Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf
(
8788 KB
)
Pobierz
numer9werI.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
tłumaczenia
Greg Stolze, Jody Macgregor
Wyścig Robotów
Seriale Fantastyczne
artykuły, kronika, prezentacje, opowiadania
recenzje, mięcho, dział humoru
Cztery przygody
Ezoteryka w Złym
Astrologia w światach fantasy
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #9
© 2006 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnes@poczta.fm
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
wstępniak
Wstępniak
Witam w numerze dziewiątym. Dziewięć to liczba posiadająca magiczne
znaczenie według niektórych wierzeń, dlatego też w środku znajdziecie tro-
chę o ezoteryce w Złego świecie oraz astrologii w światach fantasy.
Numer otwierają aż cztery przygody, z czego jedna jest tłumaczeniem
tekstu z Critical Miss #10, zagranicznego zina o RPG. Kampania „Uwolnić
Władcę Ciemności”, która towarzyszyła nam niemal od początku, doczekała
się IV części – jak zwykle graczy czekają monumentalne wydarzenia w kra-
inach Aphalonu (lub gdziekolwiek, gdzie Mistrz Gry przeniesie akcję). Przy-
goda do Nieboraków zaciekawi na pewno miłośników „Losta”, dział zamyka
nietypowa – bo osadzona w świecie Fading Suns – „Róża wiatrów”.
Artykuły przynoszą kolejne tłumaczenie – dzięki uprzejmości Grega
Stolze możemy Wam zaprezentować Mayfielda „Ziemię” Bainesa, postać
do Świata Mroku. Paweł Branecki opowie trochę o zmianach w mechani-
ce Złego, twierdzę krasnoludzką przedstawi -=baca=-, Gerion krótki wgląd
w alternatywne zasady Earthdawna.
Zarówno w przygodach, literaturze jak i prezentacjach można natknąć
się na teksty dotyczące systemów w nietypowych – jak na RPG – światach,
gdzie na próżno szukać krasnoludów, czy elfów. Oryginalność świata – w po-
równaniu do innych gier fabularnych – na pewno jest ważnym atutem wielu
systemów autorskich. Warto się nimi zainteresować.
W Kronice kolejny odcinek porad -=bacy=- skąd brać pomysły na sesje.
Jeśli zaś nie znajdujecie w Wieży tekstów do Swojego ulubionego systemu,
możecie zerknąć do artykułu o konwersjach międzysystemowych.
W Literaturze mało ilościowo, ale dużo objętościowo – i mam nadzieję
jakościowo, ale to zostawiam ocenie czytelników. Znajdą coś dla siebie także
miłośnicy Nieboraków.
Star Trek Horizon to polska produkcja fanowska mająca na celu wypełnie-
nie luki w serialach z uniwersum Star Treka. Jako pierwsi zdradzamy trochę
informacji o kulisach powstawania serialu. Miłośnicy Earthdawna dowiedzą
się o aktualnych losach systemu. Rozpocząłem także przegląd systemów au-
torskich, który mam nadzieję pokaże, że w polskim Internecie można znaleźć
mnóstwo wartościowych autorek.
Publicystykę tym razem otwiera artykuł popularnonaukowy o Wyścigu
Robotów, który na pewno zaciekawi miłośników Neuroshimy – zbliża się
era Molocha. Ponownie także dokonałem (subiektywnego) przeglądu seriali
fantastycznych (pierwsza część ukazała się w numerze drugim, najwyższy
czas, by trochę sprawę odświeżyć).
Jeszcze tylko Skrzywiona Wieża, Krypta i ostatnie strony – gdy przeczy-
tasz, koniecznie oceń numer pod adresem
www.ocen-wiezesnow.prv.pl
.
Każ-
dy głos jest ważny dla autorów tekstów i ilustracji – dzięki temu wiemy, że
ktoś nas czyta, a nie tylko „przewraca kartki”.
Ze spraw technicznych – pewne problemy wynikły z działem download
na stronie. Aktualnie dzięki wsparciu m. in. S.M.E.R.F.a stare numery moż-
na znów pobierać. Polecam także używanie do tego celu torrenta (Azureu-
sa, BitTornado itp.) oraz udostępnianie pobranych plików w sieci eDonkey
(eMule).
Zapraszam ponownie do współpracy wszystkich piszących teksty lub
tworzących ilustracje – nieustannie potrzebujemy Waszej pomocy. Wszyst-
kie materiały oraz pytania proszę nadsyłać na redakcyjną skrzynkę, zapra-
szam także na forum serwisu Moorhold do dyskusji o numerze, przeszłości
i przyszłości pisma.
Smutna wiadomość z ostatniej chwili: Fantazyn przestał się ukazywać,
redaktorzy ogłosili zawieszenie pisma. Doczekał się zaledwie pięciu nume-
rów. Niestety wydaje się, że w Polsce pisma o RPG mają pecha. Na szczęście
Gwiezdny Pirat wydaje się przeżywać nową młodość, Wieża Snów ukazuje
się (z opóźnieniami jak widać), a Tawerna pozostaje nieugięta.
Nie będę dłużej zanudzał. Życzę miłej lektury.
n u m e r 9 w i o s n a 2 0 0 6
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnes@poczta.fm
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Marcin „Kroghul” Górecki
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
-=baca=-,
Dariusz Borycki,
Paweł „Cronos” Branecki,
Bulkers
,
Miłosz Cybowski
,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Szymon
„quad” Gosek,
Jacek Jamroży
,
Marcin „Jachu” Jasiński,
Jarosław „beacon” Kopeć,
Marcin Kubiesa,
Przemysław
„Gerion” Kusiakiewicz,
Borys „Plenty” Makowski
,
Adam
„Krogall” Marciniak,
Tomasz „Feanor” Mihilewicz,
Multidej,
Nolron
, Pestilence,
Mateusz „Jaskier” Pitulski,
Kacper
„Hilsim” Pluta
, Filip „Zły” Przybylski,
Paweł „Saem” Sasko
,
Savarian
,
Sil
,
Jarosław, „Tadeopulous” Smolar
,
Piotr
Maciej „galopujące_widły” Sobiestiańczuk
,
Karol „SolFar”
Solich,
Hubert „Saise” Spala
,
Wojciech „Ar’this” Sułek
,
Paweł „gilbert” Świątek
,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Manedhel,
Mrufon
,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
aoi_hitomi,
Marcin Cybulski,
Marcin „Kroghul” Górecki,
Jakub Grygier
,
Przemysław „Mr. UnDead” Horoszkiewicz,
Jakub „JakkaS” Kasper
,
Kuba Kujawa
,
Miki Lisowski
,
Wojciech
„Gulash” Ośliźlok,
Marcin Sawicki
,
Wojciech „Ar’this” Sułek
,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Michał „Tomb” Żółtowski,
Kinga
„Hollow” Spiczko
,
Mateusz Stefanko,
Valsharess
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold,
Aleja Fantasy,
Athel Loren,
Autorskie Forum
,
Avatarae
,
DragonLady.pl,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme
Nights,
Fantasy Forever
,
Fantazyn
,
Forum RPG,
Galeria Hollow,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS
,
Imperium Ashnod,
Inkluz
,
Insimilion
,
Ogień i Lód
,
Karczma RPG
,
Kislev.prv.pl,
Klan Mrocznego Miecza
,
Konpiracja,
K
rólestwo Szarego Smoka,
Krypta XIII,
Kryształy Czasu,
magorya,
Middenheim,
Mystery of
the Ring,
Nieboracy,
Samaetry Town,
Starcraft RPG,
Strażnicy
Starych Praw,
Trihex,
Unreal Fantasy
,
Wiedźmin
,
Zielona Wieża
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Na okładce
obraz Marcina
„Kroghula” Góreckiego
nawiązujący do gry Zły
w tematyce Ezoteryki.
Tomasz Kucz
a
Wieża Snów #9
3
spis treści
Garść wieści I
Przygody
►
W
Tawernie 78
ukazały się między innymi trzy
teksty do
Nieboraków
– „Garść Magii na każdą
okazję” oraz „Skryci Parówkożercy (SP)” MAd
Phantoma, a także „Przykładowe niestandardowe
profesje do Nieboraków 1Ed.” RaVa.
8
ZAŁADUJ BROŃ…
Jody Macgregor
„W przerwach, pomiędzy drapaniem się po
bebechu i wyławianiem siatką liści z basenu,
Pan Jones, opowie graczom o robocie. Pewni
goście zdecydowali się zrobić skok na działkę
Rodziny, ale zostali sypnięci.”
►
Blog Złego
autorstwa Pawła Braneckiego poświę-
cony nowej edycji gry „Zły: Władza, Moc, Nie-
śmiertelność” informuje o postępach w tworzeniu
gry – powstała już księga „Władza” oraz mnóstwo
stron innych materiałów. Warto też zerknąć na
ofi-
cjalne forum gry
.
12
UWOLNIĆ WŁADCĘ…
Dariusz Borycki
„Czas wreszcie graczom zrobić pod górkę,
niech nie myślą że dzięki życzeniom stali się
Innymi w Aphalonie. Zawsze będą potężniej-
si od nich. Niech się strzegą – Władca Ciem-
ności nadchodzi, a z każdym dniem staje się
coraz potężniejszy!”
►
W wieku 84 lat zmarł Stanisław Lem (ur. 1921).
Autor wielu powieści i opowiadań SF. Jego książ-
ki były tłumaczone na 41 języków.
►
Grupa
Asylus.pl
uruchomiła swoją stronę i zapo-
wiada wydanie PDF-ów utrzymanych w tematyce
RPG i mangi. Jak piszą na swojej stronie, w przy-
szłości planują przekształcić grupę w pełnoprawne
wydawnictwo wydające gry karciane oraz RPG.
Na początek niewielka gra Nowej Fali (jak piszą
autorzy) „Sumienie” zostanie dołączona do ma-
jowego Fantazynu. Jeśli dobrze pójdzie, recenzja
ukaże się w następnym numerze Wieży Snów.
15
ZAPODZIANI
Tomasz Kucza
„Wszystko rozpocznie się – jakżeby inaczej
– w samym centrum Ponadwudziestoletniego
Imperium, kilka lat po historii podręczniko-
wej. Władczynią nadal jest sławna Impera-
tor Patrycja, a w barze na Rogowej ciągle
serwują psie szczyny. Nic się nie zmieniło.”
►
Na
stronie Nieboraków
pojawił się nowy dział
Artykuły, gdzie znajduje się miejsce na wszelakie
przygody, artykuły, opowiadania i felietony do
gry
Nieboracy RPG
. Zapraszamy do nadsyłania
tekstów.
Artykuły
27
EZOTERYKA W ZŁYM
Paweł Branecki
„Astrologia, wróżby z rodzaju numerologia,
horoskop odciskają silne piętno na okultyź-
mie Złego świata. Przyczyna leży w Pierw-
szym Prawie Magii Złego Świata: „Część za-
stępuje całość”.”
►
Bliski zakończenia jest konkurs
Neuromachia #1
na stronach hostującego nas serwisu
Moorhold.
net
.
W efekcie sześciu rund powstało mnóstwo
tekstów do Neuroshimy o zróżnicowanej tema-
tyce, które można znaleźć w dziale Neuroshima
serwisu. Można już szykować się na drugą edycję
konkursu.
35
KARAK DRON
-=baca=-
„Około roku 1856 twierdza Karak Dron zo-
staje zajęta przez orków. Praktycznie zaraz
po zajęciu Karak Drazh i czarnej skały pada
Karak Dron. Atak nastąpił podziemnymi tu-
nelami. Dodatkowo w tym samym czasie
twierdzę zaatakowały ze wschodu skaveny.”
►
Telewizja ABC zdecydowała się na emisję od-
cinków między innymi znanego w Polsce seria-
lu Lost za darmo w Internecie. Szczegóły nie są
jeszcze znane, ale odcinki będą się pojawiać już
dzień po premierze. Na pewno nie będzie możliwe
przewijanie reklam oraz przewijanie w ogóle. Za
to będzie działać pauza oraz możliwe będzie oglą-
dania poszczególnych części (jak w przypadku
filmów DVD). Więcej o serialach fantastycznych
w numerze.
Literatura
►
Star Trek: Horizon
,
czyli polski fanserial oparty
o Star Treka doczekał się pierwszych zdjęć i rende-
rów w galerii. Możemy podziwiać USS Horizona,
kilka zdjęć z teaser-trailera oraz sam teaser-trailer.
Więcej o Star Trek: Horizon w numerze.
57
ALABASTROWA WIEŻA
Radosław „Galahard” Polański
„Nad klifami panował chłodny wieczór, a lek-
ki wiaterek rozbijał się spokojnie o stojące
wagony pociągu linii Tripolis Thastr-Arbar
numer trzy niczym niewielkie fale w zatoce
za ogromnymi skałami.”
[źródła:
RPG Wieści
,
Poltergeist
,
Stopklatka
]
4
Wieża Snów #9
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
9
57
Alabastrowa wieża
Radosław „Galahard
” Polańs
ki
Opowiadanie prezentujące świat Undiscovered Celhorn.
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
64
Kroniki Paster Yzowanego
Piotr Maciej „galop
ujące_widły” Sobestiańczu
k
Krótkie opowiadanie osadzone w świecie Nieboraków.
P
RZYGODY
66
Nić przeznaczenia
Nolron
73
Firiel
Hubert „Saise” Spala
Short story prezentująca system „Stalowi Apostołowie”.
8
Załaduj broń, sprowadź przyjaciół
alternatywa
Jody Macgregor
Scenariusz do Violence, odpychająco krwawego RPG.
12
Uwolnić Władcę Ciemności
fantasy
Dariusz Borycki
Kontynuacja monumentalnej kampanii do Aphalonu.
P
REZENTACJE
15
Zapodziani
fantasy
38
Awatar
Lucjan, Maciejo
Tomasz Kucza
Humorystyczny scenariusz parodiujący serial „Lost”.
23
Róża Wiatrów
SF
75
Star Trek Horizon
Michał „waterhouse
” Kolank
o
76
Wywiad: Adam „Rascal” Miśkiewicz
O warstwie wizualnej Star Trek Horizon.
78
Odnowione Przebudzenie Ziemi
Gerion
79
Strefa Forumowych RPG
ikar i Aeth
79
Wyszukiwarka Mistrzów i Graczy
Sedric
80
Autorki – Wielki Test #1
Tomasz Kucza – Wst
ę
p
Tomasz Kucza – Dea
dloc
k
-=baca=- – Deadlock
Tomasz Kucza – Zły:
Władza, Moc, Nieśmiertelno
ść
Miłosz Cybowski
Zarys przygody do Gasnących Słońc.
A
RTYKUŁY
25
Mayfield„Ziemia”Baines
horror, alternatywa
Greg Stolze
Postać wampira do Nowego Świata Mroku.
27
Ezoteryka w Złym
alternatywa
Paweł Branecki
29
Relikty i Joker w III edycji Złego
alternatywa
Paweł Branecki
35
Karak Dron
fantasy
-=baca=-
Twierdza krasnoludzka daleko na południu.
39
Vallayanar
fantasy
R
ECENZJE
9
Violence
RPG
83
Imprimatur
książka
83
Imprimatur
muzyka
83
Wyspa
film
84
Anioły i demony
książka
84
Nieodebrane połączenie
film
84
Shutter – Widmo
film
85
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
serial
85
Obłęd
Andariel
40
Dyscypliny Earthdawna
fantasy
Tłumaczenie: Gerion
Alternatywna mechanika dyscyplin.
44
W szponach magii: Natura
fantasy
Tomasz Kucza
K
RONIKA
film
46
Astrologia w światach fantasy
Dariusz Borycki
47
Jaka to melodia?
-=baca=-
Artykuł z nową metodą szybkiego wymyślania scenariuszy.
49
Konwersje międzysystemowe
Tomaz Kucza
Jak skonwertować artykuł lub przygodę na inny system.
85
Dzienna Straż
film
P
UBLICYSTYKA
86
Wyścig Robotów
Tomasz Kucza
89
Seriale fantastyczne
Tomasz Kucza
51
Próbki dla urozmaicenia sesji
Tomaz Kucza
Kilka źródeł muzyki na sesję.
S
TAŁE
DZIAŁY
92
Skrzywiona Wieża
94
Krypta
Tkaczka dziejów, Jeremy, Malowidła pierwotnych, Bimber, Pocału-
nek Grzmotu, Ice9, Szamponetka, State Prison, Trash Band, Siano-
włosy, Jednooki Mil
es, Piramida, Natasza, Tyra
n
L
ITERATURA
52
Nadzieja
Paweł „gilbert” Świ
ąte
k
53
Kreator
Dariusz Borycki
100
Plany wydawnicze
100
Z ostatniej chwili
Wieża Snów #9
5
Plik z chomika:
drakomir
Inne pliki z tego folderu:
Wieża Snów 12 (zima-wiosna 2007).pdf
(11261 KB)
Wieża Snów 11 (jesień 2006).pdf
(13524 KB)
Wieża Snów 10 (lato 2006).pdf
(7484 KB)
Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf
(8788 KB)
Wieża Snów 08 (zima 2006).pdf
(7325 KB)
Inne foldery tego chomika:
2005
2006
2007
2008
2009
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin