Już przyszło lato-5l.doc

(40 KB) Pobierz

Już przyszło lato!

 

 Cele ogólne:

ü      zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla każdej z pór roku, ze szczególnym uwzględnieniem lata;

ü      doskonalenie mowy i myślenia w toku wypowiadania się spontanicznego i na tematy podane przez naucz.;

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

25. 06.

poniedziałek

„Kolorowa tęcza”.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu.

¨       wypowiada się na temat oglądanego zjawiska – zastanawia się i wyciąga wnioski;

¨       wykonuje poprawnie polecenia n.;

¨       panuje nad swoim oddechem, potrafi go wstrzymać, dmuchać mocno i słabo;

¨       zna technikę  malowania farbami;

-          oglądanie tęczy – nazywanie jej kolorów – sposób powstawania tego zjawiska;

-          przygotowanie płynu do puszczanie baniek – określanie jego składu i właściwości;

-          wydmuchiwanie baniek – konkurs na  największą bańkę;

-          malowanie tęczy farbami na dużych arkuszach;

empiryczna

 

 

 

 

plastyczna

Układanie puzzli o różnej  ilości elementów – doskonalenie percepcji wzrokowej.

26. 06.

wtorek

„Gdzie jest lato?”

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

¨       zna i wymienia w kolejności wszystkie pory roku – zna kilka nazw miesięcy;

¨       odpowiada na pytania dotyczące wiersza, przez co analizuje jego treść;

-          rozmowy w oparciu o wiersz  „Nadejście lata” – zwrócenie uwagi na zwierzęta występujące w wierszu i środki lokomocji;

-          wymienianie kolejnych pór roku i określanie ich cech charakterystycznych;

językowa

Wyklejanie z papieru kolorowego na dowolny temat.

27. 06.

środa

„Za co lubię lato?”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu.

¨       swobodnie wypowiada własne myśli, chętnie się dzieli wrażeniami;

¨       poprawnie wybrzmiewa podane grupy zgłosek;

¨       pracuje samodzielnie posługując się własna wyobraźnią twórczą;

-          układanie krótkich opowiadań odpowiadających na pytanie tematu – ćwiczenia gramatyczne;

-          „żywe lusterko” – ćwiczenia doskonalące narządy mowy;

-          letni pejzaż – komponowanie pracy techniką collage;

językowa

 

 

 

plastyczna

Zabawy doskonalące orientację przestrzenną.

28. 06.

czwartek

„Piaskowa kraina”

Zabawa ruchowa z elementem oriet. – porz. „Pająk i muchy”

¨       potrafi współpracować w małym, samodzielnie dobranym zespole;

¨       zna i przestrzega zasad współżycia w grupie, zna i stosuje zwroty grzecznościowe;

-          budowanie „piaskowej krainy” – praca w małych zespołach;

-          szanowanie trudu kolegów przez uważne traktowanie wytworów ich pracy;

-          przestrzeganie zasad kulturalnego współżycia w grupie, używanie zwrotów grzecznościowych;

konstrukcyjna

 

społeczna

Wypełnianie rysunków konturowych kolorami.

29. 06.

piątek

„Żegnamy przedszkole”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu.

¨       rozpoznaje swoje rzeczy, segreguje i układa je;

¨       praktycznie tworzy zbiory klocków;

¨       potrafi się pożegnać i powiedzieć coś miłego koleżance lub koledze;

-          porządkowanie półek indywidualnych, pakowanie swoich rzeczy;

-          układanie zabawek i segregowanie klocków;

-          zabawy dowolne w kącikach tematycznych;

społeczna

Dowolna działalność tematyczna lub konstrukcyjna.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin