Szkoła sześciolatka - plan wynikowy_szkszes.pdf

(248 KB) Pobierz
163559131 UNPDF
Plan wynikowy
Szkoła sześciolatka
163559131.002.png
Przedstawiamy pañstwu propozycjê planu wynikowego nauczania dla dzieci 6 letnich. Opracowano go na podstawie
pozycji „Szko³a szeœciolatka” i programu wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole”. Podstawowym elementem
ka¿dego planu wynikowego s¹ wymagania programowe przedstawione w celach operacyjnych, czyli przewidywanych
umiejêtnoœci dzieci zdobytych podczas realizacji danego programu. Wymagania ponadpodstawowe wynikaj¹ z danych
celów operacyjnych, czyli oparte s¹ na umiejêtnoœciach i wiedzy okreœlonej grupy dzieci.
Wymagania programowe podstawowe i ponadpodstawowe zosta³y sformu³owane doœæ ogólnie i wymagaj¹ poprzez uszcze-
gó³owienie dostosowania do konkretnych warunków. Myœlê, ¿e ta propozycja bêdzie pomocna nauczycielom przy two-
rzeniu ich w³asnych planów wynikowych, które powinny byæ materia³em jednostkowym, oryginalnym i przypisanym
konkretnej grupie dzieci.
163559131.003.png
Wymagania programowe
Miesi¹c/
temat
tygodnia
Obszar
edukacyjny
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Uwagi
Temat dnia
Dziecko:
Dziecko:
IX / I
Jestem
w zerówce
To moja sala
Moje przedszkole
• rozpoznaje swój znaczek, znaj-
duje swoj¹ pó³kê
• rozpoznaje zapisane swoje
imiê
• dzieli rytmicznie (sylaby) swo-
je imiê i imiona innych dzieci
z grupy
• rozumie stosowanie znaczków
rozpoznawczych
• rozpoznaje zapis imion dzieci
z grupy
• potrafi podzieliæ ka¿de s³owo na
sylaby
Myœlê, mówiê, czy-
tam i przygotowu-
jê siê do pisania
Jak zachowujemy
siê w zerówce
Moje bezpieczeñ-
stwo i zdrowie
• zna zasady bezpieczeñstwa
w sali (przedszkolu) i poza ni¹
• przestrzega zasad bezpieczeñstwa
w sali (przedszkolu) i poza ni¹
Myœlê, mówiê, czy-
tam i przygotowu-
jê siê do pisania
• odpowiada na pytania
• wypowiada siê na ró¿ne tematy
Kontrakt grupowy
Moje przedszkole
• zna ustalone zasady funkcjo-
nowania w grupie:
– dzieli siê zabawkami
– uczestniczy w zabawach
– przestrzega zasady kolejnego
wypowiadania siê
– razem z innymi rozwi¹zuje
problemy
• przestrzega ustalonych zasad funk-
cjonowania w grupie
163559131.004.png
• nazywa znajduj¹ce siê w sali
k¹ciki zainteresowañ; poma-
ga w ich zagospodarowaniu
• rysuje postaæ ludzk¹ z uwzglêd-
nieniem proporcji cia³a
• zna k¹ciki zainteresowañ, rozu-
mie ich przeznaczenie
Ja i sztuka
• potrafi zilustrowaæ zdarzenie,
fragment utworu literackiego
Poznajemy szko³ê
(przedszkole)
Moje przedszkole
• nazywa znajduj¹ce siê w przed-
szkolu (szkole) pomieszczenia:
sale, szatnia, kancelaria, kuch-
nia, sala gimnastyczna
• zna numer przedszkola
• zna przeznaczenie poszczegól-
nych pomieszczeñ przedszkola,
i jego topografiê
• zna adres i numer przedszkola
Poznajê samego sie-
bie
• rozró¿nia czêœci swojego cia³a
• zna ogóln¹ budowê cia³a cz³o-
wieka
Moje pierwsze doœ-
wiadczenia z mate-
matyk¹
• wskazuje praw¹ i lew¹ stronê
swojego cia³a
• posiada dobrze rozwiniêt¹ orien-
tacjê przestrzenn¹
U¿ywam s³ów: pro-
szê, przepraszam,
dziêkujê, dzieñ do-
bry, do widzenia
Moje przedszkole
• stosuje s³owa grzecznoœciowe
w kontaktach z dzieæmi i do-
ros³ymi
• zna imiona dzieci w grupie
• odnosi siê z szacunkiem do innych
• zna imiona i nazwiska pracow-
ników przedszkola
• liczy w du¿ym zakresie
Moje pierwsze do-
œwiadczenia z ma-
tematyk¹
• ustala równolicznoœæ zbiorów
poprzez liczenie
IX / II
Droga do
zerówki
Czy bezpiecznie jest
bawiæ siê przy uli-
cy?
Myœlê, mówiê, czy-
tam i przygotowu-
jê siê do pisania
• wyodrêbnia zdania w wypo-
wiedzi
• posiada dobrze rozwiniêt¹ anali-
zê i syntezê s³uchow¹
4
163559131.005.png
Ja i technika
• odczytuje znaczenie kolorów
œwiate³ w sygnalizacji œwietlnej
• wie, do czego s³u¿¹ pasy, sy-
gnalizator
• zna zasady ruchu pieszego
• zna zagro¿enia wynikaj¹ce z uczest-
niczenia w ruchu drogowym
Na skrzy¿owaniu
Ja i sztuka
• s³ucha piosenki Fiacik
• s³ucha piosenek, a tak¿e utwo-
rów muzyki powa¿nej
• interpretuje ruchem, mimik¹ twa-
rzy tekst piosenki
• interpretuje ruchem tekst pio-
senki
Ja i technika
• zna zasady ruchu pieszego
• przestrzega zasad ruchu pieszego
Wyœcigi samocho-
dów
Myœlê, mówiê, czy-
tam i przygotowujê
siê do pisania
• ustala zwi¹zek przyczynowo-
-skutkowy w historyjce obraz-
kowej
• wyodrêbnia s³owa w zdaniach
• potrafi opowiedzieæ historyjkê
obrazkow¹
• potrafi dzieliæ s³owa na sylaby
Moje pierwsze do-
œwiadczenia z mate-
matyk¹
• pos³uguje siê liczebnikami
g³ównymi
• pos³uguje siê liczebnikami g³ów-
nymi i porz¹dkowymi
Poznajemy znaki dro-
gowe
Ja i technika
• odczytuje znaczenie niektó-
rych znaków drogowych
• sprawnie pos³uguje siê no-
¿yczkami
• zna znaki drogowe
Ja i sztuka
• potrafi wykonaæ pracê plastyczn¹
na ka¿dy temat
Myœlê, mówiê, czy-
tam i przygotowujê
siê do pisania
• dzieli s³owa na sylaby
• dokonuje analizy i syntezy s³u-
chowej podanych s³ów
5
163559131.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin