Projektowanie konstrukcyjne.pdf

(2630 KB) Pobierz
Microsoft Word - Technik_budownictwa_311[04]_Z1.04_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Anna Kusina
Projektowanie konstrukcyjne
311[04].Z1.04
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
283836747.001.png 283836747.002.png 283836747.003.png
Recenzenci:
mgr inż. Halina Darecka
mgr inż. Krystyna Stańczyk
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
mgr inż. Mirosław Żurek
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z1.04
– Projektowanie konstrukcyjne zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu
technik budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
4
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Zasady projektowania konstrukcji
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
8
4.1.3. Ćwiczenia
8
4.1.4. Sprawdzian postępów
9
4.2. Nośność muru ściskanego
9
4.2.1. Materiał nauczania
9
4.2.2. Pytania sprawdzające
14
4.2.4. Sprawdzian postępów
15
4.3.Wymiarowanie elementów konstrukcji drewnianych
15
4.3.1. Materiał nauczania
15
4.3.2. Pytania sprawdzające
22
4.3.3. Ćwiczenia
22
4.3.4. Sprawdzian postępów
23
4.4. Wymiarowanie elementów konstrukcji stalowych
24
4.4.1. Materiał nauczania
24
4.4.2. Pytania sprawdzające
30
4.4.3. Ćwiczenia
30
4.4.4. Sprawdzian postępów
32
4.5. Połączenia elementów konstrukcji stalowych i drewnianych
32
4.5.1. Materiał nauczania
32
4.5.2. Pytania sprawdzające
37
4.5.3. Ćwiczenia
37
4.5.4. Sprawdzian postępów
38
4.6. Zasady wymiarowania i konstruowania elementów konstrukcji żelbetowych
38
4.6.1. Materiał nauczania
38
4.6.2. Pytania sprawdzające
43
4.6.3. Ćwiczenia
43
4.6.4. Sprawdzian postępów
44
4.7. Projektowanie elementów żelbetowych
44
4.7.1. Materiał nauczania
44
4.7.2. Pytania sprawdzające
45
4.7.3. Ćwiczenia
45
4.7.4. Sprawdzian postępów
46
4.8. Istota i zastosowanie konstrukcji sprężonych w budownictwie
46
4.8.1. Materiał nauczania
46
4.8.2. Pytania sprawdzające
48
4.8.3. Ćwiczenia
48
4.8.4. Sprawdzian postępów
49
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.3. Ćwiczenia
14
4.9. Zasady sporządzania rysunków konstrukcyjnych
49
4.9.1. Materiał nauczania
49
4.9.2. Pytania sprawdzające
56
4.9.3. Ćwiczenia
56
4.9.4. Sprawdzian postępów
57
5. Sprawdzian osiągnięć
58
6. Literatura
62
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy związanej z projektowaniem
konstrukcji budowlanych oraz sporządzania rysunków konstrukcyjnych.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania treści
jednostki modułowej,
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy opanowałeś podane treści,
ćwiczenia, które pozwolą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny wynik
sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej. Wynik
negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności przy pomocą nauczyciela,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej.
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym skrócie
treści dotyczące omawianych zagadnień. Musisz korzystać także z innych źródeł informacji,
a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu poradnika.
Szczególnie ważne jest korzystanie na bieżąco z norm dotyczących projektowania
konstrukcji budowlanych, zwracanie uwagi na ich aktualność oraz staranność i dokładność
wykonywania obliczeń.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin