak dym obmacywała świeczniki i książki.
Smakowała każdej rzeczy, jaka stanęła jej
na drodze.”
Zakończył działalność – po 70 numerach – ma-
gazyn internetowy Inkluz . Część dawnej re-
dakcji zajęła się tworzeniem nowego czaso-
pisma – Nawia – poświęconego kulturze RPG.
Serwis 1k20.net po długiej przerwie wraca do
życia pod nową nazwą 1k20 , nowym tymcza-
sowym adresem ( 1k20.rpg.pl ) oraz zmienio-
nym profilem.
Publicystyka
85 UCIECZKA
Andrzej Pilipiuk
„Byłem dziwnym dzieciakiem. Komputer
czy wideo zwisały mi równo – marzyła mi
się własna willa, koniecznie z basenem, do
tego garaż z zabytkowa karetą (!? Czemu
właśnie karetą? – czyżby odzywała się krew
po jakichś przodkach?).”
Dla wszystkich twórców i miłośników syste-
mów autorskich powstało nowe forum wy-
łącznie o grach autorskich – autorskie.fora.
pl . Na forum warsztat, prezentacje syste-
mów, dyskusje o nowych grach.
[źródła: Nowa Gildia , RPG Wieści , Poltergeist ]
4 Wieża Snów #7
17665297.019.png 17665297.020.png 17665297.021.png 17665297.022.png 17665297.023.png 17665297.024.png 17665297.025.png 17665297.026.png 17665297.027.png 17665297.028.png 17665297.029.png 17665297.030.png 17665297.031.png 17665297.032.png 17665297.033.png 17665297.034.png 17665297.035.png 17665297.036.png 17665297.037.png 17665297.038.png 17665297.039.png 17665297.040.png
spis treści
W IEŻA S NÓW # 7
53 Kalejdoskop: Rekompilacja
-=baca=-
Jak czerpać pomysły na przygody z… grafów.
3 Wstępniak
4 Spis Treści
6 Wieści
L ITERATURA
P RZYGODY
55 Wierszydła
Borys „Plenty” Mak ows ki
56 Pył cz. I
Nolron
Opowiadanie w alternatywnej Polsce gry Zmierzch.
64 Władca Pierścienic
Paweł „Saem” Sasko
65 Srebrny
Borys „Plenty” Mak ows ki
66 Różaniec
Paweł „Saem” Sasko
68 Kameleo
Renata „Ashnod” B ur sa
69 Tu i teraz
Paweł „Saem” Sasko
71 Pochodnia
Paweł „Saem” Sasko
73 Antonowy Sen
Wojciech „Arth’is” Sułe k
Opowiadanie z drugiego miejsca konkursu Warhammerowe-
go organizowanego przez Exodus RPG i Unreal Fantasy.
9 Siwa Mgła
dowolny
Tomasz Kucza
Przygoda w urojeniach zagubionego chłopca.
13 Farma
apokalipsa
Bulkers
Neuroshimowy scenariusz dla rangersów.
19 Uwolnić Władcę Ciemności
fantasy
Kenn
Trzecia część epickiej kampanii do Aphalonu.
T EMAT PRZEWODNI
21 Magia erotyczna
dowolny
Jarosław „Tadeopul ous” Smol ar
Zaklęcia i uroki sfery erotycznej.
24 Seksism, szowinizm itp.
felieton
Piotr A. Nowakowski
25 Czarownice w świecie Magusa fantasy
Przemysław „Gerio n” Kusiakiewi cz
Opis archetypu nietypowych dla innych gier fantasy kobiet
obdarzonych mocą.
27 Dżamira il alham
fantasy
P REZENTACJE
Przemysław „Gerio n” Kusiakiewi cz
Dżadyjska czarownica, opis postaci.
29 Femme Fatale
groza
79 Niezwykłe Przygody Galaktycznych Akwizytorów
Kamil „ja-prozac” Węgrzynowi cz
81 nibykonkurs
Tomasz Kucza
81 SHOSA
Jarosław „Beacon” Kop
82 Zagadka Dzikiej Wyspy
Tomasz Kucza
Paweł „Gilbert” Świ ate k
Kobieca postać ze Świata Mroku.
32 Kobiety jako gracze
felieton
Borys „Plenty” Mak ows ki
34 Bajka o mężnej Marie-Katherine fantasy
Wojciech „Prozac” Anuszczy k
Postać do dowolnego systemu fantasy, ze wskazaniem na
dark fantasy (pierwotnie przeznaczona do Monastyru).
A RTYKUŁY
R ECENZJE
83 Siódmy miecz
35 Smoczy rodowód
dowolny
książka
83 Przygody fryzjera damskiego
książka
Borys „Plenty” Mak ows ki
Przekrojowy artykuł o smokach w różnych kulturach.
37 Imperial
83 Waiting for Cousteau
muzyka
84 Sny kota Warłapa
książka
sf
84 George and Dragon
film
Jarosław „Tadeopul ous” Smol ar
Opis korporacji z Kronik Mutantów.
41 Jabaga
84 Star Wreck: In the Pirkinning
film
dowolny
P UBLICYSTYKA
Jaskier
Niebezpieczny staruszek do Wiedźmina albo dowolnego in-
nego systemu, niekoniecznie fantasy.
42 Londyńskie korporacje
alternatywa
85 Ucieczka
Andrzej Pilipiuk
86 Człowiek, to brzmi dumnie
Pestilence
87 Dylemat Nieboraków
Jarosław „Beacon” Kop
Paweł „Cronos” Bra nec ki
Korporacje w Londynie z punktu widzenia gry Zły, przydat-
ne prezentacje firm i reguł, którymi się rządzą.
47 Zielarz
fantasy
Renata „Ashnod” B ur sa
48 Morhen Sadhyb
fantasy
S TAŁE DZIAŁY
Tomasz Kucza
Spojrzenie w przyszłość świata Wiedźmina wraz z opisem
jak wykorzystać pomysł w innych grach.
50 Karczemne charaktery
humor
88 Skrzywiona Wieża
90 Krypta
Autobus, Kudłaty Patrol, Siostry w zbrodni, Pas kurtyzany, Zarys
nieboraczej przygody, Sztuczne Oko, Salome ze wschodu, Edgar
i Marita, Zaraza, Bohaterzy, Małpka, Ukochana żona, Potwór z Głę-
bin
95 Plany wydawnicze
95 W następnych numerach
95 Z ostatniej chwili
Jarosław „Beacon” Kop
Grupka NPC z gotowymi pomysłami na przygody do Niebo-
raków.
K RONIKA
51 Boska faza i pielucha doświadczeń
-=baca=-
Wieża Snów #7
5
17665297.041.png 17665297.042.png 17665297.043.png 17665297.044.png 17665297.045.png 17665297.046.png 17665297.047.png 17665297.048.png 17665297.049.png 17665297.050.png 17665297.052.png 17665297.053.png 17665297.054.png 17665297.055.png 17665297.056.png 17665297.057.png 17665297.058.png 17665297.059.png 17665297.060.png 17665297.061.png 17665297.063.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin