1. Kapie, kropi, mży.doc

(47 KB) Pobierz
I

I. Kapie, kropi, mży.

 

Cele ogólne:              Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku.

                            Obserwowanie zmian w przyrodzie w związku ze zbliżającą się zimą.

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie wiersza H. Bechlerowej – „Parasole” :

·         swobodne wypowiedzi dzieci n/t oznak późnej jesieni,

·         czytanie całościowe wyrazu parasol,

·         zwrócenie uwagi na odpowiedni sposób ubierania się w czasie deszczowej aury.

- słucha uważnie czytanego wiersza,

- wypowiada się na określony temat,

- czyta całościowo wyraz parasol,

- rozpoznaje wyraz parasol wśród innych wyrazów,

Myślę, mówię, czytam…

 

2.

„Deszczowe kleksy” – rozdmuchiwanie niebieskich plam za pomocą rurki. Tworzenie własnych deszczowych kompozycji. Opisywanie obrazów jakie powstały.

- rozdmuchuje kolorowe plamy za pomocą rurki,

- opisuje obraz jaki powstał z kleksów

Ja i sztuka - plastyka

 

3.

„Zabawy z jesienną pogodą”:

·         nazywanie zjawisk atmosferycznych przedstawionych na ilustracjach,

·         określanie z którymi z wymienionych zjawisk spotykamy się jesienią,

·         badanie właściwości fizycznych wody.

- poprawnie nazywa zjawiska atmosferyczne pokazane na ilustracjach,

- wie, z którymi z wymienionych zjawisk spotykamy się jesienią,

- zna niektóre właściwości fizyczne wody,

Myślę, mówię, czytam…

 

4.

Nauka piosenki „Płyną chmurki” metodą fragmentami ze słuchu. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Improwizacja rytmiczna z sylwetami chmurek i kropel deszczu.

- śpiewa piosenkę,

- naśladuje odgłosy: szumiącego wiatru, padającego deszczu,

- tańczy przy piosence

Ja i sztuka - plastyka

 

5.

Zabawa dydaktyczna  – „Co pływa, co tonie?”

·         swobodne wypowiedzi dzieci n/t „Jaka jest woda?”

·         obserwowanie przedmiotów wrzucanych do naczynia z wodą

·         używanie przymiotników ciężki, lekki,

- wie, że woda jest mokra, bezbarwna, przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduje,

- rozumie, że ciężkie przedmioty toną w wodzi, a lekkie unoszą się na powierzchni,

- poprawnie używa przymiotników ciężki lekki,

Myślę, mówię czytam…

 

Ja i przyroda

 

6.

Zestaw ćwiczeń i zabaw gimnastycznych nr XV wg K. Wlaźnik z użyciem krążków – poznawanie możliwości własnego ciała, doskonalenie płynności ruchów.

- samodzielnie przebiera się w strój gimnastyczny,

- poprawnie wykonuje ćwiczenia stawiane przez nauczyciela

Sprawność ruchowa

 

7.

„Parasol” – wyklejanie konturów parasola kolorowymi skrawkami materiału:

·         wycinanie małych kawałków materiału,

·         układanie wzorów parasola

·         wystawa prac

- umie posługiwać się nożyczkami

- umiejętnie korzysta z kleju,

- tworzy własną kompozycję,

- zachowuje porządek w miejscu pracy

Ja i sztuka - plastyka

 

8.

Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Parasol” – oglądanie ilustracji do wiersza, próby opowiedzenia historii parasola z wiersza, układanie ilustracji wg kolejności zdarzeń.

- słucha uważnie wiersza,

- z pomocą nauczyciela opowiada co się wydarzyło,

- układa ilustracje wg kolejności zdarzeń

Myślę, mówię, czytam…

 

 

 

 

 

Literatura:              Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole” –  Cz. Cyrański , W. Żaba – Żabińska

                            Przewodnik metodyczny „Pięciolatek. Bawię się i uczę” cz. 1 – Wiesława Żaba – Żabińska, Czesław Cyrański

                            „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – Kazimiera Wlaźnik

                            Publikacje i pomoce dydaktyczne w postaci wierszy i ilustracji zamieszczone w Internecie.

                           

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin