Rola Czarno-Budżetowych Projektóww genezie obserwacji UFO.pdf

(251 KB) Pobierz
68335781 UNPDF
Rola Czarno-Budżetowych Projektów
w genezie obserwacji UFO
„Im szybciej będzie się rozwijać ziemska technika, tym trudniej przyjdzie nam rozróżnić
prawdziwe UFO od nowych typów samolotów, pojazdów kosmicznych i bezzałogowych”.
Timothy Good – „...Beyond Top Secret – The Worldwide UFO Security Threat” – 1996
9 listopada 1969 roku w rejonie Syberii doszło do katastrofy deltoidalnego obiektu o długości
około 13 m i rozpiętości prawie 6 m. Przez wiele lat jego wrak spoczywał w zupełnym
zapomnieniu, aż w końcu został przypadkowo odnaleziony i następnie poddany dogłębnej analizie
przez radzieckich specjalistów. Konstrukcja miała dwie charakterystyczne cechy. Po pierwsze nie
posiadała miejsca dla załogi, a po drugie była zupełnie nieznanym typem obiektu latającego i z
pewnością nie została nigdy wyprodukowana w Związku Radzieckim.
26 września 1994 roku w rejonie bazy wojskowej Boscombe Down (Wielka Brytania),
katastrofie uległ trójkątny pojazd zbliżony kształtem do niewidzialnego dla radaru bombowca
Northrop B-2 Spirit, lecz prawie o połowę mniejszy. Choć w oficjalnyrn komunikacie RAFu
podano, iż był to samolot typu Tornado, a całe zdarzenie zostało rzekomo bardzo wnikliwie
przebadane przez wojsko, to według powołującego się na artykuł zamieszczony w miesięczniku
„Air Force Monthly” – Nicholasa Redferna – „Krótko po wypadku, na miejsce przyleciał cywilny
nie oznakowany Boeing 737 (z CIA?) i również anonimowy DC-8, a dwa dni później wrak
załadowano na samolot C-5 Galaxy, który odleciał do zakładów lotniczych w Palmdale w
Kalifornii”.
Odnalezienia Trzeciego Stopnia
Powyższe zdarzenia, pomimo iż odlegle w czasie posiadają jeden niezwykle istotny wspólny
element. W obu przypadkach rozbitymi obiektami były ściśle tajne prototypy wojskowych samo-
lotów.
Wrak odkryty na Syberii stanowił CZĘŚĆ jednego z najlepiej strzeżonych amerykańskich
Czarnych Projektów epoki Zimnej Wojny. Kolejnego po U-2, A-12 i SR-71 Blackbird samolotu
przeznaczonego do prowadzania rozpoznania strategicznego dalekiego zasiągu i wywodzącego się z
legendarnych zakładów Skunk Works stanowiących cześć korporacji Lockheeda 1 . Prototypem tym
był protoplasta współczesnych UAV 2 , osiągający zawrotną jak na owe czasy prędkość 4040 km/h,
Lockheed D-21B. Celem jego misji, było sfotografowanie chińskiego ośrodka atomowego Lop Nor.
Niestety dla amerykańskich strategów i żywo zainteresowanej całym programem CIA w wyniku
awarii w pewnym momencie lotu bezpilotowiec zboczył z wcześniej ustalonej trasy i po
opuszczeniu terytorium Chińskiej Republiki Ludowej znalazł się w radzieckiej przestrzeni powiet-
rznej.
Bezpośrednią przyczyną katastrofy nie było jednak jego zestrzelenie, tylko wyczerpanie zasobów
paliwa. Dzięki zastosowaniu pewnych elementów technologii określanej obecnie mianem stealth ,
rozbity UAV nie wykryty wcześniej zarówno przez chińskie jak i radzieckie systemy radiolokacyjne
stanowić musiał wielce niemiłą „niespodziankę” dla oglądających go po latach sowieckich
inżynierów. Jeżeli jednak dla radzieckiej armii był on kolejnym dowodem na błyskawiczny i źle
wróżący postęp amerykańskiej technologii lotniczej, to dla przypadkowych świadków widzących
jak nietypowo wyglądający wrak jakiegoś obiektu zabierany jest z miejsca katastrofy przez
wojskowy konwój stanowić mógł oczywiste podłoże do powstania kolejnego raportu o katastrofie
UFO.
Do podobnych wniosków można by zresztą dojść analizując pewne elementy opisanego powyżej
zdarzenia w rejonie bazy RAFu w Boscombe Down gdyby nie fakt, że jak twierdzi amerykański
badacz Czarnych Projektów – Dan Zinngrabe – istnieją wiarygodni świadkowie, którzy jeszcze
zanim niezidentyfikowany obiekt się rozbił wyłapali za pomocą nastawionych na wojskowe
częstotliwości krótkofalówek alarmujące meldunki o awaryjnym lądowaniu jakiegoś ultra tajnego
wojskowego samolotu.
Zarówno zdarzenie z Syberii, jak i przypadek z Wielkiej Brytanii stanowią poważne ostrzeżenie
przed wyciąganiem zbyt pochopnych i daleko idących wniosków odnośnie wielu raportów o
katastrofach UFO. Z drugiej strony, są one dowodem, iż jakkolwiek nieprawdopodobnie mogą
początkowo wyglądać relacje naocznych świadków, opisujące przejmowanie przez wojsko jakiś
egzotycznie wyglądających konstrukcji, to nie powinno się ich lekceważyć jako czyichś wymysłów,
bez gruntownego ich przebadania i zweryfikowania. Jak zasugerowałem w mojej książce – „(...)
katastrofa tajnego obiektu wojskowego jak i hipotetycznego pojazdu pozaziemskiego, z teoretycz-
nego punktu widzenia, stwarza te same powody do objęcia jej bezwzględną blokadą informacji.
Powody te, to ewentualne korzyści płynące z posiadania na własność bardzo zaawansowanej
technologii”. Cały szkopuł w tym, że sam fakt, iż wojsko wszelkie katastrofy UFO z pewnością
objęłoby ścisłą tajemnicą, nie potwierdza jaszcze iż takie incydenty miały miejsce.
Czarne Samoloty
Katastrofa w Boscombe Down do dzisiejszego dnia owiana jest mgłą tajemnicy. Błyskawiczny
transport wraku do Palmdale w Kalifornii (USA) świadczyć by mógł, że rozbity samolot stanowił
jakiś nieznany jeszcze amerykański prototyp, przy czym najczęściej wymienianym kandydatem
była konstrukcja określana przez badaczy Czarnych Projektów jako TR-3A Black Manta . Nie
można także wykluczyć, iż był to efekt jakiegoś tajnego programu tworzonego i testowanego przez
Amerykanów w kooperacji z Wielką Brytanią, co pasowałoby zresztą do lokalizacji incydentu. Od
połowy lat 90-tych wiele mówiło się np. o ściśle tajnym Projekcie HALO realizowanym przez
znaną korporację British Aerospace z siedzibą w Warton, na zlecenie DERA 3 . Miał to być
demonstrator technologii dla przyszłego niewidzialnego dla radaru brytyjskiego UCAV 4 .
Na podstawie analizy licznych wiarygodnych raportów przypadających na lata 90-te i
pochodzących z rejonów amerykańskich poligonów doświadczalnych oraz ośrodków badawczo
rozwojowych tak znanych korporacji lotniczych jak: Lockheed Martin, Northrop/Grumman, czy
Boeing można z całą pewnością. stwierdzić, iż odtajnione pod koniec zimnej wojny samoloty: F-
117 i B-2 Spirit nie były ostatnimi konstrukcjami tworzonymi w ramach tzw. Czarnych Projektów
(patrz Tabela 1).
Rys. 1. Unikalny ksztalt niewidzialnego dla radaru bombowca Norlhrop B-2 Spirit .
68335781.005.png
Wielu naocznych świadków mieszkających w Kalifornii, Nevadzie i Nowym Meksyku donosiło
o obserwacjach nowych nie znanych jeszcze oficjalnie konstrukcji bojowych. Na bazie tych danych
pewna grupa badaczy zajmująca się tropieniem Czarno-Budżetowych Projektów opracowała
„portrety pamięciowe” przynajmniej kilku hipotetycznych Czarnych Samolotów, z których w
zachodniej prasie największą popularność zdobyły: szpiegowska hipersoniczna 5 Aurora,
wspominana już TR-3A Black Manta , AX-17, czy olbrzymi Brilliant Buzzard określany również
jako Super-Valkyrie ze względu na uderzające podobieństwo do zaniechanego w 1969 roku
projektu samolotu bombowego North American XB-70 Valkyrie 6 .
Tabela 1. Dane na temat niektórych tajnych projektów lotniczych opracowywanych w: USA, Wielkiej
Brytanii i ZSRR (później Rosji) w latach 1980-2000:
Model
Wykonawca
Charakterystyka
Ajaks
nieznany [ZSRR]
Rosyjski prototyp samolotu hipersonicznego, korzysta-
jącego z nowatorskiej technologii napędu magneto-
hydrodynamicznego (MHD). Testowany w locie
podobno od początku lat 90-tych.
Archangel
AVPRO [GB]
Drugi obok projektu HALO domniemany brytyjski
program służący do stworzenia podporządkowanego
technologii stealth bezzałogowca bojowego dla Mary-
narki Wojennej.
Artichoke
Lockheed Skunk Works [USA]
Według Steve"a Douglassa jest to konstrukcja wywo-
dząca. się bezpośrednio ze słynnego F-117. Modyfika-
cję stanowi jedynie ząbkowane wykończenie tylnej
części skrzydeł, służące ponoć do poprawienia
parametrów stealth . Samolot o zbliżonym opisie obser-
wowany był w rejonie baz: Holloman (Nowy Meksyk)
i Palmdale (Kalifornia)
Aurora
Lockheed Skunk Works [USA]
Opracowywany od początku lat 80-tych hipersoniczny
samolot szpiegowski. Miał być następcą słynnego SR-
71 Blackbird. Wiele udokumentowanych świadectw
począwszy od obserwacji tajemniczej deltoidalnej kon-
strukcji, aż po raporty budżetowe USA, potwierdzają,
iż konstrukcja ta faktycznie powstała i była testowana
w powietrzu począwszy od 1989 roku.
F-24 Delta
McDonnell Douglas Phantom
Works [USA]
Projekt bojowego samolotu bezzałogowego budowa-
nego dla potrzeb US Navy na bazie zaniechanego w
1991 roku awangardowego myśliwca stealth A-12
Avenger II.
HALO
British Aerospace [GB]
Jeden z najbardziej tajemniczych brytyjskich progra-
mów lotniczych lat 90-tych. Testy tej do dziś oficjalnie
nie potwierdzonej konstrukcji łączone były m. in. z:
katastrofą w Boscombe Down (1994 r.), bliskim
minięciem brytyjskicgo Boeinga 747 (1995 r.),
obserwacjami małych trójkątnych obiektów w rejonie
Norfolk (1997 r.).
Projekt Q
Lockheed Skunk Works/
Boening Phantom Works [USA]
Według niektórych badaczy był to projekt bezzałogo-
wego samolotu szpiegowskiego realizowany od począt-
ku lat 80-tych równocześnie ze słynną Aurorą.
Zarzucony około 1989 roku. Na jego bazie powstało
wiele współczesnych UAV i UCAV.
Super Valkyrie
Lockheed Skunk Works [USA]
Wywodzący się z legendarnego North American XB-
70 Valkyrie drugi obok Aurory domniemany projekt
samolotu hipersonicznego. Według niektórych danych
miał on spełniać rolę samolotu nosiciela. W literaturze
określany często jako: Brilliant Buzzard lub Mother-
Ship. Najwięcej jego obserwacji pochodzi z rejonu
słynnej bazy Edward w Kalifornii.
Switchblade
Northrop/Grumman [USA]
Niezwykle ciekawy projekt niewidzialnego dla radaru
samolotu supersonicznego o zmiennej geometrii
skrzydeł i możliwości uzyskiwania ujemnego ich skosu
68335781.006.png 68335781.007.png 68335781.008.png 68335781.001.png
(skrzydła składają się do przodu). Konstrukcja
widziana była ponoć w rejonie kilku amerykańskich
baz lotniczych (Cannon AFB, Langley AFB, Armarillo
AFB). Istnieje także dokument patentowy (U.S. Patent
5.984.231), potwierdzający opracowanie takiego
projektu.
TR-3A Black Manta
Northrop [USA]
Projekt deltoidalnego bezzałogowca o przeznaczeniu
rekonesansowym opracowany na bazie datowanego
jeszcze na lata 70-te programu THAP. Podstawą do
spekulacji na temat istnienia tej konstrukcji były m. in.
liczne doniesienia z rejonów kilku tajnych poligonów
wojskowych (USA) o obserwacjach nisko latającego
trójkątnego samolotu.
Tu-2000
Tupolew [Rosja]
Rosyjski projekt samolotu szpiegowskiego zdolnego do
rozwijania prędkości około 10 Ma. Pewne informacje
na jego temat wyszły na światło dzienne w trakcie
wystawy lotniczo-kosmicznej w Moskwie w 1992
roku.
Studiując opisy tych futurystycznie wyglądających konstrukcji znacznie odbiegających od
uznanych dotychczas standardów budowy płatowca, rodzi się pytanie: Jak wiele współczesnych
obserwacji UFO dotyczy w rzeczywistości lotów tajnych, bądź eksperymentalnych samolotów
wojskowych, takich jak choćby odtajnione niedawno prototypy bezzałogowców bojowych: Boeing
X-45A czy Northrop/Grumman X-47A (patrz rys. 2, 3)?
Rys. 2. Pierwsza prezentacja opracowanego w Boening Phantom Works bezzałogowca bojowego X-45A
(2000 r.).
Rys. 3. Futurystycznie wyglądający prototyp bojowego bezzałogowca Northrop/Grumman X-47A
Pegasus (2001 r.)
68335781.002.png 68335781.003.png
Pytanie to, jest zresztą praktycznie tak stare jak ufologia. Edward J. Rupelt sprawujący w latach
1951-1953 funkcję, szefa słynnego programu Blue Book wspomina np., że pierwsza fala doniesień
o UFO z drugiej połowy 1947 roku, przez wielu specjalistów z ATIC 7 traktowana była jako
prawdopodobny efekt lotów radzieckich samolotów zwiadowczych. Mało tego, amerykańscy ofice-
rowie znakomicie zorientowani w niezwykłych osiągnięciach konstruktorów nazistowskich z okresu
II wojny światowej, oraz świadomi tego, iż Rosjanie weszli w posiadanie wielu z pośród nich,
postanowili przy pomocy swoich europejskich „kontaktów” przeprowadzić specjalne dochodzenie
mające ustalić czy UFO nie były radzieckim rozwinięciem niemieckich prac nad samolotami o
konfiguracji latającego skrzydła 8 oraz tzw. dyskopłatów.
Fakt ten jest skądinąd bardzo wymowny gdyż z dużym prawdopodobieństwem dowodzi, iż
obserwowane w tamtych czasach w Stanach Zjednoczonych liczne NOL-e były dziełem amery-
kańskich konstruktorów. Nie trzeba również nadmieniać, że tak frapującą Centrum Techniczne
Wywiadu Lotniczego w latach 40-tych hipotezę radzieckiego rodowodu owych konstrukcji, można
obecnie także uznać za bezpodstawną, co czyni w efekcie owe obserwacje jeszcze bardziej
zastanawiającymi i godnymi uwagi.
Tajne ze strategicznego punktu widzenia
Armia każdego państwa jako struktura powołana do ochrony jego terytorium z założenia musi
posiadać cechę tajności. Szczególnie namacalnie uwidacznia się ona w przypadku realizacji
wszelkich przyszłościowych projektów militarnych, od których wdrożenia mogą kiedyś zależeć losy
konfliktu zbrojnego, w którym uczestniczy dane państwo. Kiedy prześledzi się powojenną historię
amerykańskiego lotnictwa wojskowego oczywistym staje się, że istnienie pewnych awangardowych
konstrukcji ukrywane było przed opinią publiczną tak długo, jak tylko pozwalały na to środki
finansowe i szczelność ochrony projektu lub jak długo było to konieczne ze strategicznego punktu
widzenia.
Rys. 4. Utajniony przez 15 lat projekt Tacid Blue
W latach 1982-1985 z obszaru słynnego poligonu doświadczalnego Groom Lake docierało wiele
pogłosek o obserwacjach bardzo dziwnie wyglądającej konstrukcji. Świadkowie twierdzili, iż
widziany przez nich samolot miał praktycznie prostokątny kadłub i krótkie kanciaste skrzydła. Siły
Powietrzne Stanów Zjednoczonych uparcie zaprzeczały jego istnieniu. Obserwacje samolotu
skończyły się na początku 1985 roku.
11 lat później 22 maja 1996 roku na terenie United States Air Force Museum w bazie lotniczej
Wright-Patterson w trakcie uroczystej prezentacji pracownicy zakładów Northropa zaprezentowali
przybyłym gościom zupełnie nową konstrukcję wojskową o kodowej nazwie Tacid Blue. Był to
właśnie ów legendarny „kanciasty samolot” z poligonu w Groom Lake. Jedyną przyczyną odtajnie-
nia Tacid Blue był fakt, że badana na nim w okresie od 5 lutego 1982 roku do 14 lutego 1985 roku
68335781.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin