cztery_pory_roku_kryteria.pdf

(196 KB) Pobierz
Microsoft Word - Klucz do zada. zamkni.tych .doc
Klucz do zadań zamkniętych
Cztery pory roku
za każdą poprawną odpowiedź 1 pkt
Numer
zadania
Odpowiedź
1
C
2
B
3
B
4
D
5
A
6
C
7
D
8
B
9
C
10
A
11
D
12
A
13
D
14
B
15
C
16
D
17
A
18
B
19
C
20
D
1122815.008.png
Warszawa, 03.10.01r.
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH
Numer
zadania
Numer
kryterium
Kryteria
Liczba
punktw
Numer
standardu
Uczeń:
Przedstawia metodę prowadzącą do obliczenia
masy dżemu w ośmiu słoikach (lub masy użytych
truskawek).
I
0 Î 1
3.8
Wykorzystuje stałą zależność między masą użytych
truskawek a masą otrzymanego dżemu.
II
0 Î 1
5.5
Poprawnie oblicza masę dżemu w ośmiu
słoikach (2000g względnie 2 kg).
0 Î1
Poprawnie wyznacza masę truskawek
(4 kg).
III
0 - 2
5.3
Uwaga:
Jeżeli uczeń poprawnie obliczył masę
truskawek, pomijając obliczenia dotyczące
masy dżemu, to otrzymuje 2 p.
0 Î1
21
Poprawnie zamienia gramy na kilogramy.
IV
0 Î 1
5.3
Uwaga:
1. Za każde poprawne rozwiązanie zadania uczeń otrzymuje pełną liczbę punktw.
2. Jeżeli uczeń popełnił błąd rachunkowy lub błąd przy zamianie jednostek, to dalszą
część rozwiązania sprawdzamy z uwzględnieniem tego błędu (konsekwencja
błędu).
3. W przypadku zastosowania nieprawidłowej metody do rozwiązania części zadania
nie przyznajemy punktu za poprawność rachunkową tej części.
4. Nie przyznajemy punktw, jeżeli uczeń udziela tylko odpowiedzi.
22
I
Poprawnie podaje co najmniej trzy nazwy
kierunkw wiatru (płnocny, płnocno Î wschodni,
wschodni, południowy).
Uwaga :
Dopuszczamy rżne formy zapisu .
0 - 1
1.3
I
Wybiera książkę popularnonaukową (może
wskazać tytuł lub rodzaj tekstu).
Uwaga, punkt należy przyznać rwnież wtedy, gdy
uczeń napisze, że nie wybierze baśni.
0 - 1
4.2
Logicznie uzasadnia wybr książki
popularnonaukowej.
Uwaga, punkt przyznajemy rwnież wtedy, gdy
uczeń napisze, że baśń nie jest wiarygodnym
źrdłem informacji.
23
II
0 - 1
3.4
Pisze krtki, spjny tekst (minimum dwa zdania).
Uwaga, punkt przyznajemy rwnież wtedy, gdy
uczeń posłuży się jednym zdaniem złożonym.
III
0 - 1
2.3
24
I
Wyraźnie wyrżnia punkty o wspłrzędnych
- 5 i 2.
0 - 1
2.4
1122815.009.png 1122815.010.png 1122815.011.png 1122815.001.png
Przedstawienie ulubionej pory roku Î 1 punkt.
I
Wypowiedź rozwinięta, zawierająca określenia
charakterystycznych cech wybranej pory roku (np.
krajobraz, zmiany w przyrodzie, atmosfera,
nastrj, ulubione zajęcia itp.) Î 1 punkt.
0 Î 2
2.1
Wyjaśnienie, dlaczego lubi wybraną porę roku
(wprost lub pośrednio np. poprzez uczuciowe
zabarwienie opisu).
II
0 Î 1
2.1
III
Wypowiedź jest spjna.
0 Î 1
2.3
IV
Wypowiedź jest komunikatywna Î 1 punkt.
0 Î 2
2.3
Słownictwo bogate, zrżnicowane Î 1 punkt.
25
V
Przestrzeganie norm językowych.
(dopuszcza się 3 błędy)
0 Î 1
2.3
Przestrzeganie norm ortograficznych w zakresie
pisowni -u, ż-rz, h-ch, wielkiej i małej litery.
VI
brak błędw Î 2 punkty
0 Î 2
2.3
1-2 błędy Î 1 punkt
VII
Przestrzeganie norm interpunkcyjnych.
Poprawne użycie kropki i przecinka w zdaniach
pojedynczych i w zdaniach złożonych o prostej
konstrukcji.
Dopuszcza się 3 błędy.
0 Î 1
2.3
Uwaga, nie przyznajemy punktw za kryteria V, VI, VII, jeśli tekst liczy mniej niż
40 wyrazw.
1122815.002.png
Warszawa, 03.10.01r.
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH
dla uczniw ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Numer
zadania
Numer
kryterium
Kryteria
Uczeń:
Liczba
punktw
Numer
standardu
Przedstawia metodę prowadzącą do oblicze-
nia masy dżemu w ośmiu słoikach (lub masy
użytych truskawek).
I
0 Î 1
3.8
II
Wykorzystuje stałą zależność między masą
użytych truskawek a masą otrzymanego dże-
mu.
0 Î 1
5.5
Poprawnie oblicza masę dżemu w
ośmiu słoikach (2000g względnie
2 kg).
0 Î1
Poprawnie wyznacza masę truska-
wek (4 kg).
III
0 Î1
0 - 2
5.3
21
Uwaga:
Jeżeli uczeń poprawnie obliczył masę truska-
wek pomijając, obliczenia dotyczące masy
dżemu, to otrzymuje 2 p.
IV
Poprawnie zamienia gramy na kilogramy.
0 Î 1
5.3
Uwaga:
1. Za każde poprawne rozwiązanie zadania uczeń otrzymuje pełną liczbę punktw.
2. Jeżeli uczeń popełnił błąd rachunkowy, lub błąd przy zamianie jednostek to dal-
szą część rozwiązania sprawdzamy z uwzględnieniem tego błędu (konsekwencja
błędu).
3. W przypadku zastosowania nieprawidłowej metody do rozwiązania części zada-
nia nie przyznajemy punktu za poprawność rachunkową tej części.
4. Nie przyznajemy punktw, jeżeli uczeń udziela tylko odpowiedzi.
22
I
Poprawnie podaje co najmniej trzy nazwy kie-
runkw wiatru (płnocny, płnocno Î wschod-
ni, wschodni, południowy).
Uwaga :
Dopuszczamy rżne formy zapisu .
0 Î 1
1.3
I
Wybiera książkę popularnonaukową (może
wskazywać tytuł lub rodzaj tekstu).
Uwaga, punkty należy przyznać rwnież wte-
dy, gdy uczeń napisze, że nie wybierze baśni.
0 - 1
4.2
Logicznie uzasadnia wybr książki popularno-
naukowej.
Uwaga, punkt przyznajemy rwnież wtedy,
gdy uczeń napisze, że baśń nie jest wiarygod-
nym źrdłem informacji.
23
II
0 - 1
3.4
III
Pisze krtki, spjny tekst (minimum dwa zda-
nia).
Uwaga, punkt przyznajemy rwnież wtedy,
gdy uczeń posłuży się jednym zdaniem złożo-
nym.
0 - 1
2.3
1122815.003.png 1122815.004.png 1122815.005.png 1122815.006.png
24
I
Wyraźnie wyrżnia punkty o wspłrzędnych
- 5 i 2.
0 - 1
2.4
Przedstawienie ulubionej pory roku Î 1 punkt.
I
Wypowiedź rozwinięta, zawierająca określenia
charakterystycznych cech wybranej pory roku
(np. krajobraz, zmiany w przyrodzie, atmosfe-
ra, nastrj, ulubione zajęcia itp.) Î 1 punkt.
0 Î 2
2.1
Wyjaśnienie, dlaczego lubi wybraną porę roku
(wprost lub pośrednio np. poprzez uczuciowe
zabarwienie opisu).
II
0 Î 1
2.1
III
Wypowiedź jest spjna.
0 Î 1
2.3
Wypowiedź jest komunikatywna Î 1 punkt.
25
IV
0 Î 2
2.3
Słownictwo bogate, zrżnicowane Î 1 punkt.
Przestrzeganie norm językowych.
(dopuszcza się 3 błędy)
V
0 Î 1
2.3
Błędy językowe nie zakłcają rozumienia tek-
stu Î 2 punkty.
VI
0 Î 2
2.3
Błędy językowe nieznacznie zakłcają rozu-
mienia tekstu Î 1 punkt.
VII
Zamyka myśli w obrębie zdania (nie występuje
potok składniowy).
0 Î 1
2.3
1122815.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin