Kurs Angielskiego.pdf

(409 KB) Pobierz
Lesson 1
Lesson 1
Introducing yourself – przedstawiamy się
Powitania
Hello, Hi - cześć
Good morning – dzień dobry
Good afternoon – dzień dobry (używane po godzinie 12)
Good evening – dobry wieczór
Pożegnania
Goodbye, bye – do widzenia, cześć
Goodnight – dobranoc
See you later – do zobaczenia później
Podczas pierwszego spotkania chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o naszym rozmówcy, dlatego
zadajemy mu serię pytań:
What is your name? – Jak się nazywasz?
Where do you come from? – Skąd pochodzisz?
Where do you live? – Gdzie mieszkasz?
What is your address? – Jaki jest twój adres?
Możemy również zapytać o wiek, o to jak się miewa:
How old are you? – Ile masz lat?
How old is he/she? – Ile lat ma on/ona?
How are you? – Jak się miewasz?
Często w rozmowie pada pytanie „How do you do?”(oznacza „jak się czujesz / miewasz”), na które
zawsze odpowiadamy tym samym pytaniem. Jest to pytanie grzecznościowe.
Przykładowy dialog podczas pierwszego spotkania:
A:. Hello! What is your name?
B: Angie Harman.
A: Where do you come from, Angie?
B: I come from Poland.
A: Where do you live in Poland?
B: I live in Cracow.
A: I’m pleased to meet you.
B: Me too.
Grammar
Subject Personal Pronouns
Zaimki osobowe
Subject Personal Pronouns to nic innego jak zaimki osobowe w mianowniku, używamy ich przed
czasownikiem w roli podmiotu i zamiast rzeczownika:
SUBJECT PERSONAL PRONOUNS
Singular = L. pojedyncza Plural = L. mnoga
Osoba 1
Osoba 2
Osoba 3
I ja
You ty
He on
She ona
It ono
We my
You wy
They oni, one
1
124285596.003.png 124285596.004.png
Przykład:
Angie is a student. (Gdzie Angie to podmiot)
She is a student. (Podmiot został zastąpiony przez zaimek “she”)
Nicolas is very nice. (Gdzie Nicolas to podmiot)
He is very nice. (Podmiot został zastąpiony przez zaimek “he”)
Takie same zasady obowiązują dla liczby mnogiej:
Kate and Diana are girls. (Gdzie Kate i Diana to podmiot)
They are girls. (Podmiot Kate i Diana został zastąpiony zaimkiem „they”)
Zapamiętaj!
* It jest używane w przypadku zwierząt i rzeczy.
Np. Cat is on the tree It is on the tree.
Jeśli wiemy, że zwierzę jest rodzaju męskiego lub żeńskiego, to używamy odpowiednio he lub she.
* I piszemy zawsze wielką literą.
Exercises:
1. Match – połącz.
Tim
They
Mr and Mrs Walter
He
A bird
She
A woman
It
Three books
It
John and I
We
A newspaper
They
2. Complete the blanks with I, he, she, it or they. Uzupełnij luki używając I, he, she, it lub they.
1. Kate: Where is Robert? Tina : ___He_____is in the kitchen
2. Paul: How are you, mum? Mum: …………. am OK.
3. Son: Where is the car? Father……………..is in the garage.
4. Jenny : Where are the girls? Tony: …………..are at the cinema.
3. Read and find all of personal pronouns. Przeczytaj zdania i znajdź wszystkie zaimki osobowe.
Np. I am Ania. I am 17 years old. I ’m from Poland
1. He is Tom. He is from USA. He is a car driver.
2. Maria and Kate are dancers. They are Italian. They are very pretty.
3. She is Joanna. She is a girl. She is from Poland.
4. It is a cat. It is very big.
2
124285596.005.png
Lesson 2
Introducing yourself, part 2 - przedstawiamy się, część 2
Oto przykładowa wypowiedź, ilustrująca przedstawienie się:
Hello,
My name is Angie and I’m 17 years old.
I come from Poland. I live in Cracow on 26 Gdańska Street.
I’m interested in: reading, writing letters, meeting my friends.
Translation – Tłumaczenie:
Cześć, nazywam się Angie i mam 17 lat.
Pochodzę z Polski. Mieszkam w Krakowie na ulicy Gdańskiej 26.
Interesuję się czytaniem, pisaniem listów i spotkaniami z przyjaciółmi.
A teraz coś nowego: Literowanie
Bardzo często, gdy się przedstawiamy, ludzie proszą nas, abyśmy przeliterowali swoje imię i nazwisko.
How do you spell „Kennett”?
lub
Can you spell it? – oba zdania znaczą to samo, czyli prośbę o przeliterowanie.
Aby przeliterować jakiś wyraz, konieczna jest dobra znajomość wymowy angielskiego alfabetu,
jednakże, jeżeli tak jak w przypadku słówka powyżej, litery są podwojone, nie mówimy [kej-i-en-en-i-ti-
ti] jest to zapis fonetyczny, czyli tak jak wymawiamy.
Prawidłowo przeliterowane słówko powinno wyglądać tak:
[kej-i-dabel en-i-dabel ti] zapis słówka ‘dabel’, czyli podwójny to double
Alphabet – alfabet oraz wymowa
A /ej/
B / bi/
C /si/
D /di/
E / i /
F /ef/
G /dżi/
H /ejcz /
I / aj/
J /dżej/
K /kej/
L /el/
M /em/
N /en/
O /oł/
P /pi/
Q /kiu/
R /ar/
3
124285596.006.png
S /es/
T /ti/
U /ju/
V /wi/
W /dabliju/
X / eks/
Y /łaj/
Z /zi/
Grammar
Czasownik „to be”, czyli „być”:
Affirmative-twierdzenie
Negative –przeczenie
Question- pytanie
Long form
(długa forma)
Short form
(krótka forma)
Long form
Short form
I am
You are
He is
She is
It is
We are
You are
They are
I’ m
You’ re
He’ s
She’ s
It’ s
We’ re
You’ re
They’ re
I am not
You are not
He is not
She is not
It is not
We are not
You are not
They are not
I’ m not
You aren’t
He isn’t
She isn’t
It isn’t
We aren’t
You aren’t
They aren’t
Am I?
Are you?
Is he?
Is she?
Is it?
Are we?
Are you?
Are they?
Zdanie przeczące, czyli negatvie, tworzymy dodając do czasownika “to be” przeczenie „not” zaraz po
czasowniku.
Np.
We are very happy. We are not very happy. We aren’t very happy.
Zdanie pytające ułożymy poprzez inwersję, czyli zamianę podmiotu i orzeczenia (czasownika) miejscami.
Np. You are a pretty girl. Are you a pretty girl?
W tym przykładzie czasownik w formie „are” przestawiony został przed podmiot „you ”.
Exercises:
1. Complete the blanks with am, is or are .
Uzupełnij luki używając am, is albo are .
1. This is my sister and this is me. We…are…siblings
2. John ……..a car driver.
3. It…….a cat.
4. I……..Angie.
5. Andrew…..a football player.
2. Read about Angie and then write about yourself.
Przeczytaj o Angie i napisz podobną historyjkę.
Angie is very nice young woman.
Angie jest bardzo miłą młodą kobietą.
She works as a shop assistant.
Pracuje jako sprzedawczyni.
She is 21 years old.
Ma 21 lat.
She is tall and very pretty.
Jest wysoka i bardzo ładna.
4
She is from Poland.
Pochodzi z Polski.
124285596.001.png 124285596.002.png
She is very happy.
Jest bardzo szczęśliwa.
3. Complete the sentences with the short or long form.
a) He’s Indiana Jones = He…..Indiana Jones
b) I am from England = I……from England
c) My name is Angie = My name…..Angie
d) What’s that = What…..that?
e) Where is the car = Where…..the car?
f) We are good friends = We….good friends.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin