II_scenariusz_dzien_babci_i_dziadka.doc

(159 KB) Pobierz
Ethan Frome

 

Scenariusz  programu artystycznego przygotowanego na Święto Babci i Dziadka, wykorzystanego w dniu 22 stycznia 2003 r.





„Niech żyją długi czas



i zawsze kochają nas”

 

 

 

 

                                                                                                                Opracowała

Teresa Cyrankowska

 

Scenariusz programu artystycznego przygotowanego

na Święto Babci i Dziadka i wykorzystanego podczas spotkania

w dniu 22 stycznia 2003 r.

w Szkole Podstawowej w Straszewie

 

 

 

1.     Zaplanowanie spotkania w planie pracy Szkoły.

2.     Przygotowanie zaproszeń i przekazanie ich Babciom i Dziadkom.

3.     W dzień spotkania: wręczenie kolorowych serduszek z wizytówką np.                     ”Babcia Wiktorii”.

4.     Powitanie gości przez Dyrektora Szkoły.

5.     Wspólny śpiew – pląs powitalny –„ Miło nam was dziś powitać”                /po trzeciej zwrotce  dzieci z kółeczka proszą swoje babcie i dziadków do wspólnej zabawy/.

 

Tekst pląsa:

Miło nam Was dziś powitać

W dzień Babci i Dziadka.

Dzień to piękny jest dla Dziadków

A dla wnuków gratka.

            A hej, a ho zabawmy się w piosence

            A hej, a ho podajmy sobie ręce.

            A hej, a ho zrobimy duże koło,

            A hej ,a ho zatańczymy wesoło.

Mrozek szczypie, śnieżek prószy

Taki jest dzień dziadka,

A od rana w naszej duszy

Gra polka” nastolatka”

 

      Ref.: A hej, a ho …

Złóżmy dzisiaj wszystkim dziadkom

Najlepsze życzenia

Zdrowia,  szczęścia, pomyślności

A także powodzenia!

 

Ref.: A hej, a ho ...

 

 

 

 

 

 

6. Narrator.

      Najpiękniej jak tylko umiały radośnie i ciepło powitały Państwa dzieci – Wasze wnuki.     

    Dzisiaj święto Dziadków, wczoraj było święto Babć. Z tej okazji dzieci przygotowały  najpiękniejsze życzenia wyrażone piosenką i wierszem.

    Zapraszamy dzieci.

 

7.  Śpiew I zwrotki piosenki” Kiedy babcia była mała”...

 

     Kiedy babcia była mała,

     To sukienkę i fartuszek krótki miała.

     Małe nóżki, chude rączki

     I lubiła jeść cukierki oraz pączki.

      /  I refren śpiewa dziecko solo/

 

Ref.:  I co, i co, że Babcia nam urosła,

          Że lat ma trochę więcej,

          Niż ja, i brat i siostra.

          I co, i co, to ważne ,że mam Babcię,

          Że bardzo kocham ją

          I śpiewać lubię z nią.

Teraz refren śpiewają wszyscy.

 

 

8. Dzieci recytują wiersze o babci / „ Babcia”, „ Kalendarz dla babci”,”        

    Róża dla babci”/.

 

9. Dzieci śpiewają II zwrotkę piosenki.

 

   A gdy dziadek był malutki,

   to nie nosił adidasów tylko butki.

    Nie miał wąsów ani brody,

    no i nie chciał jeść marchewki, tylko lody.

 

Ref.: I co, i co, że dziadek urósł trochę,

         Że lat ma trochę więcej

         niż dwa plus trzy plus osiem.

         I co, i co to ważne że mam dziadka, 

         że bardzo kocham go i lat mu życzę sto.

Teraz refren śpiewają wszyscy.

 

10. Dzieci recytują wiersze o dziadku/ „Ręce dziadka”,” Dom z babcią”,”

      Niechaj dziadzio    z babunią”.

 

11. Dzieci śpiewają trzecią zwrotkę piosenki.

 

Dawno temu babcia z dziadkiem

w piaskownicy się kłócili o łopatkę.

Dziś na spacer idą sobie

a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

/ Refren śpiewają 4 dziewczynki/

 

Ref. : I co, i co, że trochę nam urośli,

          że nie są dzieciakami,

          że ważni z nich dorośli.

          I co, i co to ważne, że są z nami,

          niech żyją długi czas i zawsze kochają nas.

 

12. Dzieci recytują wiersze o babci i dziadku.

 

13. Narrator.

 

       Nieodzownym elementem każdej zabawy jest taniec.

       Zapraszamy miłych gości do obejrzenia „ tańca kolanek”

      / scenariusz tańca  w załączeniu/

 

14. Po tak wdzięcznym występie nam też zaczynają tańczyć kolanka.

 

Zapraszamy do wesołego pląsa „ Dwóm tańczyć się zachciało”

 

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

Lecz im się nie udało fari, fara, farum.

 

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą,

Ja nie chcę tańczyć z tobą fari,  fara,  farum.

 

Poszukam se innego, innego, innego

      Do tańca zdolniejszego fari, fara, farum.

     

      Zatańczymy wesoło, wesoło, wesoło,

      Niech się rozchmurzy czoło fari, fara, farum.

 

/ do pląsa wybrane były 4 pary dzieci, które po III zwrotce rozdzielają się i idą poprosić  swoje babcie i dziadków do tańca i zabawa trwa dalej przy śpiewie/

     

      Znalazłem już innego, innego, innego,

      Do tańca zdolniejszego fari, fara, farum.

     

 

Zatańczymy wesoło, wesoło, wesoło,

Niech się rozchmurzy czoło fari,  fara,  farum.

 

15. A teraz uznani najmłodsi artyści, którzy gościli już na deskach teatru           

      w Kwidzynie w ramach „ Teatralii 2003”, pokażą sztukę „ Tylko żaby”

      specjalnie zmodyfikowaną na dzisiejsze spotkanie. Okazuje się , że

      i w tym żabim środowisku dobrze wychodzi się  na słuchaniu rad

      starszych.

 

16.Występ przedszkolaków – „ Tylko żaby”.

17.Wreczenie upominków.

18. Zaproszenie do poczęstunku.

 

 

                                                                  Opracowała:

 

 

Przeprowadziła:                                                                      Współorganizatorzy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opinia dotycząca przebiegu Dnia Babci i Dziadka

w naszej Szkole w dniu 22 stycznia 2004r.

 

 

       Organizację takiego spotkania zaplanowaliśmy już dużo wcześniej               i ujęliśmy je w planie pracy szkoły na rok 2003/2004.Dzieci  z klas pierwszej i zerowej przygotowały zaproszenia, upominki i program artystyczny według opracowanego wcześniej scenariusza. Mimo mroźnego dnia na spotkanie przybyło około 40 Babć i Dziadków.

       Już na samym początku dzieci wręczyły swoim gościom wizytówki, którymi były kolorowe serduszka z napisem np.:” Babcia Tomka”. Następnie Pani dyrektor-Krystyna Łapacz powitała wszystkich gości i złożyła im życzenia. Później wszystko przebiegało wg opracowanego przez nas – wychowawczynie i dzieci, scenariusza. Piękno, bezpośredniość i miłość płynąca z wdzięcznych recytacji i występów wnuków, nagradzana była gromkimi brawami, uśmiechami pełnymi ciepła i miłości od Babć                      i Dziadków dla nich .

       Występy miały żywy charakter i włączyły do wspólnej zabawy również gości. W opracowaniu tego scenariusza inspirację dla nas stanowiły elementy pedagogiki zabawy, wyniesione z warsztatów w których wcześniej uczestniczyłam. Babcie przypomniały sobie zabawy ze swoich młodych lat.

       Punktem końcowym był występ dzieci z oddziału przedszkolnego                     w przedstawieniu „Tylko żaby”, które pokazywaliśmy w ramach „Teatralii 2003 r.” w Kwidzynie.

       Jest ono jednym z punktów, realizowanego w tej grupie, autorskiego programu teatralnego. Po tej części scenariusza nastąpiły życzenia                        i wręczanie upominków.

       Słodki poczęstunek przygotowały mamy, które pomogły również                     w organizacji tej części spotkania. Ważne, że przez takie oddziaływania wychowawcze kształcimy w dzieciach poczucie więzi międzypokoleniowej. Wskazujemy jak możemy okazywać miłość i szacunek dla tych którzy, ze swoją mądrością życiową i dużym doświadczeniem, są dla naszych rodzin często wsparciem moralnym a dla wnuków oazą ciepła, serdeczności, miłości  i spokoju. Często bowiem dziadkowie uczą najprostszej drogi do szczęścia.

            Nasi  goście poczuli się docenieni przez nasza placówkę. Mogli spędzić 

    czas   nie tylko z  wnukami  ,ale również z sąsiadami i chociaż chwilę ze sobą   

    porozmawiać.

       Odpowiednio na tę okazję udekorowana sala / pracami dzieci / stwarzała miły nastrój  tej uroczystości.

 

                                                                      Opracowała:      Teresa Cyrankowska

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin