07.10.08-Scenariusz zajęć dla klasy III-W świecie lini łamanych.doc

(32 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć dla klasy III

Scenariusz zajęć dla klasy III

 

Data: 07.10.2008

Prowadzący: Liszka Katarzyna

 

 

KRĄG TEMATYCZNY:

Najlepiej razem.

 

TEMAT DNIA:

              W świecie linii łamanych.

 

CEL OGÓLNY:

§         Zaznajomienie z łamaną otwartą i zamkniętą.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń zna:

·         różnicę między linią łamaną zamkniętą i otwartą,

·         znaczenie pojęcia odcinek, łamana.

Uczeń potrafi:

·         rozpoznać i kreślić różne rodzaje linii,

·         rozróżnić łamaną zamkniętą i otwartą,

·         znaleźć na łamigłówce łamane zamknięte i otwarte,

·         zmierzyć długość łamanej.

 

METODY:

·         słowna: pogadanka, dialog,

·         praktyczno-ćwiczeniowa.

 

FORMY ORGANIZACYJNE:

·         zbiorowa,

·         indywidualna-jednolita.

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

·         karty pracy,

·         łamigłówka przygotowana przez nauczyciela.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Na podstawie informacji zawartych w podręczniku wyjaśnienie czym jest łamana.

-   Zwrócenie uwagi, że linie łamane składają się z odcinków. Każde kolejne dwa odcinki łamanej mają jeden wspólny koniec.

2.      Rozwiązywanie zadania polegającego na policzeniu i zmierzeniu długości drogi poszczególnych dzieci do leśniczówki.

3.      Łączenie nazwy łamanej zamkniętej i otwartej z rysunkiem.

4.      Praca z łamigłówką

-          Uczeń musi zaznaczyć na kartce łamane zamknięte i otwarte

-          Łamane otwarte kolorem niebieskim a zamknięte czarnym

(Ania, Kasia i Ewa chodzą do jednej szkoły S. Zilustruj różne wędrówki Ani do koleżanek i do szkoły.)

 

A                                          A                                          A                                          A

 

K                                          K                                          K                                          K

 

S                                          S                                          S                                          S

 

              E                                          E                                          E                                          E

 

 

5.      W zeszycie narysuj za pomocą linijki dowolną łamaną złożoną z trzech odcinków. Zaznacz kropkami wspólne końce odcinków.

6.      Narysuj dowolną łamaną złożoną z 5 odcinków

a)      otwartą

b)     zamkniętą

7.      Które z wielkich liter alfabetu to łamane ?

-   Są to łamane otwarte czy zamknięte?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A                                          A                                          A                                          A

 

K                                          K                                          K                                          K

 

S                                          S                                          S                                          S

 

              E                                          E                                          E                                          E

 

A                                          A                                          A                                          A

 

K                                          K                                          K                                          K

 

S                                          S                                          S                                          S

 

              E                                          E                                          E                                          E

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin