Doskonalenie podań i chwytów.doc

(49 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI

TEMAT: Doskonalenie podań i chwytów w koszykówce.

ZADANIA LEKCJI:

umiejętności: uczeń potrafi wyczuwać czas, odległość i przestrzeń podczas chwytów i rzutów do kosza;

wiadomości: uczeń zna przepisy gry w koszykówkę – błąd kroków i błąd podwójnego kozłowania, wie jak ich unikać;

sprawność motoryczna: uczeń poznaje ćwiczenia pozwalające na rozwijanie szybkości reakcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej;

postawy i motywacje: Uczeń aktywnie współpracuje w zespole, przyczynia się do sprawnego przeprowadzenia lekcji wymyśla ćwiczenia z piłką i układa hasło

METODY: zabawowa-klasyczna, zadaniowa-ścisła

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: 12 piłek do koszykówki, 6 szarf

 

  Tok lekcyjny

                  Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

     Uwagi

organizacyjne

       Część 1

 

 

 

 

Ćwiczenia porządkowe

i wychowawcze

Zbiórka, sprawdzenie obecności,

podanie zadań lekcji. Motywacja

do ćwiczeń

2’

Ustawienie

w szeregu.

Zabawa ożywiająca

                         „Traf w piętę”

Uczniowie dobierają się w pary i ustawiają w odległości 3-4 kroków od siebie. Na sygnał ćwiczący poruszając się w niskiej pozycji koszykarskiej, krokiem odstawno-dostawnym, starają się nawzajem trafić dłonią w piętę przeciwnika. Wygrywa ten, któremu uda się trafić trzy razy.

3’

Ustawienie

w dwójkach na całej sali.

Ćwiczenia oswajające z piłką:

Ćwiczenia w truchcie

                  

 

- PR kozłuje piłkę, LR krążenia w przód i w

tył, potem zmiana ręki;

- krok skrzyżny, odstawno-dostawny, ręka

odkierunkowa kozłuje piłkę;

- kozłowanie PR i LR w truchcie tyłem.

 

 

  10’

 

 

Ustawienie w rozsypce.

Ćwiczenia w miejscu

- pw. w lekkim rozkroku, przerzut piłki z PR

do LR nad głową;

- pw. jak wyżej, krążenia piłki wokół

tułowia, krążenia piłki wokół PN i LN;

- kozłowanie piłki PR, LR i przejście do

leżenia przodem i tyłem;

- pw. w rozkroku, krążenia, skłony i

  skrętoskłony, piłka trzymana oburącz.

 

Dowolne ćwiczenia z piłką.

 

 

 

  10’

Ustawienie w rozsypce.

 

 

 

 

 

 

 

Według inwencji ucznia.

         Część 2

 

 

 

 

Kształtowanie uumiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie

inwencji

twórczej

 

Naprzemianstronne podania jednorącz PR i LR.

 

 

 

 

Podania sprzed klatki piersiowej i kozłem; utrudnienie: podania z przysiadem i podania

z obrotem.

 

Równoczesne podania w parach: oburącz

sprzed klatki piersiowej i kozłem.

 

 

W dwójkach podania piłki w ruchu zakoń-

czone rzutem z biegu.

 

 

 

 

 

 

Zawodnicy z numerami dwa, trzy, cztery mają piłki i w kolejności zaczynają szybko podawać do zawodnika z numerem jeden.

 

Jak wyżej – z tym, że zawodnik z numerem jeden też ma piłkę, na sygnał podaje ją kolej-

no kozłem do wybranego zawodnika, który

swoją piłkę podaje sprzed klatki piersiowej

 

20’

 

Ustawienie w

parach naprze-

ciwko siebie

(dwie piłki na parę).

 

Brak kontaktu

wzrokowego piłką.

 

Na sygnał zmiana sposobu

podania.

 

Zawodnicy ustawieni na

linii końcowej i poruszają się w

kierunku przeciwległego

kosza.

 

Ustawienie w

czwórkach.

           1

 

 

   2      3      4       

Na sygnał zmia-

na zawodnika na pozycji

pierwszej.

Gra uproszczona

Gra drużynowa w zespołach pięcioosobo-wych. Egzekwować przepis błąd kroków i błąd podwójnego kozłowania.

 

 

 

Na zakończenie każda drużyna szybko 

wymyśla hasło – okrzyk sportowy na cześć przeciwników.

 

 

 

 

 

 

 

   6’

Wybór drużyn

(dwóch kapita-

nów wybiera kolejnych gra-

czy, w każdej

drużynie po 1

zawodniku na

zmiany).

      Część 3

 

 

 

 

Ćwiczenia

rozciągające, rozluźniające

i oddechowe

                     

                       Pw. w rozkroku

- przysiad na PN i przeniesienie ciężaru ciała

  na LN;

- wypad PN w przód, rozciągnąć mm,

  zmiana nogi;

- rozkrok, RR w górę, wdech, opad tułowia

  w przód z wydechem.

 

2’

 

Ustawienie w rozsypce.

Zadania organiza-cyjne i wychowawcze

Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów, zachęcenie do pozaszkolnej aktywności fizycznej, zebranie szarf.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin