Wykonywanie podłóg.pdf

(1524 KB) Pobierz
Microsoft Word - Technik_budownictwa_311[04]_Z3.03_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Danuta Gąsiorowska
Wykonywanie podłóg
311[04].Z3.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
283842198.001.png 283842198.002.png 283842198.003.png
Recenzenci:
mgr inż. Wojciech Kiejda
mgr inż. Krzysztof Kazimierz Wojewoda
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z3.03
Wykonywanie podłóg zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Klasyfikacja podłóg
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
7
4.1.3. Ćwiczenia
7
4.1.4. Sprawdzian postępów
8
4.2. Warstwy podłogowe
9
4.2.1. Materiał nauczania
9
4.2.2. Pytania sprawdzające
10
4.2.3. Ćwiczenia
10
4.2.4. Sprawdzian postępów
11
4.3. Rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne podłóg
12
4.3.1. Materiał nauczania
12
4.3.2. Pytania sprawdzające
19
4.3.3. Ćwiczenia
19
4.3.4. Sprawdzian postępów
21
4.4. Izolacje cieplne, akustyczne i przeciwwilgociowe podłóg
22
4.4.1. Materiał nauczania
22
4.4.2. Pytania sprawdzające
23
4.4.3. Ćwiczenia
23
4.4.4. Sprawdzian postępów
24
4.5. Rodzaje podkładów i sposoby ich wykonania
25
4.5.1. Materiał nauczania
25
4.5.2. Pytania sprawdzające
26
4.5.3. Ćwiczenia
26
4.5.4. Sprawdzian postępów
27
4.6. Rodzaje posadzek i zasady ich wykonywania
28
4.6.1. Materiał nauczania
28
4.6.2. Pytania sprawdzające
38
4.6.3. Ćwiczenia
38
4.6.4. Sprawdzian postępów
40
4.7. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony środowiska dotyczące robót podłogowych i posadzkarskich
41
4.7.1. Materiał nauczania
41
4.7.2. Pytania sprawdzające
42
4.7.4. Sprawdzian postępów
44
4.8. Warunki odbioru robót podłogowych i posadzkarskich
45
4.8.1. Materiał nauczania
45
4.8.2. Pytania sprawdzające
46
4.8.3. Ćwiczenia
47
4.8.4. Sprawdzian postępów
47
5. Sprawdzian osiągnięć
48
6. Literatura
52
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.7.3. Ćwiczenia
42
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o podstawowych materiałach
budowlanych, ich właściwościach oraz sposobach wykonywania podłóg.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania
treści jednostki modułowej,
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny
wynik sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej.
Wynik negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności z pomocą nauczyciela,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej,
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym
skrócie treści dotyczące omawianych zagadnień. Powinieneś korzystać także z innych źródeł
informacji, a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu
poradnika.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu ekologii, ochrony środowiska
i budownictwa,
rozpoznawać elementy i układy konstrukcyjne i niekonstrukcyjne budynku,
określać właściwości materiałów budowlanych,
określać rodzaje izolacji budowlanych,
określać zasady składowania, przechowywania i transportowania materiałów
budowlanych,
posługiwać się dokumentacją techniczną,
wykonywać szkice i rysunki robocze,
przygotować podstawowe zaprawy budowlane,
zapobiegać zagrożeniom w środowisku pracy,
przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony
środowiska obowiązujących w budownictwie,
udzielać pierwszej pomocy w stanach zagrożenia zdrowia i życia,
stosować w działalności zawodowej podstawowe akty prawne z zakresu prawa
budowlanego i postępowania administracyjnego,
korzystać z literatury zawodowej i innych źródeł informacji,
zastosować zasady współpracy w grupie,
uczestniczyć w dyskusji, prezentacji,
stosować różne metody i środki porozumiewania się językiem technicznym.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin