Temat kompleksowy
Podstawa programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności zdobywane przez dzieci
Cel obserwacji dzieci-diagnoza
Uwagi
Muminki przygotowują wielkanocny wystrój sali
Obszar 5.4
Obszar 14.3
Obszar 6.2
Obszar 7.1, 7.2
Obszar 13.3
Obszar 8.3, 8.1
Obszar 9.3
Obszar 2.5
Obszar 13.2,
Obszar 3.3
Poniedziałek
22.03.10r.
1.”Historia żółtego kurczątka”B.Machoń – inscenizacja opowiadania, teatrzyk kukiełek
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3 wg Wlaźnik
3. „Kurczaki” – praca plastyczna
4. „Idą sobie kurczaki” – zabawa matematyczna, utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5
- potrafi wypowiedzieć się na temat obejrzanego przedstawienia
- potrafi dodawać w zakresie 5, układać przedmioty od najmniejszego do największego
- potrafi zagrać krótki fragment piosenki na wybranym instrumencie
- potrafi maszerować po kole z woreczkiem na głowie
- potrafi rytmicznie podawać pisanki po kole
- potrafi poprawnie wykonać układ taneczny
- potrafi rysować po śladzie
- potrafi zaśpiewać piosenkę
- potrafi złożyć z kół orgiami kurczaka
- potrafi przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas spaceru
- potrafi rytmicznie kreślić pętle i kreski
Umiejętność stosowania liczebników porządkowych w zakresie 5
Umiejętność zaprezentowania się przed publicznością, wykonania układu tanecznego, zaśpiewanie piosenek podczas występu
Wtorek
23.03.10r.
1.”Pisanka” – ćwiczenia gimnastyczne - po kształcie owalu
2.”Wielkanoc z Pinokio” – próba generalna spektaklu wielkanocnego w Dąbrówce
3. „Kolorowe pisanki” – zabawa matematyczna , ćw. w dodawaniu, układaniu jajek od największego do najmniejszego
Środa
24.03.10r.
1. „Pisanki, pisanki, jajka malowana” – śpiewanie piosenki, improwizacja instrumentalna piosenki
2. „Jajko na głowie” – ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami wg własnego pomysłu
3.”Malowanki” – praca plastyczna, malowanie na styropianie
4.”Malowane jaja”- przeliczanie w zakresie 7
Czwartek
25.03.10r.
1. Warsztaty muzyczno – teatralne.
2.”Tańczące pisanki” – rytmiczne podawanie pisanek po kole, ćw. w orientacji przestrzennej.
3.”Kurczaki” – karta praca, ćw. w rysowaniu po śladzie
4.”Taniec kurcząt w skorupkach” – improwizacja ruchowa muzyki klasycznej
5. „Wielkanoc z Pinokio” – spektakl wielkanocny z u działem dzieci w Dąbrówce
Piątek
26.03.10r.
1. Warsztaty plastyczne.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg K. Wlaźnik.
3.”Wielkanocny obraz” – zabawa dydaktyczna, rytmiczne ćwiczenia grafomotoryczne (kreska, pętelka) i ćw. w zakolorowywaniu, ćw. w naprzemiennym rysowaniu kresek pionowych, ćw. w komponowaniu kurczaka z kół, ćw w mówieniu na temat powstałego obrazka
4.”Kury na grzędy” – zabawa matematyczno- ruchowa, ćw. w przeliczaniu, w reagowaniu na sygnał słowny
Zatwierdzam:
1.Opowiadanie nauczycielki pt.,,Historia żółtego kurczątka”( aut.B.Machoń) ilustrowanego teatrzykiem sylwet.Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą- kurą i tatą-kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie- kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo.Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesna wiosna, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie maja już dla niego tyle czasu.-Pii,pii ... pobaw się ze mną, mamo- prosiło-Ko,ko,ko –gdakała kura, nie mama dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko,ko,ko Wielkanoc już blisko! pobaw się samo Maleństwo.I kura poszła znosić jajka.Kurczątko pobiegło do taty koguta.-pi,pi ... Nudzi mi się ... Pobaw się ze mną tatusiu! -Kukuryku ! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie –kukuryku!Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo ? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...- Pi,pii... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?- Jak to, bee...nie wiesz? No to posłuchaj:- Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat- Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki- Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki- Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka.Aha ! Pi, pii teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pii Do widzenia baranku !
Mamla