4-latki, czerwiec.doc

(31 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na miesiąc marzec –

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na miesiąc czerwiec –

4 latki

 

 

I TEMAT: „SUPER WIEWIÓRKA PRZYJACIÓŁKA OLI I KUBY” – realizacja programu PCK

 

1.      Idzie Ola do przedszkola – przedstawienie podstawowych zasad ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa na drodze. (temat nr 3).

2.      Ola mała kuchareczka –  niebezpieczeństwa czyhające w kuchni. (temat nr 13).

3.      Ola i jej przyjaciele – nauka tolerancji wobec ludzi innych ras, narodowości, przekonań, wyznań itp. (temat nr 15).

4.      Ola Europejczyk – przygotowanie dzieci do integracji europejskiej. (temat nr 16).

5.      Zakończenie i podsumowanie spotkań - gra planszowa sprawdzająca zdobyte przez dzieci wiadomości. (temat nr 17).

 

II TEMAT: „MOJE ULUBIONE KSIĄŻECZKI”

 

  1. Spacery w najbliższej okolicy. Oglądanie ekspozycji w księgarni, sposobu ułożenia książek, ich rodzajów (dla dzieci i dorosłych), porównywanie z pozycjami wyeksponowanymi we własnym kąciku książki.
  2. Oglądanie pozycji wyeksponowanych w kąciku książki. Wyróżnianie na ilustracjach znanych osób i nazywanie wykonywanych przez nich czynności.
  3. Prace użyteczne „Naprawiamy książki”. Towarzyszenie i pomaganie nauczycielce podczas naprawiania książek, zakładania okładek.
  4. Rozmowa w małych zespołach „Jaką książkę przyniosłem do przedszkola?”. Wypowiadanie się na temat książek przyniesionych z domu, mówienie o ulubionych bohaterach. Nabywanie zwyczaju kolejnego wypowiadania się podczas rozmów w zespole.
  5. Rozmowa połączona za obserwacją „Jak powstaje książka” – przy obrazach. Zapoznanie z głównymi etapami powstawania książki oraz ludźmi wykonującymi te prace np. pisarz, grafik, drukarz, wydawca.
  6. Słuchanie wiersza I. Salach „Moje książki”. Ukazanie sposobu zdobywania nowych wiadomości z książek, miłego spędzania czasu wolnego na oglądaniu książek.
  7. Teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania I Salach „Zniszczona książka”. Ukazanie niewłaściwego sposobu korzystania z książek np. jedzenie podczas oglądania, zaginanie rogów kartek, pisanie po książce.
  8. Zgaduj zgadula „Jaka to bajka?”. Rozpoznawanie znanych bajek na podstawie opisu słownego postaci oraz w oparciu o ilustracje. Uważne słuchanie objaśnień nauczycielki.
  9. Zabawa gramatyczna „Moja ulubiona książka”. Poprawne stosowanie form fleksyjnych w przymiotnikach, określanie cech za pomocą przymiotników. Różnicowanie modulacji głosu przy zdaniach wykrzyknikowych i oznajmujących.
  10. Układanka obrazkowa „Czy znasz tę postać?”. Składanie obrazka z części, próby odtworzenia całości. Rozpoznawanie oglądanych postaci. Wypowiadanie się na temat oglądanych ilustracji.
  11. Słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę z książek przyniesionych przez dzieci do przedszkola. Poznawanie ulubionych książek kolegów, słuchanie czytanych tekstów.
  12. Ćwiczenie oddechowe „Kartka”. Odwracanie kartek w książce przy pomocy dmuchania – rozwijanie pojemności płuc. Słuchanie poleceń nauczycielki.
  13. Zabawa „Półki z książkami”. Zapoznanie z liczebnikiem porządkowym „czwarty”.
  14. Zabawa „Prezenty”. Próba podziału zbioru czteroelementowego na podzbiory rozłączne i ponowne ich łączenie w toku opowiadania nauczycielki. Budzenie wiary we własne możliwości.
  15. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem piasku na temat dowolny. Zapoznanie z właściwościami wilgotnego piasku, próby formowania babek przy użyciu wiaderek, łopatek i foremek.
  16. Naklejanie gotowych elementów na tekturę na temat „Zakładka”.  Ozdobienie zakładki wzorem wymyślonym samodzielnie. Estetyczne wykonanie pracy.
  17. Układanie tworzywa przyrodniczego na temat dowolny. Łączenie kilku elementów w całość. Próby nazywania prac wykonanych np. z kamyków, gałązek, liści itp.
  18. Wycinanie nożyczkami z użyciem kolorowych gazet na temat dowolny. Próby ułożenia kompozycji w elementów wyciętych z gazety, nazywanie swoich prac. Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.
  19. Słuchanie piosenki „Kolorowa książka”. Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki. Wykorzystanie różnego ułożenia rąk przy klaskaniu jako reakcji na zmianę rejestru (wiolin – nad głową, bas – o podłogę, rejestry średnie – przed sobą).
  20. Słuchanie zjawisk akustycznych – spostrzeganie słuchem odległości. Próby określania odległości dźwięku w zabawie „Instrumenty” – ćwiczenie słuchu.
  21. Zabawa ilustracyjna do piosenki „Kolorowa książka”. Odzwierciedlanie ruchem rytmu i melodii piosenki – rozwijanie pomysłowości. Odróżnianie i określanie tempa: szybko, wolno, średnio szybko.
  22. Zestaw zabaw ruchowych nr 19 według I. Salach Plany miesięczne ..., s. 106 - 107.
...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin