6-latki, luty.doc

(124 KB) Pobierz
LUTY– 6-latki

LUTY– 6-latki

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

1.     Zapoznanie dzieci z życiem na Dalekiej Północy.

2.     Poznanie nazwy aktualnego miesiąca.

3.     Ocenianie postępowania swojego i kolegów w różnych sytuacjach w życiu codziennym. Uświadomienie dzieciom konsekwencji wynikających np. z negatywnego postępowania.

4.     Wyrabianie samodzielności w zakresie: samodzielnego ubierania się i rozbierania, wieszania okrycia na wyznaczonym miejscu, dokładne wycieranie butów i właściwe ustawienie ich w półce, dobierania ubrania w zależności od pogody i temperatury.

5.     Utrwalenie nawyków kulturalnego zachowania się przy jedzeniu i wpajanie zasad racjonalnego odżywiania się.

 

 

 

 

 

 

 

I. Temat kompleksowy: LODOWE KRAINY

1. Dziecko potrafi słuchać dłuższy tekst „Odarpi sym Egigwy”.

2. Dziecko układa proste  wyrazy z pamięci

 

Treści programowe

Temat, działania edukacyjne, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej

Środki dydaktyczne,           literatura

1.Wykonanie wspólnie z dziećmi tablicy tematycznej „Lodowa kraina”

2.Doskonalenie sprawności manualnych.

  1. Zapoznanie z literą f drukowaną i pisaną.
  2. Czytanie tekstu „Pingwiny” -czytanka 6-latka s.25

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 22

 

Zabawy ruchowe w sali i na powietrzu

 

 

 

 

 

 

 

  1. „Jak wygląda lodowa kraina”słuchanie opowiadania wg utworu A. Cz. Centkiewiczów; dziecko, poznaje najzimniejsze miejsca na ziemi (biegun północny i południowy), potrafi odczytać informacje z legendy – kolor biały, wie, jak wygląda życie na Dalekiej Północy, zna mieszkańców i zwierzęta Dalekiej Północy, potrafi czytać wyrazy: Arktyka, Antarktyda, Grenlandia.
  2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 12

Tablica tematyczna, opowiadanie scen. s. 132 , wyrazy do globalnego czytania, globus

 

 

  1. „W krainie pingwinów”  - słuchanie historii o ptakach-nielotach, fragment wypowiedzi podróżnika, Durrell; dziecko wie, kto to jest podróżnik, polarnik.; wie, co znaczy ptak nielot, czym się odżywia, gdzie żyje, potrafi wypowiedzieć się na określony temat

4.      „Pingwin” – osłuchanie z piosenką; rozwijanie poczucia tempa; ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne;  dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę jednocześnie wykonując określone zdanie, rozróżnia kierunki; zabawa ćwicząca mowę z tekstem H.  Łochockiej „Niepotrzebny domek” – dziecko powtarza za nauczycielem poszczególne wersy (zbitki spółgłoskowe)

Opowiadanie - „Razem odkrywamy świat cz. 2, s. 12”, Ja i litery cz. 2 s. 43, 

 

Płyta, wiersz – „Razem odkrywamy świat cz. 2, s. 13”, Moje 6-lat cz.5,6 s. 82

  1. Rytmika
  2. „Zwierzęta żyjące w zimnych krajach” –   zapoznanie z wyglądem i nazwami innych zwierząt, dziecko potrafi złożyć pocięte obrazki  w całość, wyszukać nazwę zwierzęcia,  wykleja metodą wydzieranki kontury zwierząt; rozwija drobne ruchy palców

 

Pocięte obrazki zwierząt, nazwy, dla każdego dziecka kontur zwierzęcia, klej

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr  12.

 

  1. „Eskimosi łowią ryby” –  zapoznanie dzieci z magnesem i jego działaniem; dziecko wie, co to jest magnes, wie, jakie przedmioty przyciąga, potrafi odczytać wyrazy napisane na rybkach, umie przeliczyć rybki i porównać ich ilość w obręczach

 

 

Magnesy, różne przedmioty, rybki z napisami, obręcze, wędka

  1. Foka”-  zapoznanie dzieci z foką zwierzęciem zamieszkującym zimny klimat z wykorzystaniem materiałów przyniesionych przez dzieci z domów; dziecko wie, że może szukać wiadomości w różnych środkach przekazu; dziecko zna literę F  i f; dokonuje analizy słuchowej, tworzy wyrazy, nazwy zwierząt; odgaduje zagadki.

 

  1. „Igloo – zimowy dom Eskimosów” -   zapoznanie dzieci z materiałem, z którego budują swoje zimowe domy; wiedzą w jakich domach żyją Eskimosi zimą i latem; dziecko wykonuje igloo.

 

Ilustracje, wycinki z gazet, z Internetu z wiadomościami o fokach,, książki, encyklopedie, litery F, f, napisy, obrazki do napisów, Ja i litery cz. 2 s. 42, 



ilustracje, pojemniki po jogurtach, biały papier, klej

II. Temat kompleksowy: BAWIMY SIĘ W SKLEP

1. Dziecko potrafi czytać tekst „W sklepie sportowym”.

2. Dziecko potrafi wymienić różne rodzaje sklepów, dopasować towar do sklepu

 

Treści programowe

Temat, działania edukacyjne, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej

Środki dydaktyczne,           literatura

1. Wycieczka po osiedlu, szukanie i nazywanie sklepów, czytanie neonów, i napisów w sklepach

2.Doskonalenie sprawności manualnych – ćwiczenia grafomotoryczne.

3. Odpowiedzialne wykonywanie dyżurów, wyrażanie uznania, nagradzanie.

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 23

 

Zabawy ruchowe w sali i na powietrzu

 

 

 

 

 

 

 

  1. „Nasze zakupy”rozmowa z dziećmi o robieniu zakupów w sklepie; potrafi nazwać różne towary, wie, gdzie robi się zakupy, potrafi czytać tekst „W sklepie sportowym” ze zrozumieniem; wykonuje ilustracje do zdania
  2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 12

Ilustracje sklepów, różne artykuły, czytanka 6-latka s.20, zdanie dla każdego dziecka

 

 

  1. „Skąd się bierze chleb?”  - rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej; dziecko poznaje historię powstania chleba; potrafi wyjaśnić, co to jest pieczywo, układa pod obrazkami podpisy odnoszące się do ich treści.

4.      „Tworzymy układ taneczny - polka”–  improwizacje taneczne, dziecko jest współautorem układu tanecznego do utworu muzycznego, zna krok podstawowy polki oraz krakowiaka.

Historyjka obrazkowa, napisy, ilustracje produktów, młyna, ziarna zbóż itp

 

Płyta „Pluszowy miś”

  1. Rytmika
  2. „Nabiał” – zapoznanie z historią powstania artykułów mleczarskich; odbijanie przez złożenie kartonu; dziecko maluje farbą połowę wybranego przez siebie produktu składa kartkę i odbija.

 

Ilustracje powstania  artykułów nabiałowych, farby, sztywne kartki

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 12 .

 

  1. „Robimy zakupy” –  zapoznanie dzieci z wagą szalkową i sposobem ważenia; dziecko wie, jak wygląda waga, zna sposób ważenia, potrafi liczyć liczebnikami głównymi, porównywać „na oko”, zna znaki matematyczne >, <, =, posługuje się określeniami cięższy, lżejszy

 

 

Wagi szalkowe, Ja i litery cz. 2 s. 51,  pojemniki, opakowania itp.

 

  1. Sklepy”- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego; zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami sklepów; wzbogacenie słownika dzieci; dziecko potrafi wymienić różne rodzaje sklepów; wie, jaka jest różnica miedzy zwykłym sklepem a supermarketem .
  2. „Sklep” –  collage- technika mieszana, praca zespołowa; wycinanie produktów z folderów reklamowych, malowanie farbami, dziecko potrafi dokonać w grupie wyboru materiału , wie, jaki sklep chce wykonać oraz pracować wspólnie z kolegami.

 

 

 

Wiersz-  scenar. zajęć s. 160

 

 

Duże arkusze papieru foldery reklamowe, klej, nożyczki, farby, mazaki, kredki itp

 

III. Temat kompleksowy: CAŁĄ ZIMĘ ZDROWYM BYĆ

1. Dziecko wie, co wpływa na stan jego zdrowia.

2. Dziecko potrafi określić część wspólną zbiorów

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin