Projekt_ prezentacja.pdf

(242 KB) Pobierz
Wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu ….
Projekt
„Diagnoza z zastosowaniem
Skali Gotowości Szkolnej (SGS)
i wspomaganie dzieci pięcioletnich
w osiąganiu gotowości
do podjęcia nauki w szkole”
realizowany na zlecenie MEN
w ramach programu „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła”
54891733.008.png
O projekcie
Realizatorzy projektu:
MEN, CMPPP
Uczestnicy projektu:
liderzy (208 osób)
nauczyciele szkó ł
(4814 osób)
nauczyciele przedszkoli (6732 osoby)
dzieci urodzone w styczniu –
kwietniu 2003 roku (oko ł o
125 tys. dzieci)
rodzice dzieci sze ś cioletnich,
Termin realizacji: pa ź dziernik 2008 –
czerwiec 2009
54891733.009.png
Struktura projektu
MEN
CMPPP
KO
ODN
PPP
Liderzy
Przedszkola
Szkoły
Nauczyciele
RODZICE
Decyzja o podjęciu
Rozważenie możliwości
rozpoczęcia nauki w 6 r. ż.
DZIECI
nauki w 7 r. ż.
Decyzja o podjęciu
nauki w 6 r. ż.
Decyzja o podęciu
nauki w 7 r. ż.
Decyzja o podjęciu
nauki w 6 lub 7 r. ż.
Zajęcia
wspomagające/korekcyjne
Ponowna obserwacja
wg arkusza SGS
Informacja dla
54891733.010.png 54891733.011.png 54891733.001.png 54891733.002.png 54891733.003.png 54891733.004.png
Cele projektu
Zapewnienie możliwości powszechnego udziału
dzieci urodzonych od stycznia do kwietnia 2003 roku
w obserwacji dostarczającej informacji o osiąganiu
gotowości do podjęcia nauki w szkole.
dzieci,
funkcjonowania w grupie, umiejętności poznawczych
udzielenie rodzicom dzieci informacji związanych z
gotowością
do nauki szkolnej.
wsparcia w postaci możliwości udziału w
organizowanych przez szkoły i przedszkola
zajęciach wspomagających
nauki w szkole.
dzieci w osiąganiu do
Na podstawie obserwacji zachowań
Zapewnienie dzieciom, które tego potrzebują
54891733.005.png
Organizacja działań
MEN
CMPPP
Kuratoria Oświaty
Liderzy (208)‏
6732 nauczycieli z przedszkoli (jeden nauczyciel z
każdego publicznego przedszkola)‏
podstawowych
(jeden nauczyciel z co trzeciej szkoły)‏
11.546 nauczycieli
Obserwacja dzieci objętych wychowaniem
przedszkolnym wg Arkusza GE-5 podczas
codziennych zajęć
przedszkolnych
Obserwacja dzieci nie objętych wychowaniem przedszkolnym
wg Arkusza GE-5 podczas cotygodniowych dwu godzinnych
zajęć
Zajęcia wspomagające/korekcyjne
podczas zajęć
organizowane
jeden raz w tygodniu po dwie godziny (II VI 2009)‏
przedszkolnych
(I-VI 2009)‏
Ponowna obserwacja wg arkusza SGS i udzielenie informacji zwrotnej dla rodziców
DECYZJA RODZICÓW
4814 nauczycieli z publicznych szkół
Zajęcia wspomagające/korekcyjne
54891733.006.png 54891733.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin