naprawa silniczka tylnej wycieraczki (kombi) Laguna 2.pdf

(124 KB) Pobierz
Witam
Dziękują wszystkim Kolegą z Forum – zaoszczędziłem kolejną kasę a silniczek naprawiłem sam.
Oto manualik jak to zrobić:
1. Zdjęcie tapicerki klapy:
- zamocowane jest na około 10 korkach które w łatwy sposób możemy wyjąć poprzez wysunięcie
rdzenia – najpierw delikatnie podważyć go delikatnie nożem i wysunąć na około 1 cm ze środka.
- zdjęcie tworzywa z osłony zamka poprzez podważenie dwóch zeczepów
- wysunąć tapicerkę od strony szyby z pod plastiku który jest na „podszybiu”( raczej określenie
przedniej szyby ale dotyczy to klapy) Można plastik ten odkręcić ( 2 skrane śruby oraz kilka
zaczepów – ja tak zrobiłem) ale odradzam, nie ma konieczności a uszkodzenie zaczepów
kulkowych znajdujących się pod spodem raczej pewne !!!
- odciągając tapicerką ( z wyczuciem ) od strony szyby powinny nam wyskoczyć dwa uchwytu
pomagające przy zamykaniu klapy
2. Po zdjęciu tapicerki widzimy silnik zamocowany do plastikowej klapy za pomocą 3 śrubek na
kluczyk 10mm.
Widok klapy po zdjęciu silnika:
3. Silnik wycieraczki jest zbudowany z dwóch elementów : 1 Stalowego korpusu 2.plastikowego
elementu montażowego do klapy, który kryje w sobie także łącznik przenoszącą napęd z przekładni
ślimakowej.
4. Zdejmujemy plastikowego raka doprowadzającego napięcie na silnik z wtyczki.( miejsca
umieszczenia zaczepów widoczne na zdjęciu – podważyć delikatnie wkrętakiem )
5. Rozginamy cztery łapki stalowego korpusu i zdejmujemy go.
6. Widzimy cewkę z rdzeniem po dotknięciu prawdopodobnie jedna z nóżek będzie odlutowana.
Zlutować do metalowych elementów wystających ze spodu płytki
– NIE ROZBIERAĆ!!!
Płytka jest zanitowana i prawdopodobnie uszkodzimy ją podczas próby demontażu. Sprawdzić
miernikiem czy na szczotkach jest przejście po lutowaniu.
991261311.004.png 991261311.005.png 991261311.006.png 991261311.007.png 991261311.001.png 991261311.002.png 991261311.003.png
 
UWAGA !!!! Próba pokręcenia wirnikiem ( bez przytrzymaniu go przed wysunięciem )
spowoduje cofnięcie wirnika z przekładni ślimakowej i szczotki opadną na ośkę !!! Delikatnie
je rozsunąć i kręcąc w przeciwnym kierunku wirnikiem cofnąć wirnik i opuścić szczotki na
komutator.
NIE WDUSZAĆ NA SIŁĘ – NIEODWRACALNE USZKODZENIE SZCZOTEK !!!!!
Nie wycierać komutatora – ślad szczotek na miedzianych płytkach nie jest niczym złym !!!!
Montować w odwrotnej kolejności
Zgłoś jeśli naruszono regulamin