2
biznes plan
cukiernia internetowa
autorzy pracy:
Grzegorz Niecikowski
Adam Kun
3
Spis treści
wprowadzenie Streszczenie 0 03
1 Dane formalno-prawne 0 4
2 Struktura kapitałowa spółki 0 04
3 Misja spółki 04
4 Cele spółki i sposoby ich osiągania 04
5 Zakres świadczenia usług 04
1 Uzasadnienie przedsięwzięcia 05
2 Wymagania formalno-prawne 0 5
3 Lokalizacja przedsięwzięcia 05
4 Opis usług 06
5 Przewaga usług nad dotychczas oferowanymi 07
6 Maksymalne możliwości sprzedaży usług 07
7 Perspektywy rozwoju 0 8
1 Stosowane technologie 9
2 Kwalifikacje inwestorów 9
3 Koszty rozpoczęcia działalności 10
4 Źródła finansowania przedsięwzięcia 10
5 Organizacja pracy 11
6 Zaopatrzenie 11
1 Rynek lokalny i jego segmentacja 12
2 Charakterystyka konkurencji 13
3 Strategia promocji i reklamy 14
4 Strategia cen 15
5 Prognoza sprzedaży usług 15
6 analiza SWOT 16
1 Rachunek zysków i strat 18
2 Zestawienie kosztów według rodzaju 19
3 Amortyzacja 20
4 Wskaźnik zyskowności kapitałów własnych 20
1 Cennik usług i produktów spółki
2 Programy komputerowe i osprzęt komputerowy do użytku klientów
3 Zestawienie spłat kredytów
wprowadzenie
Streszczenie
Niniejszy plan opisuje działania związane ze stworzeniem i prowadzeniem cukierni internetowej w miejscowości Siedlce - województwo mazowieckie. Stanowić ma ona w zamierzeniach inwestorów połączenie zwykłego klubu komputerowego (którego usługi rozszerzone będą o możliwość pracy w sieci INTERNET, możliwość korzystania przez klienta z drukarek, skanerów i innych peryferii komputerowych oraz możliwość konsumpcji wyrobów cukierniczych w trakcie pracy z komputerem) i małej cukierni z konsumpcją na miejscu. Ofertę kawiarenki uzupełniać ma punkt usług komputerowych, gdzie realizowane będą indywidualne zlecenia klientów dotyczące między innymi: opracowywania i druku publikacji o charakterze tekstowym i graficznym (plakaty, foldery informacyjno-reklamowe, gazety szkolne itp.), projektowania i wdrażania lokalnych sieci komputerowych czy tworzenia witryn internetowych.
Inwestorami przedsięwzięcia są: Zenobia Ciasteczko i Alojzy Skaner, którzy w tym celu stworzyli spółkę cywilną PLUM PLUM, posiadając w niej po 50% udziałów. Posiadają oni niezbędną wiedzę do prowadzenia tego typu działalności.
Pomysł na takie przedsięwzięcie zrodził się w czasie pobytu inwestorów w Warszawie i w Białej Podlaskiej, gdzie mogli oni obserwować działalność tego typu organizacji. Mimo dużej rozbieżności między wyżej wymienionymi miastami, zauważono duże zainteresowanie ze strony lokalnych rynków oferowanymi tam usługami. Inwestorzy liczą na podobne zainteresowanie proponowaną usługą na rynku siedleckim.
Atutem przedsięwzięcia jest zastosowanie najnowszych technologii teleinformatycznych oraz nowych usług lokalnego operatora telefonii stacjonarnej – Telekomunikacji Polskiej S.A – Zakładu Telekomunikacji w Siedlcach.
Argumentem przemawiającym za lokalizacją inwestycji w miejscowości Siedlce jest brak takiej usługi na rynku lokalnym, istnienie małej konkurencji w usługach zbliżonych oraz potencjalnie duże zainteresowanie wynikające ze zwiększania poziomu wiedzy o komputerach, informatyce i ogólnoświatowej sieci INTERNET. Zauważyć trzeba, że proponowana usługa będzie tańszym i milszym dla klienta odpowiednikiem posiadania łącza internetowego bezpośrednio u siebie w domu.
Optymistycznym dla przedsięwzięcia jest ciągły rozwój technologii komputerowych i innych z nimi bezpośrednio związanych (między innymi sieci INTERNET), co wpływa pobudzająco na rynek. Czynnikiem wzrostu zainteresowania proponowaną usługą jest również, w perspektywie kilku lat, wzrost zamożności społeczeństwa co, jak wykazały różnego typu badania, wpływa na zwiększenie ogólnego popytu rynkowego w ogóle
Przedsięwzięcie realizowane będzie w przystosowanym do prowadzenia działalności gastronomiczno-usługowej lokalu, znajdującym się przy ulicy Pułaskiego. Lokal będzie wynajmowany od Urzędu Miasta Siedlce od 19.12.1999 roku na zasadach ogólnych.
Inwestycja finansowana będzie z funduszy własnych spółki PLUM PLUM (30.000 PLN) oraz 5-letnich kredytów preferencyjnych dla nowopowstałych przedsięwzięć pochodzących ze środków Krajowego Urzędu Pracy (30.000 PLN) oraz Europejskiej Fundacji Rozwoju Lokalnego (20.000 PLN).
Według naszych obliczeń w pierwszym roku działalności najbardziej prawdopodobne zyski netto spółki (po spłacie rocznej raty kredytu) będą wynosić według prognozy realnej 62440,64 PLN.
rozdział 1
Informacja o inwestorze
1 Dane formalno-prawne
PLUM PLUM Spółka Cywilna została wpisana do rejestru Wydziału Gospodarczego Sądu Rejonowego w Siedlcach w dniu 19.12.1999 roku. Uzyskała numer REGON 710064859 oraz NIP 821-006-87-99. Siedzibą spółki jest miasto Siedlce. Adresem spółki jest: 08-110 Siedlce, ul. Pułaskiego 15. Jako zakres działalności spółki określono: usługi komputerowe, szkolenia, projektowanie i tworzenie sieci komputerowych oraz mała gastronomia. Spółka posiada rachunek bankowy w PKO Bank Państwowy I Oddział w Siedlcach o numerze 10214478-696969-270-41. Obszar działalności spółki obejmuje miasto Siedlce i region środkowo-wschodniej Polski.
2 Struktura kapitałowa spółki
Kapitał założycielki spółki wynosi na dzień 20 grudnia 30.000 zł, w tym:
15.000 PLN Zenobia Ciasteczko
15.000 PLN Alojzy Skaner
Na podstawie zawartej umowy udziałowcy posiadają równy udział w zyskach
i stratach spółki.
3 Misja spółki
Misją spółki jest zaspokajanie popytu na najwyższej jakości usługi związane z technologiami komputerowymi w sposób jak najbardziej profesjonalny i komfortowy dla konsumenta oraz zapewniający możliwość rozwoju i odpowiednie zyski dla wspólników.
4 Cele spółki
Podstawowym celem spółki jest zapełnienie dostrzeżonych na terenie miasta Siedlce luk rynkowych w zakresie usług komputerowych (cukiernia internetowa) i gastronomicznych (cukiernia z możliwością konsumpcji na miejscu) i osiągnięcie dzięki temu odpowiednio wysokiego zysku w perspektywie 4 lat. W tym celu spółka zamierza skupić szczególna uwagę na promocji swojego znaku handlowego, promocji przedsięwzięcia oraz minimalizacji kosztów działalności poprzez zastosowanie najnowszych technologii teleinformatycznych.
Można przypuszczać, że w ślad za naszą firmą powstaną podmioty gospodarcze świadczące usługi o tym samym charakterze. Mając to na uwadze spółka dążyć będzie do stałego rozszerzania grona swoich klientów poprzez podnoszenie jakości oferowanych usług.
Spółka pragnie w sposób elastyczny reagować na potrzeby i preferencje zgłaszane przez rynek. Pomocne w tym będzie przeprowadzanie we własnym zakresie corocznych badań marketingowych na terenie miasta Siedlce, ze szczególnym uwzględnieniem szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz własnej klienteli. Umożliwiać to będzie modyfikację założonych wcześniej celów do wartości optymalnych.
5 Zakres świadczenia usług
Jako działalność podstawową spółki uznano co następuje:
· oferowanie dostępu do sieci INTERNET z konsumpcją produktów cukierniczych na miejscu,
...
Thomas_T