styczeń.doc

(111 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

PLAN OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNY

 

                                               NA MIESIĄC

 

 

 

                                                                                                  Styczeń 2006

 

 

 

                                                                                                                                                                      GR.  „0”-„KRÓLICZKI”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ:

 

                                                   1. Witamy Nowy rok / Lodowa Kraina - Arktyka

                                                  2. Brr, jak zimno !

                                                   3. Dzień babci i dziadka/ Bal karnawałowy.

                                                   4. Zabawy i sporty zimowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Witamy Nowy Rok/ Lodowa Kraina - Arktyka

TERMIN REALIZACJI: 02.01.2006r. – 06.01.2006r.

„Noworoczna piosenka” – słuchanie i omówienie treści piosenki ilustracją w podręczniku.

 

Cel kszt.

Całościowe rozpoznawanie napisów Stary Rok, Nowy Rok.

 

 

Kształtowanie pojęcie liczby 6 - wprowadzenie cyfry  6.  

Cele kszt.

Kształtowanie pojęcia liczby 6 i zapoznanie dzieci z jej zapisem cyfrowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Cztery pory roku”- praca plastyczna –wydzieranka,    wypełnianie konturów plasteliną, malowanie farbami.

 

Cel kszt.

Rozwój sprawności manualnych

 

„Cztery pory roku”- poznanie cech charakterystycznych 4 pór roku na podst. Wiersza M. Terlikowskiej pt. „Kalendarz pełen radości”.

Cel kszt.

Kształtowanie pojęcia miesiąc, uświadomienie, ze rok ma 12 miesięcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odarpi syn Egigwy”- słuchanie opowiadania według utworu A. I Cz. Centkiewiczów.

 

Cel kszt.

Zapoznanie dzieci z życiem na Dalekiej Północy

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą ruchu rozwijającego W. Sherbore.

 

Cel kszt.

Zdobywanie pewności siebie, poczucia bezpieczeństwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Lodowa kraina” – opow. n-la o lodowcach , górach lodowych w oparciu o ilustracjach .

 

Cel kszt.

Doskonalenie logicznego myślenia, kojarzenia faktów i zdarzeń.

 

Ubranko Eskimosa- rozmowa z dziećmi na temat życia Eskimosów. Wprowadzenie litery E, e

Cel kszt.

Zapoznanie z życiem i zwyczajami Eskimosów. Zapoznanie z  literą E,e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„ Zwierzęta Arktyki”- – uzupełnienie plansz przy użyciu plasteliny , pasteli, tekstyliów, farb plakatowych – techniki do wyboru przez dzieci ;

Cel kszt.

Rozwijanie sprawności manualnych

 

 

Zwierzęta Dalekiej Północy”- poznanie zwierząt arktycznych .

 

Cel kszt.

Zapoznanie z życiem i zwyczajami zwierząt Arktyki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele operacyjne: dziecko( .....)

Zna liczbę i cyfrę 6;

Zna i odwzorowuje literę”E,e”

 

TEMAT KOMPLEKSOWY :  Brr, jak zimno !

TERMIN REALIZACJI:09.01.06 r.- 13..01.06r.

„Gdzie zimują lisy sarny i inne zwierzęta”- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt ich trybu życia.

Cel kszt.

Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.

 

„Zima biała” – nauka piosenki.

Zabawy rytmiczne przy piosence.

 

Cel kszt.

Rozwijanie poczucia rytmu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapoznanie dzieci z literą R,r.

 

Cel kszt.

Zapoznanie dzieci z wyglądem litery   R, r drukowanej i pisanej małej i wielkiej.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

z wykorzystaniem przyboru- szarfy

.

Cel kszt.

Rozwój ogólnej sprawności ruchowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą stacyjną

 

Cel kszt.

Rozwój ogólnej sprawności ruchowej

Oraz współpracy w zespołach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Gdzie zimują zwierzęta leśne”- rozmowa na temat trybu życia zwierząt w okresie zimy.

Cel kszt.

Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt.

„Zwierzęta leśne zimą”- wykonanie makiety .

 

Cel kszt.

 

Doskonalenie sprawności manualnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

„Sen Ulemki”- wprowadzenie klitery „U,u”.

 

Cel kszt.

Analiza i synteza głoskowa wyrazów z literą „U,u”

 

„Co słychać w ulu zimą” – zapoznanie się z życiem pszczół i ich zwyczajami.

 

Cel kszt.

Poszerzenie wiadomości przyrodniczych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele operacyjne: dziecko( .....)

Zna , rozpoznaje i pisze litery: ”R,r”, „U,u”.

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Dzień babci i dziadka/ Bal karnawałowy.

TERMIN REALIZACJI: 23.01.2006r. – 28.01.2006r.

„Życzenia dla babci i dziadków”- wypowiedzi dzieci po wysłuchaniu wiersza S. Kraszewskiego.

 

Cel kszt.

Wzbudzanie miłości i szacunku dla babci i dziadka.

Moja babcia- nauka piosenki .Zabawy ruchowe przy piosence.

 

Cel kszt.

Rozwijanie umiejętności określania dźwięków niskich , średnich i wysokich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wykorzystanie szarf do ćwiczeń.

 

Cel kszt.

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

 

 

Mój dziadzio” – słuchanie wiersza A. Kamieńskiej. Wykonanie prezentu dla dziadka techniką papieroplastyki

 

Cel kszt.

Wzbudzanie miłości i szacunku dla dziadka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laurka dla babci wykonywanie przez dzieci laurek.

 

Cel kszt.

Rozwijanie umiejętności estetycznego wykonania prac.

 

 

„Święto Babci i Dziadka”- spotkanie z babciami i dziadkami przy wspólnym stole-

 

Cel kszt.

Stworzenie miłej i serdecznej atmosfery podczas spotkania, przeżywanie radości i zadowolenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uroki zimy- wycieczka do parku- obserwowanie zimowego krajobrazu.

 

Cel kszt.

Rozpoznawanie drzew iglastych i liściastych.

 

„W karnawale to są bale” - rozmowa z dziećmi na podst. ilustracji i piosenki .

 

Cel kszt :

Wzbogacenie słownictwa wiążącego się ze wsią.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Karnawał’’- słuchanie wiersza A. Dorsz „Bal przebierańców’’- rozmowy

na temat treści wiersza.

 

Cel kszt.

Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się.

 

Przygotowujemy się do balu- d...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin