Dziennik praktyk pedagogicznych
Lp.
Data
Godzina
Cele i zadania
Praktyczne działania
Podpis opiekuna praktyk
1.
14.09.
2009r.
900 - 1300
Zapoznanie się z pracą i dokumentacją pedagoga szkolnego.
Zapoznanie się ze strukturą i czynnościami pedagoga szkolnego w związku z prowadzeniem Dziennika Pracy Pedagoga Szkolnego.
Przeczytanie i omówienie zadań pedagoga szkolnego w zakresie:
ü zadań ogólnowychowawczych;
ü profilaktyki wychowawczej
ü indywidualnej opieki pedagogicznej;
ü pomocy materialnej uczniom;
Omówienie zakresu oddziaływań pedagoga szkolnego.
Przeczytanie i omówienie planu pracy pedagoga szkolnego na rok szkolny 2009 / 2010.
Przejrzenie i omówienie zasad prowadzenia Dziennika Pracy Pedagoga Szkolnego.
2.
15.09.
2009 r.
900 – 1300
Zapoznanie się z dokumentacja szkoły.
Przeczytanie i omówienie:
ü Planu Pracy Szkoły Podstawowej nr. 2 w Ustce;
ü Organizacją pracy szkoły: misją szkoły, zadaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i opiekuńczymi;
ü Programem wychowawczym realizowanym w szkole;
ü Wewnątrzszkolnym systemem oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów;
ü Statutem Szkoły Podstawowej nr.2 w Ustce.
3.
16.09.
Zapoznanie się ze programem profilaktycznym Szkoły Podstawowej nr. 2 Ustce.
Przeczytanie i omówienie Programu Profilaktycznego
„ Zadbaj o swoje bezpieczeństwo” – cztery bloki tematyczne:
ü bezpieczeństwo w codziennym życiu
ü promocja zdrowia
ü życie bez nałogów
ü zdrowie psychiczne.
4.
17.09.
1000- 1400
Zapoznanie się z dokumentacją związaną ze współpracą szkoły z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Słupsku.
Zapoznanie się z zakresem obowiązków pedagoga szkolnego w związku z współpracą z świetlicą szkolną.
Przeczytanie i omówienie przygotowanych przez PPP opinii w związku z niepowodzeniami i trudnościami szkolnymi uczniów szkoły.
Omówienie zakresu obowiązków pedagoga szkolnego. Udział w indywidualnych zajęciach z dziećmi w świetlicy szkolnej.
5.
18.09.
1000 -1300
Zapoznanie się z specyfiką i planem prowadzenia zajęć indywidualnych z dziećmi.
Zapoznanie się z praca i działalnością Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Zapoznanie się z metodami współpracy pedagoga szkolnego z uczniami szkoły.
Indywidualne zajęcia z dziećmi - usprawnianie funkcji wzrokowych- składanie całości obrazka z jego części, wyodrębnianie różnic miedzy obrazkami.
Zapoznanie się z opiniami uczniów z trudnościami w nauce i trudnościami wychowawczymi.
Udział w rozmowie pedagoga szkolnego z uczennica kl. VI dotyczącej niestosownego zachowania na lekcji j. angielskiego.
6.
21.09.
Zapoznanie się pracą kuratora w ramach wywiadów rozwodowych i o separację. Analiza akt rozwodowych pod kątem przygotowania się do wywiadu.
Zapoznanie się z aktami rozwodowymi w Sądzie
Okręgowym w ramach przygotowania do wywiadów.
7.
22.09.
Lile