W zakładzie krawieckim.doc

(69 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

 

pt.: „W zakładzie krawieckim”

 

Cele ogólne:

 

Ø     rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe;

Ø      rozwija mowę i słownik, poprawnie opisuje i buduje zdanie;

 

 

 

 

Cele szczegółowe:

Ø     potrafi rozwiązać zagadki dot. krawcowej i narzędzi jej pracy;

Ø     potrafi wybrać  spośród innych przedmiotów te, które służą pracy krawcowej;

Ø     potrafi je nazwać i powiedzieć do czego służą;

Ø     potrafi ułożyć historyjkę obrazkową „ W zakładzie krawieckim”;

Ø     potrafi zbudować zdania do obrazka;

Ø     potrafi ułożyć obrazek z części;

Ø     potrafi opisać guzik i znaleźć taki sam po usłyszeniu jego opisu;

Ø     potrafi wspólnie działać wykonując guzik;

Ø     potrafi pracować indywidualnie

 

 

 

Metody pracy:

 

Ø     słowna

Ø     czynna

Ø   aktywizująca

Ø   naśladownictwo

 

 

 

Formy pracy:

Ø     indywidualna

Ø     grupowa

 

 

 

 

 

 

 

 

Lp.

Sytuacja edukacyjna

Rodzaj aktywności dzieci pełnosprawnych

Rodzaj aktywności dzieci z orzeczeniem do kształcenia specjalnego

Środki dydaktyczne

1.

Zabawa integracyjna „Ludzie do ludzi”

- bierze udział w zabawie integracyjnej,

-wita się  z innymi różnymi (wskazanymi przez nauczyciela) częściami ciała

-bierze udział w zabawie integracyjnej,

- wita się  z innymi różnymi (wskazanymi przez nauczyciela) częściami ciała (Klaudia, Karolina)

 

 

2.

Zagadki

-słucha zagadek dotyczących pracy krawcowej, przyborów potrzebnych jej do pracy

-rozwiązuje je

-słucha zagadek dotyczących pracy krawcowej, przyborów potrzebnych jej do pracy

- próbuje rozwiązać je (Mateusz R.

-odpowiada na pytanie czym szyjemy (Karolina)

 

Teksty- załącznik nr 1

igła, piłka, klocek

3.

Narzędzia pracy krawcowej

-Wybiera spośród różnych przedmiotów te które potrzebne są krawcowej do pracy.  Dziecko nazywa swój przedmiot

-potrafi czekać na swoją kolej

-w ciszy słucha wypowiedzi kolegi

-Wybiera spośród różnych przedmiotów te które potrzebne są krawcowej do pracy.  Dziecko nazywa wybrany przez siebie przedmiot

-potrafi czekać na swoją kolej

-w ciszy słucha wypowiedzi kolegi

-Wskazuje spośród kilku przedmiot, po usłyszeniu jego nazwy (Klaudia)

 

Różne przedmioty w tym narzędzia pracy krawcowej

4.

Zabawa ruchowa, naśladowcza „Krawcowa”

-śpiewa piosenkę

-naśladuje czynności wykonywane przez krawcową podczas pracy

-naśladuje czynności wykonywane przez krawcową podczas pracy (Klaudia z pomocą nauczyciela)

 

Załącznik nr 2

5.

„W zakładzie krawieckim”- historyjka obrazkowa

-układa zgodnie z następstwem czasowym kolejne obrazki prezentowanej przez nauczyciela historyjki. Zauważ zależności między obrazkami

-Opowiada każdy obrazek poprawie budując zdania.

-stara się zauważyć zależność między obrazkami (Mateusz R. Mateusz G.)

-opowiada co dzieje się na obrazku –Karolina

-„szyje bez igły” przewleka przez otwory sznurowadło- (Klaudia)

Historyjka obrazkowa-załącznik nr 3

 

 

 

Sznurowadło, deska z otworami

6.

Zabawa ruchowa z chustą animacyjną

-Dzieci przebiegają pod chustą zgodnie z poleceniem nauczyciela:

”Dzieci które mają guziki...”

„Dzieci które mają długie spodnie”

„Dzieci, które mają koszulkę”, „Dzieci, które mają kołnierzyk, lub kieszeń” itp.

-Dzieci starają się zrozumieć polecenie (z pomocą) i przebiegają pod chustą zgodnie z poleceniem nauczyciela

 

Chusta animacyjna

7.

Obrazki z części

Układa obrazek z części z 4 lub pięciu części (zgodnie z możliwościami)

Układa obrazek ubrań:

z 2 części (Klaudia)

z 3 części Karolina,

z 4 części Mateusz R. Mateusz G.

Obrazki z 2, 3, 4, 5 części

8.

Zaginiona para

-potrafi opisać swój guzik: jego kształt, wielkość kolor, ilość dziurek...

-szuka kolegi z takim samym guzikiem, po opisie jego guzika (bez pokazywania guzika)

-potrafi opisać swój guzik: jego kształt, wielkość kolor, ilość dziurek...z pomocą nauczyciela

-szuka kolegi z takim samym guzikiem

Klaudia dobiera w pary takie same guziki

Karolina,

Guziki

10  różnych par

9.

Praca integracyjna-

guzik

Dokłada swój guzik w taki sposób, aby wspólnie z kolegami ułożyć z guzików guzik

Dokłada swój guzik w taki sposób, aby wspólnie z kolegami ułożyć z guzików guzik (z pomocą kolegów)

guziki

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

„Krawcowa” ( na mel. „Praczki”)

 

1.Tu prawą mam rączkę, (pokazują prawą rękę)

tu lewą mam rączkę (pokazuje lewą rękę)

jak krawcowa pracuje pokażę wam

Tak mierzy tak mierzy (dz. naśladuje mierzenie)

przez Boży dzień cały.

Jak krawcowa mierzy pokaże wam

 

2.jak krawcowa wycina...(dz. naśladuje cięcie nożyczkami)

3.jak krawcowa szyje...    (dz. naśladuje szycie)

4.jak krawcowa prasuje...(dz. naśladuje prasowanie)

 

 

                Scenariusz zajęć umuzykalniających

 

 

 

Grupa wiekowa:  5  latki

 

Temat kompleksowy: BAWIMY SIĘ W PROJEKTANTÓW MODY.

 

Temat zajęć: ,,Tańcowała igła z nitką”- zabawy muzyczno- ruchowe, śpiewanie piosenek         

                        i ćwiczenia ortofoniczne.

 

Cel główny: Umuzykalnienie dzieci – rozwijanie wrażliwości muzycznej.

                     Rozwijanie poczucia rytmu, słuchu muzycznego, głosu.

                     Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

                     Wprowadzenie radosnego nastroju podczas zajęć.

 

Cele operacyjne:

Dziecko wie: - jakie czynności wykonuje krawcowa   

                       - jak naśladować ruchem i głosem czynności krawcowej

 

- umie: - miło przywitać się i pożegnać piosenką  z kolegami i koleżankami      

             - rozpoznać  i naśladować odgłosy z warsztatu krawieckiego      

             - poruszać się estetycznie w rytm muzyki

 

- potrafi: -zaśpiewać piosenkę i zagrać na ,,samym sobie”     

               - reagować ruchem na przerwę w muzyce    

               - miło się bawić       

 

 

Metody: - czynna- zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń;

               - słowna- objaśnienia, metody żywego słowa;

               - oglądowa- obserwacji i pokazu;

 

 

Formy: ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin