Biznes Plan-Praca Marketing.doc

(200 KB) Pobierz
WSTĘP

Plan marketingowy „Ambrozja” sp. z o. o.

 

 

 

 

 

 

POLITECHNIKA RZESZOWSKA

IM. IGNACEGO  ŁUKASIEWICZA

 

 

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I MARKETINGU

 

 

 

 

 

 

PLAN MARKETINGOWY

FIRMY “AMBROZJA” sp. z o.o.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonawcy:

Olekszyk Katarzyna ZDL 54960

Pac Iwona ZDL 54969

Polewczak Izabela ZDL 54969

Praskowicz Magdalena ZDL 54972

 

 

 

 

  

Spis treści

I   Wstęp                                                                                        2

II  Opis firmy                                                                                 4

III Streszczenie menedżerskie                                                       5

IV Założenia                                                                                  6

V  Analiza sytuacji przedsiębiorstwa                                            7

5.   Analiza makrootoczenia                                                          7

5.1 Analiza mocnych i słabych stron                                           10

5.2 Konkurencja                                                                           13

5.3 Klienci                                                                                    13

VI. Analiza sytuacji wewnętrznej                                                14

6        Cele                                                                                    14

6.1   Struktura własności                                                           14

6.2   Struktura organizacyjna                                                    14

6.3              Struktura zatrudnienia                                                       14

6.4   Finanse                                                                              16

6.5   Funkcjonowanie firmy                                                      16

6.6   Lokalizacja                                                                        16

6.7   Ceny                                                                                  16

            VII. Przyszłe cele                                                                          17

7        Cele marketingowe                                                            17

7.1 Cele finansowe                                                                  17

VIII. Strategia                                                                                       19

8.1 Zagrożenia                                                                                      20

8.2 Promocja- Reklama                                                                        20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.WSTĘP

 

 

  Ogólnie przyjmuje się, że wino to szlachetny napój alkoholowy otrzymywany z owoców winogron. Zapomina się przy tym, że w krajach gdzie jest brak wystarczającej ilości krzewów winnej latorośli równie smaczne i wartościowe wina otrzymuje się z owoców, których jest tam pod dostatkiem. Dotyczy to m.in. naszego kraju. Używanie do nastawów soków z miejscowych owoców wiśni, jabłek, porzeczek, agrestu, malin czy aronii, wypróbowane receptury, szlachetne drożdże winne i cukier w połączeniu z tradycyjną technologią dają doskonałej jakości wina owocowe.

  Produkcja win owocowych w „Ambrozji” rozpoczęta została w marcu  1979 roku, kiedy to firma powstała. W okresie transformacji rynkowej została zmieniona forma prawna firmy na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

  Poprzez Zgromadzenie Wspólników i Radę Nadzorczą „ WINPOL” Rzeszów S.A. ma możliwość kształtowania polityki spółki. ‘Ambrozja” działa w ramach Holdingu, którego cele są określone regulaminem organizacyjnym ”WINPOL” Rzeszów S.A., jako jednostki dominującej w grupie kapitałowej. ”Ambrozja” produkuje całą gamę win owocowych w oparciu o „ustawę winiarską” oraz w zgodzie z polskimi normami w tym zakresie. Oferujemy do sprzedaży wina o zawartości alkoholu od 9 do 15% jako;

Ø     wina owocowe białe słodkie i półsłodkie,

Ø     wina owocowe różowe słodkie i półsłodkie,

Ø     wina owocowe czerwone słodkie i półsłodkie,

   Cechą szczególną naszej działalności jest fakt, iż wina można dostać w kilku objętościowo różnych butelkach(250 ml, 500 ml, 750 ml).

Firma ‘Ambrozja” w 1989 roku poszerzyła swą działalność o import win z innych krajów. Obecnie obejmuje ok. 140 różnych gatunków win pochodzących z najsłynniejszych regionów winiarskich, takich jak; Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Węgry, Danii.

  Plan marketingowy firmy „Ambrozja” dotyczyć będzie rynku rzeszowskiego. Zakres czasowy obejmie 1 rok(od I.2003 r.- do końca 2004 r.), po którym to podejmiemy kolejne działania.

  Celem opracowania planu jest wzrost sprzedaży win produkowanych przez firmę oraz sprowadzanych z zagranicy, a także modyfikacja wizerunku produktu. Mamy na myśli zmianę wyglądu (kolor) butelki oraz etykiety, a tym samym zainteresowanie naszym produktem. Modyfikacja będzie dotyczyła serii win „Błękitna Laguna”, których to sprzedaż w okresie IX-II ub. roku spadła.

   Firma chciałaby również utrzymać się w czołówce najlepszych podmiotów oferujących artykuły monopolowe, a także wzrost sprzedaży o 5%.

   Grupą docelową jest szerokie grono konsumentów, których stać na zakup wina tańszej marki i osób, które nie tylko kupią to wino, ale wyjdą przy okazji do restauracji.

     Odbiorcami naszych produktów jest również grono przedsiębiorców, osób,  które mają swój własny interes i zakupują je dla swoich klientów.

 

Poniżej zestawiono planowaną sprzedaż(50000 sztuk miesięcznie za średnią cenę 15 zł.) w roku 2002 oraz następnych dwóch wyższą o 2,5% w każdym kolejno.

 

Finanse

Rok 2002

Rok  2003

Rok

2004

Sprzedaż

750000

768750

787968,75

Zysk

400000

410000

420250

 

 

W tabeli poniżej podaliśmy niektóre pozycje win, które możemy Państwu zaoferować. Jak już wcześniej wspominaliśmy prowadzimy również sprzedaż win pochodzących z zagranicy, które to także mają szerokie grono wielbicieli.

 

 

Wina czerwone półsłodkie i słodkie

Cena sprzedaży netto(zł/szt.)

*Casablanca

*Nefretete

*Apokaliptica

* 15

*16

*13

Wina różowe półsłodkie i słodkie

 

* Złotopolskie

* Karmezan

* Flotylda

*18

*14

*13

Wina białe półsłodkie i słodkie

 

* Milagros

* Aleksandria

* Złota Polana

*14

*17

*16

 

 

 

 

 

 

 

 

II.OPIS FIRMY

 

 

2.Ogólne informacje o firmie;

 

Nazwa firmy;

 

                    „Ambrozja” sp. z o. o.

 

Właściciele;

                            Olekszyk Katarzyna

                             Pac Iwona

                             Polewczak Izabela

                             Praskowicz Magdalena

Status   prawny;

 

                              Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Adres;

 

Główna siedziba- Warszawa 44-058

                               Ul. Jagiellońska 84

                               Tel. 0(prefix)22 865-44-811

 

                               Rzeszów 35-091

                               Ul. Kiełbińskiego 14

                               Tel.0(prefix)17 85-408-71

Przedmiot działalności;

 

                               Produkcja win owocowych oraz import win z zagranicy

Statystyczny numer identyfikacyjny(REGON);

 

                              554-23-36-40-589

Numer identyfikacyjny płatnika podatku VAT(NIP);

 

                               813-112-59-92-23

Bank- numer konta;

                               Wschodni Bank Cukrownictwa(WBC) S.A.

                                Ul. Dąbrowskiego 54a

                                Rzeszów 35-076

                               Tel.(0- 17) 8448-052, fax.(o-17) 8448-054

                                 Nr rachunku bankowego;

                                 10701452-1235-122 973

 

 

 

III. Streszczenie menedżerskie

 

 

   Plan marketingowy firmy „Ambrozja” sp. z o. o. ma na celu wzrost sprzedaży, a tym samym wzrost zysku firmy. Firma dokona zmiany opakowania części artykułów monopolowych. Przeprowadzi się również analizę szans rozwojowych  na  rynku.

Określa także zadania marketingowe i strategię działań w walce z konkurencją.

W odpowiedzi na tendencje rynkowe, które są wyznacznikami przyszłości firmy, ustalono cele jakie spółka zamierza osiągnąć w ramach prowadzonej działalności w branży monopolowej.

Całkowite nakłady inwestycyjne oszacowano na kwotę w wysokości; 25000 zł.

Projekt finansowany jest w 45%(11250 zł)ze środków własnych, a w 65%(13750 zł) z kredytu bankowego.

  Zasadniczym rynkiem zbytu jest rynek Rzeszowa i okolic, jednak mamy zamiar poszerzyć rynek odbiorców o rynek krośnieński oraz przemyski.

Firma   prowadzi ;

Ø     sprzedaż  detaliczną,

Ø     sprzedaż hurtową

Ø     zakup win z obcych  krajów,

ponadto przy zakupie większej ilości towaru, udziela korzystnych rabatów.

Ze względu na jakość oferowanych produktów, staż na rynku oraz konkurencyjne ceny pozyskała wielu klientów. Jednak po spadku sprzedaży serii win „Błękitna Laguna„ w ub. roku , niezbędnym jest podjęcie działań i powrót do pożądanego stanu.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin