Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu wykazuje umiejętność pisania
Wskaźniki:
■ dziecko podejmuje bazgranie
■ dziecko podejmuje zabawy manipulacyjne
■ dziecko dba o estetykę i kompozycję prac plastycznych
■ dziecko zapełnia kontur
■ dziecko posługuje się nożyczkami
■ dziecko kreśli szlaczki na dużych arkuszach
■ dziecko kreśli szlaczki w liniaturze
■ dziecko kreśli elementy literopodobne w liniaturze
■ dziecko właściwie łączy elementy literopodobne
■ dziecko pisze litery w liniaturze
■ dziecko właściwie łączy litery
■ dziecko pisze wyrazy
Monitoring dzieci:
■ dzieci wykazują zainteresowanie i aktywność
■ dzieci chętnie przystępują do sytuacji edukacyjnej związanej z umiejętność pisania
■ dzieci cieszą się umiejętnością pisania
Monitoring nauczyciela:
■ stosuje różnorodne metody aktywizujące
■ tworzy trafne sytuacje edukacyjne
■ umożliwia korzystanie ze środków dydaktycznych
■ stwarza miły, sympatyczny klimat zajęć
■ dostrzega osiągnięcia dzieci i chwali je
Narzędzia:
■ indywidualne karty obserwacji dzieci
■ karty pracy
■ scenariusze zabaw dydaktycznych
■ scenariusze zajęć
ARKUSZ OBSERWACJI
Imię i nazwisko dziecka
Podejmuje bazgranie
Podejmuje zabawy manipulacyjne
Dba o estetykę i kompozycję prac plastycznych
Zapełnia kontur
Posługuje się nożyczkami
Kreśli szlaczki na dużych arkuszach
Kreśli szlaczki w liniaturze
Kreśli elementy literopodobne w liniaturze
Właściwie łączy elementy literopodobne
Pisze litery w liniaturze
Właściwie łączy litery
Pisze wyrazy
3-4
5
6
3/4
beata2702