ksiązka moim przyjacielem.doc

(45 KB) Pobierz
Temat

 

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności zdobywane

przez dzieci

Cel obserwacji

dzieci-diagnoza

Uwagi

Książka moim przyjacielem

Obszar 2.2

Obszar 3.1

Obszar 4.2

Obszar 5.4

Obszar 6.2

Obszar 7.1

Obszar 8.1

Obszar 9.2

Obszar 10.1

Obszar 13.1

Obszar 14.1

Obszar 15.1

 

Poniedziałek

21.06.10r

 

1. „Jak powstaje książka” – historyjka obrazkowa

2 „Kartka” – ćwiczenia oddechowe

3. „Skok do koła”- zabawy z obręczami w ogrodzie przedszkolnym

4. „Drukarnia” – zabawa konstrukcyjno - matematyczna

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową według kolejności

- potrafi wykonać skok obunóż

- potrafi znieść budowle z klocków

- potrafi przeliczać w zakresie 8

- potrafi bezpiecznie poruszać się na drodze

- potrafi rozróżnić błędne liczenie od poprawnego

- potrafi uważnie słuchać

- potrafi wypowiadać zdaniami złożonymi

- potrafi pokonać tor przeszkód w parch

- potrafi dzielić wyrazy na sylaby

- potrafi  prawidłowo trzymać kredkę

- potrafi wypowiadać się na temat obejrzanego przedstawienia

- potrafi pokonać odcinek trasy i podać pałeczkę kolejnemu zawodnikowi

 

Umiejętność nakrywania do stołu

 

Umiejętność porządkowania miejsca pracy

 

Wtorek

22.06.10r

1. „Biblioteka” – wycieczka edukacyjna

2. „ Bieg w parach” – zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.

3. „Biblioteka, podręcznik, encyklopedia, słownik, bajka” – wyklaskiwanie i przeliczanie sylab

4. „W bibliotece” – praca plastyczna

 

 

 

 

Środa       

23.06.10r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. „Troski książki” – teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza

2. „Sztafeta” – gry i zabawy sportowe w ogrodzie przedszkolnym

3. „Nasze zbiory” – segregowanie książek

4. „Naprawiamy książki” – praca użyteczna, zabawa matematyczna

- potrafi segregować przedmioty według polecenia nauczyciela

- potrafi wykonać ćwiczenia ruchowe wg. poleceń nauczyciela

- potrafi nakryć do stołu

- potrafi dopasować przedmiot do odpowiedniego obrazka

- potrafi odtworzyć układ taneczny

- potrafi poprawnie posługiwać się nożyczkami

- potrafi wykonać  ćwiczenia gimnastyczne po ósemce

- potrafi śpiewać piosenkę

- potrafi wskazać prawą i lewą stronę książki

 

 

Czwartek

24.06.10r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. „Książki, książki” – śpiewanie piosenki

2. „Klej” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. Wlaźnik nr 3

3. „Kto to zgubił?” – zabawa dydaktyczna, dopasowywanie rekwizytów do bajek

4. „Zakładka” –  praca plastyczna, zabawa matematyczna

Piątek

25.06.10r

 

.

 

 

 

 

 

1. „Z ksiązką na wakacje” – inscenizacja opowiadania nauczyciela

2. „Leniwa ósemka” – ćw. gimnastyczne

3. Czytanie książek przyniesionych do przedszkola

4. „Nasza bajka” – praca plastyczna w grupach

Zatwierdzam:

 

 

 

 

 

 

 

 

Troski książki

Dzień dobry dzieci - biblioteki jestem królową
I na to daje wam moje słowo.
Lecz moja szata stara i brudna,
bo królowanie - to jest rzecz trudna.


Dzieci w ogóle mnie już nie lubią -
zginają, plamią, niszczą, i gubią.
W każdym tygodniu przeżywam męki,
dzieci mnie biorą, żeby mnie dręczyć.


W ten poniedziałek zabrał mnie Bartek
już po południu wyrwał pięć kartek.
We wtorek Krysia, tak mnie czytała,
że aż mnie masłem wysmarowała.
Do wody Julek mnie wrzucił w środę,
tak, że straciłam całą urodę.

We czwartek Ola coś malowała
I czarną farbką mnie pochlapała.
W piątek na basen mnie wzięła Marta
I teraz jestem cała podarta.

Tak mi upływa życie dzień po dniu.
Nie wiem, co będzie w przyszłym tygodniu?
Ciągle powtarzam dzieciom życzenia,
Lecz z roku na rok nic się nie zmienia.

Doszło do tego wyznam wam szczerze
W przyjaźń dziecięcą już prawie nie wierzę.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin