Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf

(8788 KB) Pobierz
numer9werI.indd
FANTASY
SCIENCE - FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR I GROZA
tłumaczenia
Greg Stolze, Jody Macgregor
Wyścig Robotów
Seriale Fantastyczne
artykuły, kronika, prezentacje, opowiadania
recenzje, mięcho, dział humoru
Cztery przygody
Ezoteryka w Złym
Astrologia w światach fantasy
13569392.050.png
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #9
© 2006 by Łowcy Kynitu
strona: www.wiezasnow. prv.pl
13569392.061.png
wstępniak
Wstępniak
Witam w numerze dziewiątym. Dziewięć to liczba posiadająca magiczne
znaczenie według niektórych wierzeń, dlatego też w środku znajdziecie tro-
chę o ezoteryce w Złego świecie oraz astrologii w światach fantasy.
Numer otwierają aż cztery przygody, z czego jedna jest tłumaczeniem
tekstu z Critical Miss #10, zagranicznego zina o RPG. Kampania „Uwolnić
Władcę Ciemności”, która towarzyszyła nam niemal od początku, doczekała
się IV części – jak zwykle graczy czekają monumentalne wydarzenia w kra-
inach Aphalonu (lub gdziekolwiek, gdzie Mistrz Gry przeniesie akcję). Przy-
goda do Nieboraków zaciekawi na pewno miłośników „Losta”, dział zamyka
nietypowa – bo osadzona w świecie Fading Suns – „Róża wiatrów”.
Artykuły przynoszą kolejne tłumaczenie – dzięki uprzejmości Grega
Stolze możemy Wam zaprezentować Mayfielda „Ziemię” Bainesa, postać
do Świata Mroku. Paweł Branecki opowie trochę o zmianach w mechani-
ce Złego, twierdzę krasnoludzką przedstawi -=baca=-, Gerion krótki wgląd
w alternatywne zasady Earthdawna.
Zarówno w przygodach, literaturze jak i prezentacjach można natknąć
się na teksty dotyczące systemów w nietypowych – jak na RPG – światach,
gdzie na próżno szukać krasnoludów, czy elfów. Oryginalność świata – w po-
równaniu do innych gier fabularnych – na pewno jest ważnym atutem wielu
systemów autorskich. Warto się nimi zainteresować.
W Kronice kolejny odcinek porad -=bacy=- skąd brać pomysły na sesje.
Jeśli zaś nie znajdujecie w Wieży tekstów do Swojego ulubionego systemu,
możecie zerknąć do artykułu o konwersjach międzysystemowych.
W Literaturze mało ilościowo, ale dużo objętościowo – i mam nadzieję
jakościowo, ale to zostawiam ocenie czytelników. Znajdą coś dla siebie także
miłośnicy Nieboraków.
Star Trek Horizon to polska produkcja fanowska mająca na celu wypełnie-
nie luki w serialach z uniwersum Star Treka. Jako pierwsi zdradzamy trochę
informacji o kulisach powstawania serialu. Miłośnicy Earthdawna dowiedzą
się o aktualnych losach systemu. Rozpocząłem także przegląd systemów au-
torskich, który mam nadzieję pokaże, że w polskim Internecie można znaleźć
mnóstwo wartościowych autorek.
Publicystykę tym razem otwiera artykuł popularnonaukowy o Wyścigu
Robotów, który na pewno zaciekawi miłośników Neuroshimy – zbliża się
era Molocha. Ponownie także dokonałem (subiektywnego) przeglądu seriali
fantastycznych (pierwsza część ukazała się w numerze drugim, najwyższy
czas, by trochę sprawę odświeżyć).
Jeszcze tylko Skrzywiona Wieża, Krypta i ostatnie strony – gdy przeczy-
tasz, koniecznie oceń numer pod adresem www.ocen-wiezesnow.prv.pl . Każ-
dy głos jest ważny dla autorów tekstów i ilustracji – dzięki temu wiemy, że
ktoś nas czyta, a nie tylko „przewraca kartki”.
Ze spraw technicznych – pewne problemy wynikły z działem download
na stronie. Aktualnie dzięki wsparciu m. in. S.M.E.R.F.a stare numery moż-
na znów pobierać. Polecam także używanie do tego celu torrenta (Azureu-
sa, BitTornado itp.) oraz udostępnianie pobranych plików w sieci eDonkey
(eMule).
Zapraszam ponownie do współpracy wszystkich piszących teksty lub
tworzących ilustracje – nieustannie potrzebujemy Waszej pomocy. Wszyst-
kie materiały oraz pytania proszę nadsyłać na redakcyjną skrzynkę, zapra-
szam także na forum serwisu Moorhold do dyskusji o numerze, przeszłości
i przyszłości pisma.
Smutna wiadomość z ostatniej chwili: Fantazyn przestał się ukazywać,
redaktorzy ogłosili zawieszenie pisma. Doczekał się zaledwie pięciu nume-
rów. Niestety wydaje się, że w Polsce pisma o RPG mają pecha. Na szczęście
Gwiezdny Pirat wydaje się przeżywać nową młodość, Wieża Snów ukazuje
się (z opóźnieniami jak widać), a Tawerna pozostaje nieugięta.
Nie będę dłużej zanudzał. Życzę miłej lektury.
n u m e r 9 w i o s n a 2 0 0 6
redaktor naczelny: Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego: Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny: Tomasz Kucza
WSPÓŁPRACUJĄ
„Hilsim” Pluta , Filip „Zły” Przybylski, Paweł „Saem” Sasko ,
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya kiedy sny stają się rzeczywistością
Na okładce obraz Marcina
„Kroghula” Góreckiego
nawiązujący do gry Zły
w tematyce Ezoteryki.
Wieża Snów #9
3
13569392.066.png 13569392.067.png 13569392.001.png 13569392.002.png 13569392.003.png 13569392.004.png 13569392.005.png 13569392.006.png 13569392.007.png 13569392.008.png 13569392.009.png 13569392.010.png 13569392.011.png 13569392.012.png 13569392.013.png 13569392.014.png 13569392.015.png 13569392.016.png 13569392.017.png 13569392.018.png
spis treści
Garść wieści I
Przygody
W Tawernie 78 ukazały się między innymi trzy
teksty do Nieboraków – „Garść Magii na każdą
okazję” oraz „Skryci Parówkożercy (SP)” MAd
Phantoma, a także „Przykładowe niestandardowe
profesje do Nieboraków 1Ed.” RaVa.
8 ZAŁADUJ BROŃ…
Jody Macgregor
„W przerwach, pomiędzy drapaniem się po
bebechu i wyławianiem siatką liści z basenu,
Pan Jones, opowie graczom o robocie. Pewni
goście zdecydowali się zrobić skok na działkę
Rodziny, ale zostali sypnięci.”
Blog Złego autorstwa Pawła Braneckiego poświę-
cony nowej edycji gry „Zły: Władza, Moc, Nie-
śmiertelność” informuje o postępach w tworzeniu
gry – powstała już księga „Władza” oraz mnóstwo
stron innych materiałów. Warto też zerknąć na ofi-
12
UWOLNIĆ WŁADCĘ…
Dariusz Borycki
„Czas wreszcie graczom zrobić pod górkę,
niech nie myślą że dzięki życzeniom stali się
Innymi w Aphalonie. Zawsze będą potężniej-
si od nich. Niech się strzegą – Władca Ciem-
ności nadchodzi, a z każdym dniem staje się
coraz potężniejszy!”
W wieku 84 lat zmarł Stanisław Lem (ur. 1921).
Autor wielu powieści i opowiadań SF. Jego książ-
ki były tłumaczone na 41 języków.
Grupa Asylus.pl uruchomiła swoją stronę i zapo-
wiada wydanie PDF-ów utrzymanych w tematyce
RPG i mangi. Jak piszą na swojej stronie, w przy-
szłości planują przekształcić grupę w pełnoprawne
wydawnictwo wydające gry karciane oraz RPG.
Na początek niewielka gra Nowej Fali (jak piszą
autorzy) „Sumienie” zostanie dołączona do ma-
jowego Fantazynu. Jeśli dobrze pójdzie, recenzja
ukaże się w następnym numerze Wieży Snów.
15 ZAPODZIANI
Tomasz Kucza
„Wszystko rozpocznie się – jakżeby inaczej
– w samym centrum Ponadwudziestoletniego
Imperium, kilka lat po historii podręczniko-
wej. Władczynią nadal jest sławna Impera-
tor Patrycja, a w barze na Rogowej ciągle
serwują psie szczyny. Nic się nie zmieniło.”
Na stronie Nieboraków pojawił się nowy dział
Artykuły, gdzie znajduje się miejsce na wszelakie
przygody, artykuły, opowiadania i felietony do
gry Nieboracy RPG . Zapraszamy do nadsyłania
tekstów.
Artykuły
27 EZOTERYKA W ZŁYM
Paweł Branecki
„Astrologia, wróżby z rodzaju numerologia,
horoskop odciskają silne piętno na okultyź-
mie Złego świata. Przyczyna leży w Pierw-
szym Prawie Magii Złego Świata: „Część za-
stępuje całość”.”
Bliski zakończenia jest konkurs Neuromachia #1
na stronach hostującego nas serwisu Moorhold.
net . W efekcie sześciu rund powstało mnóstwo
tekstów do Neuroshimy o zróżnicowanej tema-
tyce, które można znaleźć w dziale Neuroshima
serwisu. Można już szykować się na drugą edycję
konkursu.
35 KARAK DRON
-=baca=-
„Około roku 1856 twierdza Karak Dron zo-
staje zajęta przez orków. Praktycznie zaraz
po zajęciu Karak Drazh i czarnej skały pada
Karak Dron. Atak nastąpił podziemnymi tu-
nelami. Dodatkowo w tym samym czasie
twierdzę zaatakowały ze wschodu skaveny.”
Telewizja ABC zdecydowała się na emisję od-
cinków między innymi znanego w Polsce seria-
lu Lost za darmo w Internecie. Szczegóły nie są
jeszcze znane, ale odcinki będą się pojawiać już
dzień po premierze. Na pewno nie będzie możliwe
przewijanie reklam oraz przewijanie w ogóle. Za
to będzie działać pauza oraz możliwe będzie oglą-
dania poszczególnych części (jak w przypadku
filmów DVD). Więcej o serialach fantastycznych
w numerze.
Literatura
Star Trek: Horizon , czyli polski fanserial oparty
o Star Treka doczekał się pierwszych zdjęć i rende-
rów w galerii. Możemy podziwiać USS Horizona,
kilka zdjęć z teaser-trailera oraz sam teaser-trailer.
Więcej o Star Trek: Horizon w numerze.
57 ALABASTROWA WIEŻA
Radosław „Galahard” Polański
„Nad klifami panował chłodny wieczór, a lek-
ki wiaterek rozbijał się spokojnie o stojące
wagony pociągu linii Tripolis Thastr-Arbar
numer trzy niczym niewielkie fale w zatoce
za ogromnymi skałami.”
4 Wieża Snów #9
13569392.019.png 13569392.020.png 13569392.021.png 13569392.022.png 13569392.023.png 13569392.024.png 13569392.025.png 13569392.026.png 13569392.027.png 13569392.028.png 13569392.029.png 13569392.030.png 13569392.031.png 13569392.032.png 13569392.033.png 13569392.034.png 13569392.035.png 13569392.036.png 13569392.037.png 13569392.038.png 13569392.039.png 13569392.040.png 13569392.041.png
 
spis treści
W IEŻA S NÓW # 9
57 Alabastrowa wieża
Radosław „Galahard ” Polańs ki
Opowiadanie prezentujące świat Undiscovered Celhorn.
3 Wstępniak
4 Spis Treści
6 Wieści
64 Kroniki Paster Yzowanego
Piotr Maciej „galop ujące_widły” Sobestiańczu k
Krótkie opowiadanie osadzone w świecie Nieboraków.
P RZYGODY
66 Nić przeznaczenia
Nolron
73 Firiel
Hubert „Saise” Spala
Short story prezentująca system „Stalowi Apostołowie”.
8 Załaduj broń, sprowadź przyjaciół alternatywa
Jody Macgregor
Scenariusz do Violence, odpychająco krwawego RPG.
12 Uwolnić Władcę Ciemności
fantasy
Dariusz Borycki
Kontynuacja monumentalnej kampanii do Aphalonu.
P REZENTACJE
15 Zapodziani
fantasy
38 Awatar
Lucjan, Maciejo
Tomasz Kucza
Humorystyczny scenariusz parodiujący serial „Lost”.
23 Róża Wiatrów
SF
75 Star Trek Horizon
Michał „waterhouse ” Kolank o
76 Wywiad: Adam „Rascal” Miśkiewicz
O warstwie wizualnej Star Trek Horizon.
78 Odnowione Przebudzenie Ziemi
Gerion
79 Strefa Forumowych RPG
ikar i Aeth
79 Wyszukiwarka Mistrzów i Graczy
Sedric
80 Autorki – Wielki Test #1
Tomasz Kucza – Wst ę p
Tomasz Kucza – Dea dloc k
-=baca=- – Deadlock
Tomasz Kucza – Zły: Władza, Moc, Nieśmiertelno ść
Miłosz Cybowski
Zarys przygody do Gasnących Słońc.
A RTYKUŁY
25 Mayfield„Ziemia”Baines horror, alternatywa
Greg Stolze
Postać wampira do Nowego Świata Mroku.
27 Ezoteryka w Złym
alternatywa
Paweł Branecki
29 Relikty i Joker w III edycji Złego alternatywa
Paweł Branecki
35 Karak Dron
fantasy
-=baca=-
Twierdza krasnoludzka daleko na południu.
39 Vallayanar
fantasy
R ECENZJE
9 Violence RPG
83 Imprimatur książka
83 Imprimatur muzyka
83 Wyspa film
84 Anioły i demony książka
84 Nieodebrane połączenie film
84 Shutter – Widmo film
85 Ghost in the Shell: Stand Alone Complex serial
85 Obłęd
Andariel
40 Dyscypliny Earthdawna
fantasy
Tłumaczenie: Gerion
Alternatywna mechanika dyscyplin.
44 W szponach magii: Natura
fantasy
Tomasz Kucza
K RONIKA
film
46 Astrologia w światach fantasy
Dariusz Borycki
47 Jaka to melodia?
-=baca=-
Artykuł z nową metodą szybkiego wymyślania scenariuszy.
49 Konwersje międzysystemowe
Tomaz Kucza
Jak skonwertować artykuł lub przygodę na inny system.
85 Dzienna Straż
film
P UBLICYSTYKA
86 Wyścig Robotów
Tomasz Kucza
89 Seriale fantastyczne
Tomasz Kucza
51 Próbki dla urozmaicenia sesji
Tomaz Kucza
Kilka źródeł muzyki na sesję.
S TAŁE DZIAŁY
92 Skrzywiona Wieża
94 Krypta
Tkaczka dziejów, Jeremy, Malowidła pierwotnych, Bimber, Pocału-
nek Grzmotu, Ice9, Szamponetka, State Prison, Trash Band, Siano-
włosy, Jednooki Mil es, Piramida, Natasza, Tyra n
L ITERATURA
52 Nadzieja
Paweł „gilbert” Świ ąte k
53 Kreator
Dariusz Borycki
100 Plany wydawnicze
100 Z ostatniej chwili
Wieża Snów #9
5
13569392.042.png 13569392.043.png 13569392.044.png 13569392.045.png 13569392.046.png 13569392.047.png 13569392.048.png 13569392.049.png 13569392.051.png 13569392.052.png 13569392.053.png 13569392.054.png 13569392.055.png 13569392.056.png 13569392.057.png 13569392.058.png 13569392.059.png 13569392.060.png 13569392.062.png 13569392.063.png 13569392.064.png 13569392.065.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin