Konspekt_lekcji_7-Scenariusz zajęć całodziennych kl.I.pdf

(70 KB) Pobierz
Microsoft Word - zajec14.doc
Małgorzata Prusak
Kraków 15.12.2004.
Scenariusz zajęć całodziennych
Kształcenia zintegrowanego - kl. I.
Temat bloku: Nasze przyjaźnie , zainteresowania i marzenia
Temat dnia: Wyobraź sobie......
Cele główne :
- Utrwalenie dwuznaku : dż, Dż
- Dopełnianie do 10
Cele operacyjne:
Uczeń
- współpracuje i komunikuje się w grupie
- słucha wypowiedzi innych osób oraz szanuje zdanie i pomysły kolegów
- myśli twórczo
- rozwija własną wyobraźnię
- poznaje świat zmysłami smaku i węchu
- odkrywa i wyraża własne emocje
- słucha tekstu czytanego przez N. I wypowiada się na jego temat
- wzbogaca słownictwo
- łączy w pary rzeczowniki z przymiotnikami ( bez stosowania
terminologii)
- uzupełnia zdanie podanymi wyrazami
- układa zdanie z rozsypanki wyrazowej, głośno je odczytuje i zapisuje
- rozpoznaje dwuznak dż, Dż w wyrazach
- dopełnia do 10 w oparciu o konkrety
- dodaje i odejmuje w zakresie 10
- dopasowuje działania do wyniku
Metody pracy:
- słowna
- czynna
- oglądowa
Formy pracy:
- indywidualna (dwa poziomy)
- grupowa
- zbiorowa
Załączniki:
- treść tekstu czytanego przez N.
- Karta pracy nr 1
- Karta pracy nr 2
Tok zajęć,
1. Organizacja wstępna
- powitanie
- sprawdzenie pracy domowej
2. Wprowadzenie do tematu zajęć
Uczniowie znajdują na środku sali tajemniczą skrzynkę z listem. W skrzynce
znajdują się małe opakowania z dżemami o różnych smakach oraz koperta z
zadaniami matematycznymi – karta pracy nr 2.
- U. Słuchają tekstu czytanego przez N. ( list do uczniów kl.I.)
- Próba twórczego rozwiązania problemu. U próbują odpowiedzieć
na pytanie: Jak możemy pomóc mieszkańcom wyspy Dżemkity?
- Zabawa pt. Jaki to ma smak? U rozpoznają z zamkniętymi
oczami smaki różnych dżemów owocowych
- Rozmowa na temat dżemów ( Wypowiedzi uczniów na tematy: Z
czego robi się dżemy? Jak robi się dżemy? Do czego
używamy dżemów?)
- Przypomnienie pisowni dwuznaku: dż, Dż ( Jaką głoskę słyszymy
na początku wyrazu „dżem”? Jak ją zapisujemy?
3. Łączenie wyrazów w pary- praca indywidualna ( łączenie rzeczownika z
przymiotnikiem- bez stosowania terminologii)
- głośne odczytanie wyrazów
- wyszukiwanie dwuznaku „dż” w wyrazach (karat pracy nr 1)
4. Uzupełnienie zdania podanymi wyrazami
- głośne odczytanie ułożonego zdania ( karta pracy nr 1)
5. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
- praca indywidualna (dwa poziomy)
- głośne odczytywanie zdań
- zapisywaniezdań w zeszycie
I poziom : Dżownice mieszkają w dżungli
II poziom: Dżem malinowy jest słodki.
Jedzą dżem ananasowy.
6. Działania twórcze w grupach.
Przypomnienie treści listu oraz informacji dotyczących wyglądu tajemniczej wyspy
Dżemkity.
I grupa: Tworzy pracę plastyczną na temat: Jak wyobrażamy sobie
wyspę Dżemkitę?
II grupa: Tworzy pracę plastyczną na temat: jak wyobrażamy sobie
mieszkańców wyspy Dżemkity?
7. Wystawa prac
Każda z grup przedstawia swoją pracę
Ocenaprac
8. Zabawa matematyczna „ Mama i dzieci”. U. Losują kartoniki z liczbami. Mama
„Dziesiątka „ poszukuje swoich dzieci mówiąc np. „Proszę do rodziny dziecko z
liczbą 5. Kto jeszcze pasuje do naszej rodziny? Zgłasza się drugie dziecko z
liczbą 5
9. Dopełnianie do 10- praca indywidualna ( karta pracy nr2). Uzupełnianie wyników
działań według poleceń N. (Nauczyciel odczytuje uczniom list od Babuli Dżemuli:
Drogie Dzieci!
Zapraszam was do zabawy matematycznej.
Zadanie przygotowały dla was Dżdżownice dżemiaste.
Serdecznie Was pozdrawiam .
Życzę powodzenia.
Uczniowie rozwiązują zadania ukryte w tajemniczej skrzynce.
1) Babula Dżemula zaprosiła 10 gości. Przyszło już 6 dżdżownic. Dorysuj
pozostałe.
2) Królowa dostała od gości 10 owoców. 5 włożyła do pierwszej misy. Dorysuj w
drugiej misce pozostałe owoce.
3) Królowa przeznaczyła dla gości 10 słoików dżemu, 7 już rozdała. Dorysuj
pozostałe.
4) Goście mieli dostać 10 drożdżówek. Rozdano już 8. Dorysuj pozostałe.
- samodzielneuzupełnianie rysunków i działań
- łączenie działań z odpowiednimi liczbami na osi liczbowej
10. Obliczanie działań (dodawanie w zakresie 10)- praca zespołowa
- Obliczaniedziałań
- Układanie ilustracji z działaniami w kolejności od najmniejszej do największej
- Głośne odczytywanie hasła z rozsypanki sylabowej; „ Lubimy dżemy”
Babula Dżemula.
11. Podsumowanie dnia w kręgu
Samoocena
Każdy z uczniów kończy zdanie: Na dzisiejszych zajęciach najbardziej podobało
mi się.............
12. Zadanie pracy domowej .
1) Przeczytaj uważnie tekst i napisz dwa zdania na jego temat.
Dżem ananasowy w dżungli jadły
dżdżownice w ranek dżdżysty
i popijały kroplami deszczu
swój deser przepyszny.
2) Uzupełnij działania
6+4= 10-4=
7+3= 10-3=
8+2= 10-2=
5+5= 10-5=
Zadanie domowe.
1) Przeczytaj uważnie tekst i napisz dwa zdania na jego temat.
Dżem ananasowy w dżungli jadły
dżdżownice w ranek dżdżysty
i popijały kroplami deszczu
swój deser przepyszny.
2) Uzupełnij działania
6+4= 10-4=
7+3= 10-3=
8+2= 10-2=
5+5= 10-5=
Zgłoś jeśli naruszono regulamin