Letnie zabawy -3l.doc

(42 KB) Pobierz

Letnie zabawy !

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§ Opowiadanie nauczycielki przy tablicy tematycznej pt. „W co się bawić?” wg tekstu I. Salach.

 

§ Słuchanie wiersza I. Salach pt. „Wakacje”.

 

§ Rozmowy indywidualne podczas oglądania kolorowych książek obrazkowych.

 

§ Teatrzyk kukiełkowy pt. „Wyjazd Ani    i Krzysia”.

 

§ Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg upodobań.

 

§ Porządkowanie zbiorów wg liczebności – porównywanie liczebności zbiorów.

 

 

 

·  Poznaje sposoby bezpiecznego spędzania wolnego czasu (zabawy tylko w dozwolonych miejscach).

 

·  Odczuwanie nastania nowej pory roku – lata i czekające na dzieci atrakcje podczas letniego wypoczynku.

·  Mówienie umiarkowanym tonem głosu, opowiadanie o wspólnych zabawach w domu, na podwórku z rówieśnikami.

 

·  Ukazuje możliwości wakacyjnego odpoczynku – wyjazd nad morze, w góry. Zachwyca się pięknem ojczystego kraju.

·  Przyzwyczajanie się do odkładania zabawek na wyznaczonym miejscu i brania ich tylko za zgodą nauczycielki.

·  Przelicza elementy zbiorów liczebnikami porządkowymi od 1 – 10 (dzieci chętne). Porównuje liczebności zbiorów za pomocą łączenia w pary, przypomina sobie określenia : równo, mniej, więcej.

 

RUCHOWA

 

§     Zestaw zabaw ruchowych nr 23 (wł.) „Jak to latem bywa”.

 

§     Zabawy ruchowe :

Ø     „Spacer” – orientacyjno – porządkowa

 

Ø     „W wodzie” – z elem. czworakowania.

Ø     „Czy zimna woda” – z elem. równowagi.

 

§     Zajęcia na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym .

 

 

·  Sprężyste podskoki obunóż w miejscu     i przysiad podparty. Rzuty prawą i lewą ręką.

 

·  Swobodny, lekki bieg w różnych kierunkach.

·  Prawidłowe układanie rąk i nóg podczas czworakowania.

·  Uderzanie palcami stopy przed sobą i szybkie dostawienie nogi do postawy.

 

·  Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych przedmiotów. Niewyrządzanie szkody sobie i innym.

 

 

 

ESTETYCZNA

 

§     Osłuchanie z III zwrotką piosenki        pt. „Pamiętaj o tacie”.

 

§     Słuchanie piosenki „Skacze piłka”.

 

 

§     Opowieść ruchowa pt. „Nasze wesołe zabawy”.

 

 

 

§     Zabawa ilustracyjna do piosenki „Skacze piłka”.

 

§     Słuchanie zjawisk akustycznych            z najbliższego otoczenia.

 

 

·  Prawidłowe regulowanie oddechu podczas śpiewania.

 

·  Określanie charakteru piosenki, ćwiczenie skoków obunóż z elastycznym uginaniem kolan.

·  Próby odzwierciedlania ruchem opowiadania. Dostosowanie sposobu poruszania się do słyszanego akompaniamentu – bieg, marsz, podskoki, bezruch.

·  Odzwierciedlenie ruchem rytmu piosenki np. podskoki, przysiady, uderzanie dłońmi o podłogę.

·  Rozpoznawanie i nazywanie słyszanych odgłosów (pstrykanie palcami, uderzanie piłką o stół), umiejętność maszerowania    w kole.

 

ESTETYCZNA

 

§     Malowanie farbami specjalnie przygotowanymi do techniki „dziesięciu palców”.

 

§     Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny.

 

 

§     „Morska olimpiada” – ćwiczenie plastyczne na stabilizację lateralną.

 

§     Zabawy z wykorzystaniem piasku          i materiału przyrodniczego.

 

 

 

·  Pełne wypowiadanie się za pomocą mazów i plam, wyzwalanie ekspresji twórczej

 

 

·  Operowanie różnymi formami linii, wykorzystanie całej powierzchni kartki. Układanie kredek w pojemniku, branie tylko po jednej kredce podczas rysowania.

·  Praca dzieci przy różnych stanowiskach – wymienianie się pracami. Kreślenie swobodnych ukośnych kresek na stojąco.

·  Wykorzystywanie możliwości łączenia piasku z materiałem przyrodniczym.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin