24 28.pdf

(4013 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Golf 1998 >, Bora 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Kod literowy APF AVU
silnika
Zeszyt Układ wtrysku paliwa
i zapłonu Simos
Wydanie 07.00
Serwis. Informacje techniczne
409286496.035.png 409286496.036.png 409286496.037.png 409286496.038.png 409286496.001.png 409286496.002.png 409286496.003.png 409286496.004.png 409286496.005.png
Przegląd grup napraw do instrukcji napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Kod literowy
silnika
APF AVU
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu Simos Wydanie 07.00
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
c
2000 Volkswagen AG, Wolfsburg
Drukowano w Polsce
K02.5114.29.11
409286496.006.png 409286496.007.png 409286496.008.png 409286496.009.png 409286496.010.png 409286496.011.png 409286496.012.png 409286496.013.png 409286496.014.png 409286496.015.png 409286496.016.png 409286496.017.png 409286496.018.png 409286496.019.png 409286496.020.png 409286496.021.png 409286496.022.png 409286496.023.png 409286496.024.png 409286496.025.png 409286496.026.png 409286496.027.png 409286496.028.png 409286496.029.png 409286496.030.png 409286496.031.png 409286496.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, wiadomości ogólne ......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Znaczenie lampki ostrzegawczej emisji spalin .................................................01–6
– Znaczenie lampki sygnalizacyjnej EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów (lampki
sygnalizacyjnej usterek elektronicznego systemu sterowania mocą silnika) ...................01–8
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ...........01–10
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybór elektroniki
silnika .......................................................................................01–15
Pamięć usterek ................................................................................ 01–19
– Automatyczny przebieg sprawdzania dla odczytania zawartości pamięci usterek .............01–19
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek komputera sterującego pracą silnika ............01–21
Tabele usterek: kodyusterek SAE P0 ........................................................ 01–24
Tabele usterek: kodyusterek SAE P1 ........................................................ 01–37
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–61
– Przeprowadzenie sprawdzania działania elementów wykonawczych .........................01–61
Kodygotowości (Readinescode) ............................................................. 01–84
– Działanie ....................................................................................01–84
– Odczytywanie kodów gotowości (Readinescode) ............................................01–85
– Wywoływanie kodów gotowości (Readinescode) .............................................01–87
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–98
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–98
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–98
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 0 do 9 -funkcje podstawowe- ......... 01–101
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 10 do 29 -zapłon- ..................... 01–113
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 30 do 49 -układ regulacji lambda- .... 01–123
Ocena bloku wartości mierzonych, grupywskazań 50 do 69 -regulacja liczbyobrotów- .. 01–134
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 70 do 79 -redukcja spalin- ............ 01–148
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 90 do 95 -przestawianie faz wałka
rozrządu / przełączanie kolektora ssącego- ................................................. 01–152
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 100 -kody gotowości- ................. 01–153
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 120 do 129 -komunikacja- ............ 01–155
Ocena bloku wartości mierzonych, grupy wskazań 130 do 132 -układ chłodzenia- ........ 01–160
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................................................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ......................................24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa ........................................24–10
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa ........................24–12
– Rozmontowanie i zmontowanie górnej części kolektora ssącego ............................24–19
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–21
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z zaworami wtryskowymi ................24–22
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–23
– Zasady zachowania czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ...................24–25
– Dane techniczne .............................................................................24–26
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–27
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem ......................24–27
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda za katalizatorem .........................24–32
– Sprawdzanie miernika masy powietrza .......................................................24–37
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–41
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą ..............................................24–46
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–52
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika .......................................................24–58
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–61
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia .........................24–68
– Sprawdzanie szczelności układu zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ..................24–72
Sprawdzanie funkcji sterujących ............................................................. 24–74
– Sprawdzanie jałowego biegu ................................................................24–74
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda przed katalizatorem ..................24–78
– Sprawdzanie sondy lambda i układu regulacji lambda za katalizatorem ......................24–87
– Sprawdzanie zużycia sondy lambda 1 .......................................................24–93
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika ..................................................24–95
– Sprawdzanie przełączanie kolektora ssącego ................................................24–98
Komputer sterującypracą silnika ........................................................... 24–104
– Działanie ...................................................................................24–104
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący .....................................24–104
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................24–107
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ...........................................24–111
– Warianty kodowania komputera sterującego pracą silnika ..................................24–114
– Kasowanie wartości wyuczonych i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika
do jednostki sterującej przepustnicą i do zaworu recyrkulacji spalin ........................24–118
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera ........................24–124
– Wyuczenie punktu przełączenia kick-down .................................................24–127
– Sprawdzanie rezystora obciążenia magistrali danych BUS ..................................24–129
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–132
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ......................................................24–132
– Sprawdzanie sygnału obrotów silnika .......................................................24–135
– Sprawdzanie sygnałów wejściowych i wyjściowych układu klimatyzacji .....................24–136
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika pedału sprzęgła ......................................24–144
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika świateł hamowania i przełącznika pedału hamulca ....24–148
– Sprawdzanie sygnału z przełącznikaciśnieniowego układu kierowniczego ze wspomaganiem 24–153
– Sprawdzanie sygnału włączania zakresu jazdy .............................................24–156
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................................................. 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ...........................................28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego ..........................28–3
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe .........................................................28–7
– Sprawdzanie czujnika Halla ...................................................................28–8
– Sprawdzanie cewek zapłonowych z końcówkami mocy ......................................28–11
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–16
– Sprawdzanie rozpoznawania nieregularnych zapłonów ......................................28–19
Diagnoza własna, wiadomości ogólne
Właściwości diagnozywłasnej
Komputer J361 sterujący pracą silnika (komputer
sterujący systemem Simos) zdolny jest do dia-
gnozy własnej i zapisywania usterek w pamięci.
Występujące zakłócenia przekazywane przez czuj-
niki lub podzespoły, są zapisywane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
tabele usterek, strona 01–24 lub 01–37 i przecho-
wuje zapisane usterki w pamięci, aż do momentu
skasowania ich w pamięci usterek.
Usterki, które występują sporadycznie zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 40 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane z pamięci usterek.
01–1
Zapisane w pamięci usterki,można odczytaćkorzy-
stając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera sys-
temów samochodu V.A.G 1552,
strona 01–21.
Po usunięciu usterki lub usterek, musi zostać
skasowania zawartośćpamięci usterek,
strona
01–21.
Silnik AVU
– jeżeli pamięćusterek zostanie skasowana, musi
zostaćna nowo wywołany kod gotowości,
Kontynuacja dla wszystkich silników
Wskazówka
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej moż-
na znaleźćwinstrukcjiobsługi testera usterekV.A.G
1551 lub V.A.G1552 i nowego systemu diagno-
styczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051.
Dane techniczne diagnozywłasnej
Identyfikacja komputera sterującego – odczyty-
wanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551, V.A.G 1552 lub
VAS 5051 po podłączeniu urządzenia i wybraniu
elektroniki silnika,
strona 01–10.
01–2
Komputer sterujący pracą silnika rozróżnia po oce-
nie informacji 128 różnorodnych kodów usterek,
strona 01–87.
409286496.033.png 409286496.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin