Robactwo.rtf

(415 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Robactwo

Opisywane stworzenia zwykle działają instynktownie. Kierują nimi proste potrzeby, takie jak poszukiwanie pożywienia czy konieczność reprodukcji. Robactwo niesprowokowane nie zaatakuje, chyba że gdy poczuje się zagrożone lub jest głodne.

Cechy robactwa: robactwo posiada następujące cechy (chyba że w konkretnym opisie podano inaczej):

Bezmyślność: brak wartości intelektu oraz niepodatność na efekty wpływające na umysł (zauroczenia, przymusy, złudzenia, wzorce oraz efekty oparte na morale).

Widzenie w ciemnościach na zasięg 18 metrów.

Charakter: zawsze neutralny. Robactwem nie rządzi ludzkie poczucie moralności.

Skarb: żaden. Robactwo nigdy nie posiada skarbów. A jeśli już jest jakoś wyposażone, to przedmioty niegdyś należały do istot, do których śmierci doprowadziło.

Modliszka, ogromna

 

Duże robactwo

Kostka Wytrzymałości:

4k8+8 (26 pw)

Inicjatywa:

1

Szybkość:

6 m (4 pola), latanie 12 m (słaba)

Klasa Pancerza:

14 (–1 rozmiar, –1 Zr, +6 naturalny), dotyk 8, nieprzygotowany 14

Bazowy atak/zwarcie:

+3/+11

Atak:

pazury +6 wręcz (1k8+4)

Całkowity atak:

pazury +6 wręcz (1k8+4) oraz ugryzienie +1 wręcz (1k6+2)

Przestrzeń/zasięg:

3 m (4 pola)/1,5 m

Specjalne ataki:

doskonalsze łapanie

Specjalne cechy:

cechy robactwa, widzenie w ciemnościach 18 m

Rzuty obronne:

Wytr +6, Ref +0, Wola +3

Atrybuty:

S 19, Zr 8, Bd 15, Int — , Rzt 14, Cha 11

Umiejętności:

Spostrzegawczość +6, Ukrywanie się –1*

Atuty:

Środowisko:

lasy w klimacie umiarkowanym

Występowanie:

pojedynczo

Skala Wyzwania:

3

Rozwój:

5–8 KW (duży); 9–12 KW (wielki)

Dostosowanie poziomu:

 

Ten cierpliwy mięsożerca czeka w idealnym bezruchu na zbliżającą się ofiarę.

Doskonalsze łapanie (zw): modliszka, aby użyć tej zdolności, musi wpierw trafić atakiem pazurami. Jeżeli zwycięży w teście zwarcia, doprowadza do trzymania i wykonuje atak ugryzieniem jako atak podstawowy (z pełną premią do ataku +6).

Umiejętności: ogromna modliszka posiada premię rasową +4 do testów Spostrzegawczości i Ukrywania się.

* Kamuflaż sprawia, że premia do testów Ukrywania się modliszki znajdującej się w listowiu rośnie do +12.

Mrówka, ogromna

 

Ogromna mrówka, robotnica

Ogromna mrówka, żołnierz

Ogromna mrówka, królowa

 

Średnie robactwo

Średnie robactwo

Duże robactwo

Kostka Wytrzymałości:

2k8 (9 pw)

2k8+2 (11 pw)

4k8+4 (22 pw)

Inicjatywa:

+0

+0

1

Szybkość:

15 m (10 pól), wspinanie 6 m

15 m (10 pól), wspinanie 6 m

12 m (8 pól)

Klasa Pancerza:

17 (+7 naturalny), dotyk 10, nieprzygotowany 17

17 (+7 naturalny), dotyk 10, nieprzygotowany 17

17 (–1 rozmiar, –1 Zr, +9 naturalny), dotyk 8, nieprzygotowany 17

Bazowy atak/zwarcie:

+1/+1

+1/+3

+3/+10

Atak:

ugryzienie +1 wręcz (1k6)

ugryzienie +3 wręcz (2k4+3)

ugryzienie +5 wręcz (2k6+4)

Całkowity atak:

ugryzienie +1 wręcz (1k6)

ugryzienie +3 wręcz (2k4+3)

ugryzienie +5 wręcz (2k6+4)

Przestrzeń/zasięg:

1,5 m/1,5 m

1,5 m/1,5 m

3 m/1,5 m

Specjalne ataki:

doskonalsze łapanie

doskonalsze łapanie, kwasowe żądło

doskonalsze łapanie

Specjalne cechy:

cechy robactwa, węch

cechy robactwa, węch

cechy robactwa, węch

Rzuty obronne:

Wytr +3, Ref +0, Wola +0

Wytr +4, Ref +0, Wola +1

Wytr +5, Ref +0, Wola +2

Atrybuty:

S 10, Zr 10, Bd 10, Int — , Rzt 11, Cha 9

S 14, Zr 10, Bd 13, Int — , Rzt 13, Cha 11

S 16, Zr 9, Bd 13, Int — , Rzt 13, Cha 11

Umiejętności:

Wspinaczka +8

Wspinaczka +10

Atuty:

TropienieP

TropienieP

TropienieP

Środowisko:

równiny w klimacie umiarkowanym

równiny w klimacie umiarkowanym

równiny w klimacie umiarkowanym

Występowanie:

banda (2–6) lub załoga (6–11 plus 1 ogromna mrówka żołnierz)

pojedynczo lub banda (2–4)

mrowisko (1 plus 10–100 robotnic i 5–20 żołnierzy)

Skala Wyzwania:

1

2

2

Skarb:

żaden

żaden

1/10 monet; 50% dóbr; 50% przedmiotów

Rozwój:

3–4 KW (średni); 5–6 KW (duży)

3–4 KW (średni); 5–6 KW (duży)

5–6 KW (duży); 7–8 KW (wielki)

Dostosowanie poziomu:

 

Ogromne mrówki to robactwo o niezwykłej wytrzymałości, doskonale dostosowujące się do różnych warunków. Żołnierze i robotnice mają około 1,8 metra długości, królowe zaś mogą osiągać długość nawet 2,7 metra.

Doskonalsze łapanie (zw): ogromna mrówka, aby użyć tej zdolności, musi wpierw trafić atakiem ugryzieniem. Jeżeli żołnierz zwycięży w teście zwarcia, doprowadza do trzymania i ma prawo próbować użądlić.

Kwasowe żądło (zw): z odwłoku żołnierza wyrasta żądło, połączone z gruczołem wytwarzającym kwas. Jeśli tej ogromnej mrówce uda się złapać przeciwnika, w każdej rundzie może próbować żądlić (premia do ataku +3). Użądleniem zadaje 1k4+1 obrażeń kłutych i 1k4 obrażenia od kwasu.

Umiejętności: * ogromna mrówka otrzymuje premię rasową +4 do testów Sztuki przetrwania wykonywanych w związku z tropieniem przy użyciu węchu, a posiada także premię rasową +8 do testów Wspinaczki. Zawsze ma prawo wziąć 10 w testach tejże umiejętności, nawet jeśli coś ją rozprasza lub jej zagraża.

Osa, ogromna

 

Duże robactwo

Kostka Wytrzymałości:

5k8+10 (32 pw)

Inicjatywa:

+1

Szybkość:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin