17.09.03
Konspekt nr 5 ZGS(koszykówka)
S: Skoczność
U: Doskonalenie kozłowania i rzutu z biegu
W: Zasady poprawnej techniki poszczególnych elementów.
Klasa: 4d
Liczba:15
Czas: 45’
Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: Piłki koszykowe
Tok
Treść
Interpretacja
Uwagi
I cz.
MOP
Zabawa ożywiająca
Ćw. kształtujące
II cz. główna
Gra
Cz. końcowa
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.
’’Berek ogonek’’- zabawa znana uczniom
-trucht dookoła sali, krążenia rr w przód, w tył, na przemian
-trucht –dotykanie podłoża raz pr raz lr na przemian
-przekładanka przodem i tyłem
-bieg z unoszeniem wysoko klan i klaśnięcie pod nimi
-bieg na sygnał zmiana tempa bieg
-bieg na sygnał przysiad i wyskok w górę
-bieg na sygnał zmiana kierunku biegu
-tyłem do siebie i skłony T z dotknięciem rr między nogami i nad głową
-bokiem do siebie, chwyt nad głowami i odgięcie bioder.
-przodem do siebie trzymamy się za rr i przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę
-leżenie tyłem- ’’scyzoryk’’
-leżenie przodem- ’’kołyska’’
-podpór przodem- gra w łapki
-równoczesne podskoki z klaśnięciem w górze
-podania w porach z przed kl. piersiowej
-j. w. podanie kozłem
-podana w wyskoku
-1 kozłuje wokół partnera i wraca na swoje miejsce, 2 wykonuje przysiad, podpór, przysiad, wyskok w górę i otrzymuje piłkę od partnera, który wykonuje to samo.
-rzut na kosz z biegu podanie do partnera, bieg, zebranie piłki z dłoni w dwutakcie( wykonujmy z prawego i lewego skrzydła)
-rzut na kosz po kozłowaniu, partner zbiera
(prawe i lewe skrzydło)
-rzut na kosz po kozłowaniu, ale z utrudnieniem- bierna obrona, którą trzeba ominąć
-to samo, ale obrona staje się aktywna
Gra szkolna za kosz rzucony z biegu 3 pkt.
Rzuty pozycyjne.
Rozluźnianie w parach
Zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie zwycięzców, pożegnanie.
W: Omówienie prawidłowego rzutu z biegu i kozłowania
S: skoczność
U: doskonalenie kozłowania
U: doskonalenie rzutu z biegu
W: jak wykonujemy prawidłowo rzut z biegu i kozłowanie.
Dwuszereg
parami
10x
2x10
Podział na zespoły 4 osobowe
mapmapek