Plan marketingowy „Ambrozja” sp. z o. o.
IM. IGNACEGO ŁUKASIEWICZA
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I MARKETINGU
PLAN MARKETINGOWY
FIRMY “AMBROZJA” sp. z o.o.
Wykonawcy:
Olekszyk Katarzyna ZDL 54960
Pac Iwona ZDL 54969
Polewczak Izabela ZDL 54969
Praskowicz Magdalena ZDL 54972
I Wstęp 2
II Opis firmy 4
III Streszczenie menedżerskie 5
IV Założenia 6
V Analiza sytuacji przedsiębiorstwa 7
5. Analiza makrootoczenia 7
5.1 Analiza mocnych i słabych stron 10
5.2 Konkurencja 13
5.3 Klienci 13
VI. Analiza sytuacji wewnętrznej 14
6 Cele 14
6.1 Struktura własności 14
6.2 Struktura organizacyjna 14
6.3 Struktura zatrudnienia 14
6.4 Finanse 16
6.5 Funkcjonowanie firmy 16
6.6 Lokalizacja 16
6.7 Ceny 16
VII. Przyszłe cele 17
7 Cele marketingowe 17
7.1 Cele finansowe 17
VIII. Strategia 19
8.1 Zagrożenia 20
8.2 Promocja- Reklama 20
I.WSTĘP
Ogólnie przyjmuje się, że wino to szlachetny napój alkoholowy otrzymywany z owoców winogron. Zapomina się przy tym, że w krajach gdzie jest brak wystarczającej ilości krzewów winnej latorośli równie smaczne i wartościowe wina otrzymuje się z owoców, których jest tam pod dostatkiem. Dotyczy to m.in. naszego kraju. Używanie do nastawów soków z miejscowych owoców wiśni, jabłek, porzeczek, agrestu, malin czy aronii, wypróbowane receptury, szlachetne drożdże winne i cukier w połączeniu z tradycyjną technologią dają doskonałej jakości wina owocowe.
Produkcja win owocowych w „Ambrozji” rozpoczęta została w marcu 1979 roku, kiedy to firma powstała. W okresie transformacji rynkowej została zmieniona forma prawna firmy na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Poprzez Zgromadzenie Wspólników i Radę Nadzorczą „ WINPOL” Rzeszów S.A. ma możliwość kształtowania polityki spółki. ‘Ambrozja” działa w ramach Holdingu, którego cele są określone regulaminem organizacyjnym ”WINPOL” Rzeszów S.A., jako jednostki dominującej w grupie kapitałowej. ”Ambrozja” produkuje całą gamę win owocowych w oparciu o „ustawę winiarską” oraz w zgodzie z polskimi normami w tym zakresie. Oferujemy do sprzedaży wina o zawartości alkoholu od 9 do 15% jako;
Ø wina owocowe białe słodkie i półsłodkie,
Ø wina owocowe różowe słodkie i półsłodkie,
Ø wina owocowe czerwone słodkie i półsłodkie,
Cechą szczególną naszej działalności jest fakt, iż wina można dostać w kilku objętościowo różnych butelkach(250 ml, 500 ml, 750 ml).
Firma ‘Ambrozja” w 1989 roku poszerzyła swą działalność o import win z innych krajów. Obecnie obejmuje ok. 140 różnych gatunków win pochodzących z najsłynniejszych regionów winiarskich, takich jak; Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, Węgry, Danii.
Plan marketingowy firmy „Ambrozja” dotyczyć będzie rynku rzeszowskiego. Zakres czasowy obejmie 1 rok(od I.2003 r.- do końca 2004 r.), po którym to podejmiemy kolejne działania.
Celem opracowania planu jest wzrost sprzedaży win produkowanych przez firmę oraz sprowadzanych z zagranicy, a także modyfikacja wizerunku produktu. Mamy na myśli zmianę wyglądu (kolor) butelki oraz etykiety, a tym samym zainteresowanie naszym produktem. Modyfikacja będzie dotyczyła serii win „Błękitna Laguna”, których to sprzedaż w okresie IX-II ub. roku spadła.
Firma chciałaby również utrzymać się w czołówce najlepszych podmiotów oferujących artykuły monopolowe, a także wzrost sprzedaży o 5%.
Grupą docelową jest szerokie grono konsumentów, których stać na zakup wina tańszej marki i osób, które nie tylko kupią to wino, ale wyjdą przy okazji do restauracji.
Odbiorcami naszych produktów jest również grono przedsiębiorców, osób, które mają swój własny interes i zakupują je dla swoich klientów.
Poniżej zestawiono planowaną sprzedaż(50000 sztuk miesięcznie za średnią cenę 15 zł.) w roku 2002 oraz następnych dwóch wyższą o 2,5% w każdym kolejno.
Finanse
Rok 2002
Rok 2003
Rok
2004
Sprzedaż
750000
768750
787968,75
Zysk
400000
410000
420250
W tabeli poniżej podaliśmy niektóre pozycje win, które możemy Państwu zaoferować. Jak już wcześniej wspominaliśmy prowadzimy również sprzedaż win pochodzących z zagranicy, które to także mają szerokie grono wielbicieli.
Wina czerwone półsłodkie i słodkie
Cena sprzedaży netto(zł/szt.)
*Casablanca
*Nefretete
*Apokaliptica
* 15
*16
*13
Wina różowe półsłodkie i słodkie
* Złotopolskie
* Karmezan
* Flotylda
*18
*14
Wina białe półsłodkie i słodkie
* Milagros
* Aleksandria
* Złota Polana
*17
2.Ogólne informacje o firmie;
Nazwa firmy;
„Ambrozja” sp. z o. o.
Właściciele;
Olekszyk Katarzyna
Pac Iwona
Polewczak Izabela
Praskowicz Magdalena
Status prawny;
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Adres;
Główna siedziba- Warszawa 44-058
Ul. Jagiellońska 84
Tel. 0(prefix)22 865-44-811
Rzeszów 35-091
Ul. Kiełbińskiego 14
Tel.0(prefix)17 85-408-71
Przedmiot działalności;
Produkcja win owocowych oraz import win z zagranicy
Statystyczny numer identyfikacyjny(REGON);
554-23-36-40-589
Numer identyfikacyjny płatnika podatku VAT(NIP);
813-112-59-92-23
Bank- numer konta;
Wschodni Bank Cukrownictwa(WBC) S.A.
Ul. Dąbrowskiego 54a
Rzeszów 35-076
Tel.(0- 17) 8448-052, fax.(o-17) 8448-054
Nr rachunku bankowego;
10701452-1235-122 973
Plan marketingowy firmy „Ambrozja” sp. z o. o. ma na celu wzrost sprzedaży, a tym samym wzrost zysku firmy. Firma dokona zmiany opakowania części artykułów monopolowych. Przeprowadzi się również analizę szans rozwojowych na rynku.
Określa także zadania marketingowe i strategię działań w walce z konkurencją.
W odpowiedzi na tendencje rynkowe, które są wyznacznikami przyszłości firmy, ustalono cele jakie spółka zamierza osiągnąć w ramach prowadzonej działalności w branży monopolowej.
Całkowite nakłady inwestycyjne oszacowano na kwotę w wysokości; 25000 zł.
Projekt finansowany jest w 45%(11250 zł)ze środków własnych, a w 65%(13750 zł) z kredytu bankowego.
Zasadniczym rynkiem zbytu jest rynek Rzeszowa i okolic, jednak mamy zamiar poszerzyć rynek odbiorców o rynek krośnieński oraz przemyski.
Firma prowadzi ;
Ø sprzedaż detaliczną,
Ø sprzedaż hurtową
Ø zakup win z obcych krajów,
ponadto przy zakupie większej ilości towaru, udziela korzystnych rabatów.
Ze względu na jakość oferowanych produktów, staż na rynku oraz konkurencyjne ceny pozyskała wielu klientów. Jednak po spadku sprzedaży serii win „Błękitna Laguna„ w ub. roku , niezbędnym jest podjęcie działań i powrót do pożądanego stanu.
...
Thomas_T