C i NET.pdf
(
740 KB
)
Pobierz
C# i .NET
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
C# i .NET
SPIS TREŒCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Stephen C. Perry
T³umaczenie: Miko³aj Szczepaniak (przedmowa, rozdz.
1 – 10), Tomasz Walczak (rozdz. 11 – 18, dod. A, B)
ISBN: 83-246-0320-4
Tytu³ orygina³u
:
Core C# and .NET
Format: B5, stron: 912
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Doskona³e Ÿród³o wiedzy dla wszystkich programistów C#
• Szczegó³owe omówienie C# i .NET w wersji 2.0
Techniki tworzenia i zabezpieczania aplikacji oraz zarz¹dzania kodem
Ÿród³owym i wersjami
Dziesi¹tki przyk³adów i kodów Ÿród³owych
Platforma .NET i jêzyk C# spowodowa³y prawdziw¹ rewolucjê na rynku narzêdzi
programistycznych. Wersja 2.0 przynios³a kilka interesuj¹cych rozwi¹zañ, w tym
nowe typy danych, komponenty i klasy. Dodatkowe funkcje jêzyka C# pozwalaj¹
na przyspieszenie i usprawnienie procesu tworzenia aplikacji oraz jej wdra¿ania
i rozwijania. Dziêki platformie .NET przygotowanie wydajnej, bezpiecznej i ³atwej
do rozbudowy aplikacji sta³o siê znacznie prostsze i szybsze.
Ksi¹¿ka „C# i .NET” przedstawia mo¿liwoœci platformy .NET i napisanego specjalnie
dla niej jêzyka C#. Opisuje elementy platformy, sk³adniê i mo¿liwoœci jêzyka C# oraz
zagadnienia zwi¹zane z tworzeniem programów za pomoc¹ tych narzêdzi. Omawia
zasady pisania aplikacji Window Forms i efektywne techniki stosowania klas
graficznych z biblioteki GDI+. Charakteryzuje tak¿e technologiê ADO.NET, metody
korzystania z plików XML, przetwarzanie wielow¹tkowe oraz techniki tworzenia
wydajnych aplikacji internetowych w technologii ASP.NET. Szczególn¹ uwagê
poœwiêcono bezpieczeñstwu programów i danych oraz skalowaniu i lokalizacji
oprogramowania.
Elementy platformy .NET
Podstawy jêzyka C#
Praca z klasami i obiektami w C#
Przetwarzanie tekstu oraz operacje wejœcia i wyjœcia
Tworzenie aplikacji Window Forms
Korzystanie z biblioteki GDI+
Po³¹czenia z bazami danych za pomoc¹ ADO.NET
Aplikacje wielow¹tkowe oraz rozproszone
Tworzenie aplikacji internetowych
Jeœli chcesz napisaæ w C# aplikacjê dobrej jakoœci, siêgnij po tê ksi¹¿kê
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
O autorze .................................................................................................................................................... 17
Podziękowania ........................................................................................................................................... 18
Słowo wstępne ........................................................................................................................................... 19
Przedmowa ................................................................................................................................................ 21
Część I Podstawy programowania w języku C
#
i wprowadzenie do technologii .NET 25
Rozdział 1. Wprowadzenie do technologii .NET i języka C
#
.................................................................... 27
1.1. Przegląd składników platformy .NET ...................................................................... 28
Microsoft .NET i standardy CLI ............................................................................. 30
1.2. Wspólne środowisko uruchomieniowe (CLR) .......................................................... 32
Kompilacja kodu platformy .NET ........................................................................... 32
Wspólny system typów (CTS) ................................................................................ 34
Zestawy .NET ...................................................................................................... 36
1.3. Biblioteka klas platformy (FCL) ............................................................................. 41
1.4. Praca z platformą .NET i zestawem narzędzi .NET Framework SDK .......................... 44
Aktualizowanie platformy .NET Framework ............................................................. 45
Narzędzia platformy .NET Framework .................................................................... 46
Ildasm.exe .......................................................................................................... 47
wincv.exe ........................................................................................................... 50
Narzędzie Framework Configuration ...................................................................... 50
1.5. Wyjaśnienie działania kompilatora C# ................................................................... 53
Lokalizowanie kompilatora ................................................................................... 53
Kompilowanie oprogramowania z poziomu wiersza poleceń ..................................... 54
1.6. Podsumowanie ................................................................................................... 57
1.7. Sprawdź, czego się nauczyłeś .............................................................................. 57
Rozdział 2. Podstawy języka C
#
............................................................................................................. 59
2.1. Podstawowa struktura programu C# ...................................................................... 60
Ogólne uwagi odnośnie programowania w języku C# ............................................... 62
2.2. Typy proste ......................................................................................................... 65
decimal .............................................................................................................. 67
bool ................................................................................................................... 67
6
C
# i
.NET
char ................................................................................................................... 67
byte, sbyte .......................................................................................................... 68
short, int, long .................................................................................................... 68
single i double .................................................................................................... 68
Konwertowanie łańcuchów numerycznych za pomocą metod Parse() i TryParse() ....... 69
2.3. Operatory arytmetyczne, logiczne i warunkowe ........................................................ 69
Operatory arytmetyczne ........................................................................................ 69
Operatory warunkowe i relacyjne ........................................................................... 70
Instrukcje kontrolujące przepływ sterowania .......................................................... 71
if-else ................................................................................................................. 71
switch ................................................................................................................ 73
2.4. Pętle .................................................................................................................. 74
Pętla while .......................................................................................................... 74
Pętla do ............................................................................................................. 74
Pętla for ............................................................................................................. 75
Pętla foreach ...................................................................................................... 75
Kontrola przepływu sterowania w pętlach .............................................................. 76
2.5. Dyrektywy preprocesora C# .................................................................................. 76
Kompilacja warunkowa ........................................................................................ 77
Dyrektywy diagnostyczne ...................................................................................... 79
Regiony (obszary) kodu ........................................................................................ 79
2.6. Łańcuchy znaków ................................................................................................ 79
Stałe łańcuchowe ................................................................................................ 80
Operacje na łańcuchach ....................................................................................... 81
2.7. Typy wyliczeniowe ................................................................................................ 84
Praca z typami wyliczeniowymi .............................................................................. 84
Metody klasy System.Enum ................................................................................. 85
Typy wyliczeniowe i flagi bitowe ............................................................................ 86
2.8. Tablice ............................................................................................................... 87
Deklarowanie i tworzenie tablic ............................................................................. 88
Stosowanie metod i właściwości tablicy System.Array ............................................ 88
2.9. Typy referencyjne i wartościowe ............................................................................ 90
Klasy System.Object i System.ValueType .............................................................. 90
Techniki przydzielania pamięci dla typów referencyjnych i typów wartościowych ........ 91
Technika pakowania ............................................................................................ 92
Podsumowanie różnic pomiędzy typami wartościowymi a typami referencyjnymi ........ 94
2.10. Podsumowanie ................................................................................................... 95
2.11. Sprawdź, czego się nauczyłeś .............................................................................. 95
Rozdział 3. Projektowanie klas w języku C
#
......................................................................................... 97
3.1. Wprowadzenie do klas języka C# .......................................................................... 98
3.2. Definiowanie klas ................................................................................................ 98
Atrybuty .............................................................................................................. 99
Modyfikatory dostępu ........................................................................................ 102
Modyfikatory abstract, sealed i static .................................................................. 102
Identyfikator klasy ............................................................................................. 103
Klasy bazowe, interfejsy i dziedziczenie ............................................................... 103
3.3. Przegląd składowych klasy ................................................................................. 104
Modyfikatory dostępu do składowych .................................................................. 104
3.4. Stałe, pola i właściwości .................................................................................... 104
Stałe ................................................................................................................ 106
Pola ................................................................................................................. 107
Spis treści
7
Właściwości ...................................................................................................... 109
Indeksery ......................................................................................................... 111
3.5. Metody ............................................................................................................. 113
Modyfikatory metod ........................................................................................... 113
Przekazywanie parametrów ................................................................................. 118
3.6. Konstruktory ..................................................................................................... 120
Konstruktor instancji ......................................................................................... 120
Konstruktor prywatny ......................................................................................... 124
Konstruktor statyczny ........................................................................................ 125
3.7. Delegacje i zdarzenia ......................................................................................... 126
Delegacje ......................................................................................................... 127
Obsługa zdarzeń z wykorzystaniem delegacji ........................................................ 129
3.8. Przeciążanie operatorów .................................................................................... 136
3.9. Interfejsy .......................................................................................................... 139
Tworzenie i stosowanie interfejsów niestandardowych .......................................... 139
Praca z interfejsami ........................................................................................... 142
3.10. Klasy uniwersalne ............................................................................................. 143
3.11. Struktury .......................................................................................................... 146
Definiowanie struktur ......................................................................................... 147
Stosowanie struktur z metodami i właściwościami ............................................... 148
3.12. Struktury kontra klasy ....................................................................................... 149
Struktury są typami wartościowymi, klasy są typami referencyjnymi ....................... 149
W przeciwieństwie do klas struktury nie mogą być dziedziczone ............................ 150
Ogólne reguły, które należy uwzględniać,
wybierając pomiędzy strukturami a klasami ....................................................... 150
3.13. Podsumowanie ................................................................................................. 151
3.14. Sprawdź, czego się nauczyłeś ............................................................................ 151
Rozdział 4. Praca z obiektami w języku C
#
...........................................................................................155
4.1. Tworzenie obiektów ........................................................................................... 156
Przykład: Tworzenie obiektów za pomocą wielu klas fabrykujących ......................... 158
4.2. Obsługa wyjątków .............................................................................................. 159
Klasa System.Exception .................................................................................... 160
Pisanie kodu obsługującego wyjątki .................................................................... 160
Przykład: Obsługa wspólnych wyjątków SystemException ...................................... 163
Tworzenie niestandardowych klas wyjątków ......................................................... 164
Wyjątki nieobsługiwane ...................................................................................... 167
Wskazówki dotyczące obsługi wyjątków ............................................................... 168
4.3. Implementowanie metod klasy System.Object w klasach niestandardowych ........... 170
Metoda ToString() jako narzędzie opisywania obiektów ......................................... 170
Metoda Equals() jako narzędzie porównywania obiektów ....................................... 172
Klonowanie jako sposób tworzenia kopii obiektów ................................................ 174
4.4. Praca z klasami i interfejsami kolekcji technologii .NET ........................................ 176
Interfejsy kolekcji .............................................................................................. 176
Przestrzeń nazw System.Collections ................................................................... 185
Klasy Stack i Queue .......................................................................................... 185
Klasa ArrayList .................................................................................................. 187
Klasa Hashtable ............................................................................................... 188
Przestrzeń nazw System.Collections.Generic ....................................................... 191
4.5. Serializacja obiektów ......................................................................................... 195
Serializacja binarna ........................................................................................... 195
8
C
# i
.NET
4.6. Zarządzanie cyklem życia obiektów ..................................................................... 199
Odzyskiwanie pamięci w technologii .NET ............................................................ 199
4.7. Podsumowanie .................................................................................................. 205
4.8. Sprawdź, czego się nauczyłeś ............................................................................. 205
Część II Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem biblioteki klas platformy
.NET Framework
207
Rozdział 5. Przetwarzanie tekstu i plikowe operacje wejścia-wyjścia w języku C
#
...................... 209
5.1. Znaki i format Unicode ....................................................................................... 210
Format Unicode ................................................................................................. 211
Praca ze znakami .............................................................................................. 212
5.2. Klasa String ...................................................................................................... 215
Tworzenie łańcuchów ......................................................................................... 216
Przegląd operacji na łańcuchach znakowych ........................................................ 218
5.3. Porównywanie łańcuchów znakowych .................................................................. 219
Stosowanie metody String.Compare() ................................................................. 219
Stosowanie metody String.CompareOrdinal() ....................................................... 221
5.4. Przeszukiwanie, modyfikowanie i kodowanie zawartości łańcuchów ....................... 222
Przeszukiwanie zawartości łańcuchów ................................................................. 222
Przeszukiwanie łańcuchów zawierających pary zastępcze ...................................... 222
Przekształcanie łańcuchów ................................................................................. 223
Kodowanie łańcuchów ....................................................................................... 225
5.5. Klasa StringBuilder ............................................................................................ 226
Przegląd składowych klasy StringBuilder .............................................................. 227
Konkatenacja w klasie StringBuilder kontra tradycyjna konkatenacja łańcuchów ..... 228
5.6. Formatowanie wartości liczbowych oraz daty i godziny .......................................... 229
Konstruowanie elementów formatowania ............................................................ 230
Formatowanie wartości liczbowych ...................................................................... 231
Formatowanie daty i godziny ............................................................................... 231
5.7. Wyrażenia regularne .......................................................................................... 236
Klasa Regex ..................................................................................................... 237
Tworzenie wyrażeń regularnych ........................................................................... 242
Przykład dopasowywania wzorca do łańcucha ...................................................... 242
Praca z grupami ................................................................................................ 245
Przykłady stosowania wyrażeń regularnych ........................................................... 247
5.8. Przestrzeń nazw System.IO — klasy obsługujące odczytywanie i zapisywanie
strumieni danych ............................................................................................... 248
Klasa Stream .................................................................................................... 249
Klasa FileStream ............................................................................................... 249
Klasa MemoryStream ........................................................................................ 251
Klasa BufferedStream ....................................................................................... 252
Stosowanie klas StreamReader i StreamWriter odpowiednio do odczytywania
i zapisywania wierszy tekstu ............................................................................. 253
Klasy StringWriter i StringReader ........................................................................ 255
Szyfrowanie danych za pomocą klasy CryptoStream ............................................. 256
5.9. Przestrzeń nazw System.IO — katalogi i pliki ....................................................... 259
Klasa FileSystemInfo ......................................................................................... 259
Praca z katalogami za pomocą klas DirectoryInfo, Directory oraz Path .................... 260
Praca z plikami za pomocą klas FileInfo i File ....................................................... 263
5.10. Podsumowanie ................................................................................................. 265
5.11. Sprawdź, czego się nauczyłeś ............................................................................ 266
Plik z chomika:
sianowo1
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
! Airport Simulator [PL]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!A TUNING, CHIPTUNING
&WINDOWS 7 ULTIMATE X86 X64 ISO PLx 64 x 86 iso
+++++++++++++++++++++++++
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin