DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
PPHU ”STIHLO- BUS" SC
Spis treści
I. Streszczenie biznes planu...................................................................3
II. Misja przedsiębiorstwa .............................................................3
III. Cele, podcele , zadania .......................................................................4
IV. Informacje dotyczące przedsiębiorstwa .............................................5
1. Personel przedsiębiorstwa
V. Działalność przedsiębiorstwa .............................................................6
VI. Stan majątkowy przedsiębiorstwa .......................................................7
1. Obiekty produkcyjne przedsiębiorstwa
2. Posiadane maszyny i urządzenia
VIII. Opis inwestycji ......................................................................................8
1.Informacje na temat nowego przedsięwzięcia
2.Cele do realizacji
3.Opis działań
4.Dane techniczne
5.Charakter pracy
IX. Ocena inwestycji ....................................................................................10
1. Okres zwrotu w latach
2. Prosta stopa zwrotu
3. Próg rentowności
4. Wskaźnik efektywności
X. Wyroby ................................................................................................... 13
1. Wyroby podstawowe
2. Innowacje produktowe
3. Sprzedaż
.XI. Słabe i mocne strony ..............................................................................14
1. Słabe i mocne strony
2. Otoczenie przedsiębiorstwa
XII. Lista problemów.....................................................................................16
XIII. Nakłady inwestycyjne oraz źródła ich finansowania ...........................19
1. Produkcja i sprzedaż
2. Kapitał obrotowy
3. Współczynnik efektywności
4. Sparametryzowane opisy zadań
5. Rachunek wyników
6. Koszty produkcji
7. Przepływy pieniężne
8. Bilans
I. STRESZCZENIE BIZNES PLANU.
Niniejszy biznes plan przygotowany został dla Przedsiębiorstwa Produkcyjno
Handlowo Usługowego “STIHLO- BUS” SC w celu przedstawienia dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, którego celem jest osiągnięcie większego niż dotychczas udziału w rynku lokalnym oraz pozyskanie nowych odbiorców na terenie całego kraju.
Firma zamierza zwiększyć dotychczasową produkcję łańcuchów rozrządu
do samochodów osobowych Fiat 126P, oraz wzbogacić ofertę o nowy asortyment.
W związku z wycofaniem się z produkcji łańcuchów przez Zakłady Rowerowe “ROMET” w Poznaniu zaistniała szansa podjęcia tej produkcji przez firmę
“STIHLO- BUS”. W celu realizacji tej koncepcji zostanie utworzona nowa linia technologiczna produkcji łańcucha. Wykonawcą danej linii jest firma B. Kret
i S-ka. Szczecin.
II. MISJE PRZEDSIĘBIORSTWA.
GŁÓWNE CELE I ZADANIA PRZEDSIEBIORSTWA.
1. EKONOMICZNE:
- szybka spłata zaciągniętego kredytu.
- maksymalizacja rentowności.
2. TECHNICZNO PRODUKCYJNE:
- zwiększenie produkcji przy zastosowaniu większej ilości nowoczesnych maszyn.
3. SPOŁECZNE:
- udzielanie pomocy finansowej instytucjom charytatywnym.
4. REGIONALNE I EKONOMICZNE:
- Dbanie o ochronę środowiska naturalnego.
5. MISJA FIRMY “STIHLO- BUS”
Z ŁAŃCUCHEM FIRMY “ STIHLO- BUS” ZAWSZE DOJEDZIESZ DO CELU.
III. CELE, PODCELE, ZADANIA.
GŁÓWNE CELE I ZADANIA PRZEDSIĘBIORSTWA
1. CELE FINANSOWE:
- obniżenie kosztów produkcji.
- maksymalny zysk netto.
- korzystny zwrot zainwestowanego kapitału.
2. CELE POLITYKI SPRZEDAŻY:
- dogodne warunki finansowe dla klientów.
- zwiększenie efektywności reklamy.
3. CELE ROZWOJOWE:
- nowe technologie produkcyjne.
- zakup linii technologicznej produkcji łańcucha.
- zakup oprzyrządowania do wykrawania płytek łańcucha 08 B1 i 08 B2.
4. CELE SPOŁECZNE:
- system premiowania pracowników uzależniony od osiągniętego zysku netto.
- dofinansowanie do wczasów pracowników i ich rodzin.
- zintegrowanie pracowników poprzez organizowanie spotkań z okazji tradycyjnych
świąt np. spotkania wigilijne, sylwestrowa lampka szampana.
Przedsiębiorstwo Produkcyjno -Handlowo-Usługowe “STIHLO-BUS” z siedzibą
w Ośnie Lubuskim przy ulicy Chrobrego 36b/7, jest Spółką Cywilną.
Spółka została zawarta w dniu 10.05. 1992 roku, pomiędzy małżeństwem: Bogusławą i Michałem Konickimi.
W dniu 13.05.1992 roku została zarejestrowana w R.W.D. Urzędu Skarbowego
w Słubicach pod pozycją 899.
Spółka działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
Czas trwania spółki jest nieokreślony. Kapitał założycielski spółki 10 000 złotych i dzieli się na dwa udziały.
Przedmiotem działalności spółki jest prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
produkcja części zamiennych i akcesoria do pojazdów mechanicznych i maszyn, produkcja łańcuchów napędowych rolkowych, montaż kompletów rozrządu, handel hurtowy i mechaniczny.
Spółka działa na podstawie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności nr 10115/92 wydanego przez Urząd Miasta Ośno.
V. PERSONEL PRZEDSIĘBIORSTWA.
Pan Michał Konicki współwłaściciel firmy “STIHLO-BUS” jest technikiem budowlanym oraz posiada dyplom mistrza ślusarskiego, wydany przez Izbę Rzemieślniczą
w Katowicach.
Swoją pracę zawodową rozpoczął w 1980 roku w firmie swojego ojca.
Od 1982 roku firma rozpoczęła produkcję łańcuchów rozrządu, która po przejęciu
firmy przez syna jest kontynuowana.
Pani Bogusława Konicka posiada wykształcenie wyższe. W firmie prowadzi nadzór nad
pracą administracyjną, biurową i prowadzi księgowość firmy.
Pan Michał Konicki zajmuje się organizacją pracy w zakresie produkcji i handlu,
jak również reprezentuje spółkę na zewnątrz.
Firma zatrudnia 6 pracowników (dwóch z wyższym wykształceniem, dwóch
ze średnim, pozostali posiadają wykształcenie zawodowe).
VI. DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA.
Zgodnie z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji, działalność gospodarcza spółki cywilnej “STIHLO-BUS” według EKD została zakwalifikowana do klasy 34.30- produkcja części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników.
Obszarem działania firmy jest obecnie rynek lokalny i odbiorcy krajowi.
Produkty oferowane przez firmę to:
- łańcuchy rozrządu do samochodów osobowych Fiat 126 p i FSO 1500.
- łańcuchy rowerowe.
Firma posiada dwa punkty sprzedaży detalicznej i hurtowej.
Produkty oferowane przez PPHU “STHILO-BUS” wyróżnia:
- jakość wykonywanych łańcuchów: niezawodność, trwałość.
- konkurencyjność cen na rynku krajowym.
- terminowość dostaw.
Przedsiębiorstwo kształtuje swój wizerunek na rynku poprzez ulotki, znaczki,
reklamę w telewizji kablowej, prasie lokalnej.
Stosuje zniżki dla stałych klientów.
VII. STAN MAJĄTKOWY PRZEDSIĘBIORSTWA.
Budynki oraz niżej wymieniony park maszynowy są własnością małżonków
Bogusławy i Michała Konickich. Teren o pow. 800 m2 stanowi własność prywatną. Reszta gruntu 1500 m2 jest w wieczystej dzierżawie. Całość została przekazana nieodpłatnie w użytkowanie właścicielom firmy i stanowi bazę działania spółki ”STIHLO-BUS”.
...
Thomas_T