ObcyInstrukcja.doc

(186 KB) Pobierz

PREDATOR

 

Autorski dodatek do gry obcy

 

1.       Pomysł na rozszerzenie zaczerpnąłem z podobnego projektu autorskiego autorstwa Michała Wieczorka. Dodatek wspomnianego pana nosi tytuł „Yautia” i wprowadza do gry postać Predatora. Dodatek jest dostępny w kilku miejscach w Internecie. Nie posiadam z w/w panem żadnego kontaktu.

 

2.      Predator rozpoczyna grę w śluzie nr 3, trzy kolejki po rozpoczęciu gry przez ludzi i obcych.

 

3.      Predator nie współpracuje z ludźmi ani obcymi i nie wykonuje zadań. Celem gry Predatora jest wyeliminowanie przynajmniej 2 ludzi oraz 20 obcych (tj. 20 żetonów, a nie obcych o łącznej sile 20). Po wykonaniu tych zadań, Predator musi jeszcze wrócić do śluzy nr. 3.  Predator może poruszać się o 5 pól na turę (posiada 5 punktów czynnościowych). Za zabitych przez Predatora uznaje się tych ludzi, którym zadał on przynajmniej 90% obrażeń (np. 4 pkt. postaciom o sile 5, 3 punkty postaciom o sile 4 itd.). Predator NIE ZAATAKUJE Bishopa (ale może przejść przez zajęte przez niego pole).

 

EKWIPUNEK PREDATORA

 

  NAGINATA Tę broń Predator może zabrać ze śluzy nr. 3, dopiero gdy pokona 1 człowieka lub 10 obcych. Można nią walczyć jedynie w bezpośrednim starciu.

 

DYSK – Dysk może zostać pobrany z dowolnej zbrojowni. Nie wymaga amunicji. Może zostać wyrzucony na odległość 5 pól i zawsze wraca do ręki właściciela.

 

SCATTERGUN – Podstawowa broń Predatora. Wymaga zwykłej amunicji. Może zostać pobrany z dowolnej zbrojowni.

 

Jest to broń plazmowa do użycia ręcznego. Wystrzeliwuje wiązkę energii na duży dystans.

 

WYRZUTNIA SIATKI – Może zostać pobrana z dowolnej zbrojowni. Dzięki temu urządzeniu Predator może wystrzelić w dowolnego wroga oddalonego max. o 2 pola siatkę, która zatrzyma go na 2 pełne kolejki. Zatrzymany człowiek wciąż może strzelać i bronić się wręcz (podobnie zatrzymany obcy).

Uwaga – strzał z wyrzutni wymaga amunicji !

 

DZIAŁKO PLAZMOWE – Może zostać pobrane ze śluzy nr. 3 dopiero wówczas, gdy Predator pokona przynajmniej 15 obcych. Wymaga normalnej amunicji.

 

Predator może korzystać także z apteczki. Poza tym wszystkim nie może posiadać żadnych innych przedmiotów.

 

 

 

TWARZOŁAP

 

1.       Twarzołap rodzi się w miejscu wylęgu na tych samych zasadach, co normalny obcy.

 

2.      Jeżeli twarzołap skutecznie zaatakuje (zada obrażenia) człowieka lub Predatora i wróci do miejsca wylęgu, wówczas gracz kierujący obcymi, zamiast fazy wylęgania, może wystawić jednego obcego o sile 6. Obcy nie mogą scalać się w obcego o sile 6 !

 

NOWE POSTACIE

 

Dodatek wprowadza dwie nowe postacie ludzi : Drake i Wierzbowski. Zostały one stworzone w razie gdyby okazało się, że gra przeciwko obcym i Predatorowi okazuje się zbyt trudna.

 

W filmie Drake był chłopakiem Vasquez i zginął podczas ucieczki do transportera, natomiast Wierzbowskiego  filmie nie widać nawet z twarzy (podczas pierwszego ataku obcych słychać jak ktoś woła w tle jego nazwisko). Wprowadziłem go do gry ze względu na jego polskie nazwisko.

 

NOWY EKWIPUNEK LUDZI

 

DZIAŁKO – Można je pobrać z każdej zbrojowni. W lewym dolnym rogu żetonu zaznaczony jest zasięg działka, w prawym dolnym – jego siła.

Działko nie działa jak zwykła broń. Może ono zostać pozostawione w dowolnym punkcie planszy przez niosącego je żołnierza. Działko zawsze otworzy ogień do każdej żywej istoty znajdującej się w jego zasięgu (poza ludźmi).

Działko posiada 6 zestawów amunicji (może wystrzelić 6 razy), nie może zostać zmuszone do ucieczki (jeżeli zostanie zmuszone do ucieczki w bezpośrednim starciu, zostaje zniszczone). Po zużyciu działko należy całkowicie usunać z gry (w zbrojowniach dostępne są jedynie 2 egzemplarze).

 

W filmie „Aliens” („Obcy – decydujące starcie”) scena z działkami została wycięta. Można ją zobaczyć w wersji poszerzonej (reżyserskiej w TV emitowała ją jedynie stacja TVN).

 

GRANATNIK Można go pobrać z każdej zbrojowni. Amunicją granatnika są granaty i może je on wystrzeliwać na odległość 3 pól (co jest zaznaczone na żetonie). Oprócz tego, granat wystrzelony z granatnika ma pole rażenia równe 4 polom (a nie 3 jak jest w przypadku rzucenia granatem).

 

KARTY ZDARZEŃ

 

Rozszerzenie wprowadza nowy typ kart – zdarzenia (karty z zielonym rewersem). Przed rozgrywką karty te należy dokładnie potasować i położyć na osobnej kupce (tj. nie mieszać z kartami zadań). Karty zdarzeń gracze ciągną na zmianę (lub zgodnie z ruchem wskazówek zegara jeśli w grze jest więcej niż 2 graczy) raz w ciągu tury – tzn. w jednej kolejce JEDNĄ kartę wyciąga jeden z graczy, w kolejnej JEDNĄ kartę wyciąga drugi z graczy. Kart w zestawie jest 25, w tym 17 różnych wzorów. Jeżeli masz pomysł na nowe karty – napisz. E-mail znajduje się na 4 stronie niniejszej instrukcji.

 

PARĘ NOWYCH ZASAD

 

Wprowadzenie do gry postaci Predatora powoduje, że niektóre zasady muszą ulec zmianie.

1. Granat. Rzucony granat zadaje Predatorowi jedno obrażenie, chyba, że gracz, który nim kieruje wyrzuci 5 lub 6 oczek. Wówczas, zamiast tracić jeden punkt siły, wycofuje swojego pionka o dwa pola dalej.

2. Zadanie naprawy śluzy nr.3. Jako, że śluza nr.3 uznana jest za miejsce rozpoczęcia gry Predatora, na zadanie każące jej naprawę nie powinno się grać. Dodatek wprowadza w zamian kilka nowych zadań alternatywnych.

 

CO ZAWIERA DODATEK :

 

- Postać Predatora + pionek Predatora.

- 5 żetonów broni Predatora.

- 2 żetony Działka, 3 żetony Granatnika + dodatkowe żetony amunicji i granatów.

- 9 żetonów twarzołapa i 9 żetonów obcego 6.

- Postać Drake’a + pionek Drake’a.

- Postać Wierzbowskiego + pionek Wierzbowskiego.

- 3 nowe karty Zadań (niebieski rewers).

- 25 kart zdarzeń losowych (zielony rewers).

- Plik (zip) zawierający czcionkę tytułową filmu Predator.

 

 

 

 

 

Autor rozszerzenia :

 

Patryk Szymański

E-mail : Patryk_szymanski@tlen.pl

 

Grafiki kart oraz żetonów zostały pobrane z Internetu i nie są własnością autora dodatku. Gra nie jest rozprowadzana w celach komercyjnych i można ją pobrać za darmo z Internetu.

 

Wszelkie uwagi mile widziane !

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin