Literatura
podstawowa
1. Montessori Maria, Domy Dziecięce, Wydawnictwo Akademickie ”Żak”, Warszawa 2005
2. Łatacz Ewa, Jak wychowywać dzieci? Zarys teorii pedagogicznej Marii Montessori, Kraków 1995
3. Łatacz Ewa, Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce do roku 1939, UŁ, 1996
5. Bandura-Strzelczyk G., Pomóż mi zrobić to samemu, Kraków 1998
6. Bednarczuk B., Ocena pracy dziecka według M. Montessori, „Edukacja i Dialog” nr 7/2002
7. Bednarczuk B., Teoriopoznawcze podstawy edukacji metodą M. Montessori, „Życie Szkoły” nr 1/2001
8. Cavalletti S., Potencjał duchowy dziecka, Kraków 2001
9. Florek A., Pedagogika Montessori w przedszkolu. Pomóż mi, bym zrobił to sam, „Edukacja i Dialog, nr 5/1993
10. Jaworska B., Wybrane koncepcje nauki całościowej – system M.Montessori W: tejże, Teoretyczne podstawy edukacji wczesnoszkolnej, Płock, 1999
11. Korzeniowska W., Przemiany w naukach o wychowaniu – idee, koncepcje, rzeczywistość edukacyjna, Kraków 2002
12. Kot S., Historia wychowania, t.II, Żak, W-wa, 1996
13. Krajewski M., Dzieje wychowania i doktryn pedagogicznych, Novum, Płock 2005
14. Kucha R., M.Montessori (1670-1952). Dorastanie do przyszłych zadań edukacyjnych, ”Wychowanie w Przedszkolu” nr 5/2004
15. Łatacz E., Czy pedagogika M. Montessori?, „Nowy Świat z Piotrkowskiej”, nr 60/1993
16. Łatacz E., Kurs pedagogiki M. Montessori, „Kronika.Pismo UŁ”, nr 3/1994
17. Łatacz E., M. Montessori o rozwoju i wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym, ”Wychowanie w Przedszkolu” nr 10/1991
Literatura uzupełniająca
1. Łatacz E., Maria Montessori o rozwoju mowy u dzieci, „Edukacja i Dialog”, nr 109/1999
2. Łatacz E., Podobieństwa metod pedagogicznych Marii Montessori i Marii Grzegorzewskiej, „Acta Universitatis Lodziensis” nr 2, 1999
3. Łatacz E., Nauczanie globalne Montessori, „Edukacja i Dialog” nr 39/1992
4. Łatacz E., O metodach Montessori, W: Szkoły dialogu, S. Więckowski, STO, W-wa, 1993
5. Łatacz E., Od szkoły średniej po uniwersytet czyli opis przedstawionych przez M. Montessori form kształcenia dorosłych i młodzieży, ”Łódzki Przegląd Targowy”, 5 października 1995
6. Łatacz E., Teoria wychowania M. Montessori a wychowanie ekologiczne, W: Metoda M. Montessori. Historia i współczesność, red. S. Guz, UMCS, Lublin,1994
7. Łatacz E., Trud wychowania M. Montessori dla cywilizacji miłości, „Wychowanie na co dzień” nr 1-2/1998
8. Łatacz E., Uber Kontakte Prof. dr G. Schulz-Benesch zu polnischen Montessori - Padagogen, „Zeitschrifft fur Montessori-Pedagogik” nr 3/1998
9. Łatacz E., Życie i działalność pedagogiczna M. Montessori po roku 1910 “Acta Universitatis Lodziensis Folia Pedagogica et Psychologica”, nr 35/1995
10. Łatacz E., Życie i działalność pedagogiczna M.Montessori (1870-1952),„Acta Uniwersitatis Lodziensis Folia Pedagogika et Psychologica” nr 29/1992
11. Łatacz E.,Wprowadzenie do wychowania religijnego w pedagogice M. Montessori, W: Pedagogika alternatywna - dylematy teorii i praktyki, cz. 3, Impuls, Kraków 1998
12. Montessori M., L’autoeducatione nelle scuole elementari,Garzanti 1992
13. Pilch T., Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, W-wa, 2004
14. Rabiańska M., Kruk J., Praca według założeń M. Montessori, „Wychowanie w Przedszkolu” nr 6/ 1997
15. Sikora I., Strzępek B., Jeden dzień z życia przedszkola Montessori, „Wychowanie w Przedszkolu” nr 6/ 2000
16. Steenberg Ulrich, Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Jedność Herder, Kielce 2004
17. Steinberg U., Pedagogika M. Montessori w przedszkolu, Jedność, Kielce, 2003
18. Szczęsny S., Pomóż mi zrobić to samemu!, „Zwierciadło”08/2007
19. Tarnowska M., Program językowy dla klas początkowych w szkołach Montessori, „Edukacja i Dialog” nr 2/2000
20. Wasilewska M., Figiel M., Wychowanie dla kultury życia. „Edukacja i Dialog” nr 10/1998
21. Włodarczyk R., Edukacja matematyczna w przedszkolach klasycznych i montessoriańskich, „Wychowanie na co dzień”, nr 6 /1998
Strony internetowe
1. www.benefac.pl
www.montessori.pl
lila1