Wesole_zabawy1.doc

(23 KB) Pobierz
Opracowała i przeprowadziła:

Opracowała i przeprowadziła:

mgr TERESA OMAŃSKA

nauczycielka oddziału przedszkolnego

w Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

w Godkowie

 

 

 

TEMAT: Wesołe zabawy z „leniwą ósemką” – wykorzystanie  elementów metody P. Dennisona - kinezjologii edukacyjnej.

 

CELE:

·        usprawnianie motoryki rąk,

·        doskonalenie koordynacji wzrokowo               - słuchowej,

·        orientacji przestrzennej,

·        pobudzenie twórczej ekspresji.

 

POMOCE: chusteczki dla każdego dziecka, patyczki, klocki, gruby sznurek, karty pracy indywidualnej, woda, kubeczki, plastelina, kredki, mazaki, itp

 

PRZEBIEG

1. przygotowanie do zajęć:

    - picie wody;

    - punkty na myślenie;

    - ruchy naprzemienne.

 

2. Zabawa do piosenki „Jedzie pociąg”

Dz. ustawiają się w pociąg, prawa ręka na lewym ramieniu kolegi, a lewą machają chusteczką przy swoim prawym uchu.

Następnie zmieniają kierunek i układ rąk.

 

3. Rozwiązanie zagadki:

     Co to za ósemka?

     Gdy ją kładziemy.

     Szybciej i łatwiej piszemy.   (leniwa ósemka)

 

4. Kreślenie leniwej ósemki

- chusteczką najpierw jedną, potem drugą ręką, obiema;

- innymi częściami ciała: nosem, ramionami, biodrami, dłońmi;

- słoń;

- w pozycji stojącej – rysowanie ósemki palcami stopy;

- w pozycji leżącej – nogami.

 

5. Praca indywidualna przy stolikach.

- energetyczne ziewanie;

- odnajdywanie na rysunkach leniwych ósemek i rysowanie po śladzie kolorowymi mazakami;

- ozdabianie narysowanych przedmiotów leniwymi ósemkami (szal, czapka),

- wpisywanie w leniwą ósemkę nowopoznanej literki lub cyfry.

 

6. Układanie leniwej ósemki (praca w grupach) z chusteczek, drutu, sznurka, różnych klocków, itp.

 

7. Praca przy stolikach - działalność plastyczna dzieci.

- pozycja Cooka: oddychanie brzuszkiem, energetyzator

- dzieci według swojego wyboru i z wybranych materiałów wykonują prace plastyczne:

   * ósemkowe rysunki – projektowanie rysunków z kilku ósemek,

   * czary mary – zamienianie ósemek na inne rysunki,

   * ozdabianie narysowanych ósemek – wykorzystanie różnych materiałów

 

8. Podsumowanie

- wystawa powstałych prac

- ocena zajęcia przez dzieci – zakreślenie odpowiedniej buzi,

- porządkowanie stolików.

 

9. Podziękowanie dzieciom za zgodną zabawę i pracę.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin