ORIENTOWANIE SIE W TERENIEZ MAPA I BEZ MAPY.doc

(95 KB) Pobierz
ZATWIERDZAM

ZATWIERDZAM

………………….

    11.12.2008r.

 

 

 

 

 

              KONSPEKT

do przeprowadzenia zajęć terenoznawstwa z …………w dniu………………

 

 

TEMAT : T-4 : Orientowanie się w terenie z mapą i bez mapy.

CELE SZKOLENIOWE: Nauczyć żołnierzy pracy w terenie z mapą i bez mapy

CZAS:. 2x45’

MIEJSCE: MSD

METODA: Zajęcia praktyczne.

ZAGADNIENIA SZKOLENIOWE:

1. Budowa busoli AK

2. Posługiwanie się busolą AK

3. Orientowanie się w terenie bez mapy

4. Orientowanie się w terenie za pomocą mapy

 

WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO- METODYCZNE

-         3 dni przed zajęciami udzielić instruktażu w miejscu ćwiczenia;

-         dbać o wysoki poziom merytoryczny i metodyczny zajęć;

-          w czasie zajęć zwracać szczególną uwagę na warunki bezpieczeństwa;

-          przed zajęciami sprawdzić szkolonych z umiejętności posługiwania się busolą AK;

-          podczas zajęć zwracać uwagę na prawidłowość posługiwania się busolą AK

 

 

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

ZABRANIAM:

-         samowolnego oddalania się z miejsca ćwiczenia;

-         wykonywania innych czynności niż wynikające z realizowanych zagadnień;

-         podnoszenia, dotykania środków pozoracji pola walki;

 

ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWE:

-               busola AK – szt. 1

-              mapa – szt. 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  ORGANIZACJA ZAJĘĆ

 

Wyszczególnienie

 

I

II

III

Temat zagadnienia

1. Budowa busoli AK

2. Posługiwanie się busolą AK

 

3. Orientowanie się w terenie bez mapy

 

4. Orientowanie się w terenie za pomocą   mapy

 

Liczba instruktorów

1

1

1

d-ca dr.

d-ca dr

d-ca dr

 

PRZEBIEG ZMIAN W PUNKTACH NAUCZANIA I PODZIAŁ CZASU

 

 

              Punkty nauczania

 

 

 

Załącznik 1- ewidencja dopuszczeń do użycia oraz analiza szkolenia

 

 

                 PROWADZĄCY

 

11.12.2008r.              ……………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik 1

 

DATA

ZEZWALAM NA UŻYCIE

ANALIZA SZKOLENIA

 

………….

 

…………………….

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

 

………….

 

…………………….

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

 

………….

 

…………………….

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

 

………….

 

…………………….

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

ZATWIERDZAM

…………………

(stopień imię i nazwisko)

…………………

        (data)

 

 

 

 

PLAN PRACY

Instruktora w punkcie nauczania

 

 

TEMAT              . Budowa busoli AK.

              Posługiwanie się busolą AK

CELE SZKOLENIOWE    :. Doskonalić szkolonych z znajomości budowy busoli AK.

              Doskonali szkolonych w praktycznym posługiwania się busolą Ak

CZAS              :.

MIEJSCE              : MSD

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

 

Lp.

Treść zagadnienia

Czynności

szkolonych

1

 

1) Budowa busoli AK.

-          pudełko;

-          pokrywka;

-          lusterko;

-          pierścień z podziałką;

-          podziałka milimetrowa;

-          przyrządy celownicze (muszka i szczerbinka);

-          igła magnetyczna;

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin