Amnezja
© Copyright by Andy Kirby 1992. Authorized translation from the English language edition published by Gower Publishing Company Limited
© Copyright for the Polish edition by Oficyna Ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 2002
Identyfikacja etykietek, których uczestnicy nie mogą zobaczyć.
Trening komunikacji werbalnej.
Przekazywanie informacji zwrotnej.
Kartki samoprzylepne.
Długopisy.
15 minut.
1. Rozdaj czyste kartki samoprzylepne. Poproś uczestników o napisanie na nich nazwiska znanej, nieżyjącej osoby.
2. Następnie poproś ich o przyklejenie swojej kartki na czole innej osoby tak, aby dana osoba nie mogła zobaczyć, co jest na niej napisane.
3. Wyjaśnij, że gracze cierpią na amnezję i nie pamiętają, kim są. Poproś, aby wszyscy wstali. Zadaniem uczestników jest ustalenie, kim są, wyłącznie poprzez zadawanie pytań, na które uzyskują odpowiedzi „tak” lub „nie”.
4. Przedyskutujcie, czy ćwiczenie było trudne oraz jak dużym utrudnieniem było to, że na pytania można było uzyskać tylko odpowiedź „tak” lub „nie”.
Jest to wariacja gry Etykietki (s. 79).
Streszczenie
Cele
Materiały
Czas trwania
Procedura
Uwagi
1. Zaproponuj, żeby uczestnicy reagowali na widok danej osoby tak, jakby rzeczywiście nią była (mogą reagować przesadnie).
2. Wykorzystaj nazwiska osób żyjących, osób fikcyjnych, osobowości telewizyjnych bądź innej kategorii osób, jaką zaproponują uczestnicy.
3. Wykorzystaj kartki samoprzylepne z wcześniej napisanymi nazwiskami.
4. Pomieszaj kartki i samemu ponaklejaj je poszczególnym graczom.
5. Użyj kartek samoprzylepnych określających nastroje i uczucia.
6. Pozwól uczestnikom zadawać pytania otwarte.
Modyfikacje
donhorses